468x60

.

aPa yG kU cAri??

Thursday, June 28, 2007

ako begitu putus asa dalam menghadapi hidup ini.
ako tidak mahu lg mmpunyai cita2 ataw tujuan hidup krn ako tidak tahu utk ape lg ako hidup lagy sbnarnya.
ako merasa bosan, binggung utk apa dan ke mana selanjutnya hidup ini mahu diaturkan lagy.
perasaan hampa dan kosong begitu sering menganggu malam2 ku.
ada sesuatu yg tidak dpt dilihat ttp begitu mnganggu.
rasa resah dan memerlukan sesuatu...ada yg terasa kurang...ttp ape??
ape sbnrnya yg masih kurang??

hidup yg ako sbg hamba maha pencipta jalani selama ini mungkin belum mmberikan makna yg bererti pada jiwa ako.
kdg2 ako merasa kecewa wlaupun byk yg ako inginkn sudah diberikan dan diperolehi.
ako tidak tahu ape tujuan hidupku sebenarnya?
bahkan ketika beriadah krn hanya ingin mndapatkan pujian drpd org lain atau mndapatkan imbalan, ako akn kecewa krn ako tidak mmpu memperolehi semua itu.
krn kita yg sbg hamba ini sudah mendapatkan seme nye, dan merasa tidak ada lg yg dicari, maka kehampaan itu akn dtg dan sungguh sulit untuk memenuhinya.

pertanyaan demi pertanyaan sering bermain di benakku...
ketika ako masih mencari dan trus mencari jwpannya...
ako masih memikirkan...ape sbnrnya yg harus dikejar dalam hidup ini agar sebuah ruang kosong dihatiku boleh terisi.
jwpan utk semua ini baru shj kutemukan akhr2 ini.
sungguh luar biasa..ako menemukan sesuatu yg tidak pnh kutemukan sblumnya.

ketika kaki ini bersimpuh di hadapan Allah, saat menyedari terlalu bnyk kesalahn yg sudah aku lakukan selama ini, bahkan hari2 kelmarin pada ako kdg2 tidak merasa bersalah atas ape yg ako lakukan....namun ako sedar sudah cukup lama ako hidup dalam kesamaran ini...
Allah swt jua prnh berfirman bhw kesalahan atau kebaikan sekecil mana pon yg kita sbg hamba ini lakukan, yg kata2nya sebiji sawi pon akn mndapatkan balasannya.
sesungguhnya Allah itu maha adil...segala kesalhan yg nmpk ataupun tidak nmpak di mata manusia...Allah yg maha mengetahui pasti kan tahu.

hatiku spt dipaksa utk melihat betapa bnyk kesalahan yg tlh ako lakukan.
belenggu diri yg sering menghantui hidupku selama ini menjadi hambatan utk kao mendapatkan mkna hidup yg sesungguhnya.
bukankah tujuan hidup sbnrnya adlh mmpersiapkan diri utk kehidupan yg abadi di akhirat nnty?? bkn utk wang, kemewahan atau utk kedudukan di duniawi ini?
sesungguhnya...sesuatu yg kdg kita tidak sedari mengenai kematian akn mmbw kita kpd kehidupan abadi itu sndiri.
kematian itu pasti datang....bhw tiap2 yg berjiwa pasti akan mengalami mati..
aku sungguh pasti ttg itu krn bgku...kematian itu smkin menghampiriku..

munglin kita sbg hambaNya tidak pnh menyedari bhw malaikat maut stiap 2 kali sehari akn mengitari rumah kita dan mencari2 siapakan yg akn dicabut nyawanya pada hari itu, mencari2 siapakh org yg sudah tdk akn mndapat rezeki nya lg, dan ketika malaikat maut melihat org tertawa2 dia hairan..
bukankah org2 itu blum mempersiapkan lg dirinya utk bertemu dgn Allah??
bukankah amalan2nya blum tentu ckup utk mmbuatnya tenang dan kehidupannya di akhirat nnti blum tahu sama ada akn masuk kemana..
syurga atau neraka??

hidup ini sentiasa berpacu pd waktu..
boleh jd setahun lagi kita sudah mninggalkan segalanya...
ataw sebulan lg? seminggu lg?
bahkan esok pg kita sudah tidak bgn lg...
bukankah itu rahsia yg kita sama sekali tidak tahu??
perbuatan ape kah yg aku sbg hamba ini sdg lakukan ketika malaikat maut mancabut nyawaku?
apakah saat itu aku sdg bersedekah kpd seorg ank yatim??
ataw apakah saat itu aku sdg berzikir memujiNya??
ataw bahkan ,mungkinkah saat itu aku sdg asyiik melakukan sesuatu??

setiap detik bgku amtlah brharga..
berbuat sesuatu yg disukai Allah terus menerus...baik dlm tidur, belajar, bekerja berjalan, dlm lelap mahupun berjaga..
krn ketika Allah menghendaki kita kembali...
tidak ada waktu sedetik pon bgku untuk mengelakNya...
Dia memutuskan seme rezeki ku dan memisahkan ku dr kehidupan dunia kecuali 3 perkara.... amal jariah, ilmu, dan ank soleh yg sentiasa mendoakan org tuanya.

bersiaplah....dan tunggulah seme itu dgn perbuatan yg disukai Allah krn tidak ada yg bleh menjamin kita sbg hambaNya utk memasuki syurga kecuali rahmat Allah semata2.
maka berlumba2lah kita utk mendapatkan rahmatNya.
cintailah Dia, sayangilah Dia, san selalu memohon keampunan drNya..
krn ketika Dia menghendaki kita kembali kepada Nya, kita tdk punya wktu lg utk memohon ampun.
berdoalah agar kita akn disambut dgn salamNya di syurga.

dan ku memohon..
kepada sesiapa yg mmbaca luahan hatiku ini...
doakan ako mmperolehi kesejahteraan di dunia dan di akhirat.
doakan ku jua agar aku tabah mengahdapi dugaan dan cabaran hidup yg ku alami.
doakan aku sembuh dari kesakitan yg ku alami selama ini.



hurm..luahan hati??

Tuesday, June 26, 2007


i nid some1 who really care n lev me wif ol his heart.. I nid some1 who appreciate me... some1 who treat me lyke a princess... i wan a guy who noe how much important my existent in his lyfe.. who col me ‘honey’ , ‘sayang’ or any special names..

I nid a guy who r owez accompany me.. spent most of his tyme wif me.. stay beside me n stay awake juz to watch me sleep.. da boy who owez dher wen m sad n crying.. da boy who kisses my 4head, caress my hair gently n stare in2 ma eyes n rub my jaw.. holding my handz in front of his frenz juz 2 show em dat m his gf.. wan 2 show me off da whole world!!

And da important thing iz I nid some1 who constantly reminding me of hw much he cares bot me n hw lucky he iz to hv me..

I noe dat m x a perfect gurl coz m owez spill things out… m pretty clumsy n owez heart broken, fucking damn sad n thn I’ll crying 4 any rezen smtimes.. nthing will go in a ryte way.. suxx!! m such a failure..useless!! nobody perfect in dis world..dat iz reality n dats y I noe dat m unperfect..




*tAkDiR*


Mmg benar bhw takdir di tangan Tuhan, Allah swt. Namun, keputusan Allah itu bergantung kepada sejauh mana manusia berusaha, krn takdir itu terdapat di hujung usaha manusia. Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum bila kaum tersebut tidak mahu mengubahnya.

Seringkali apabila kita melakukan sesuatu usaha, kita bertemu dgn rintangan dan kesulitan. Maka kita menganggap itu sebagai kegagalan. Namun, siapa yang tahu bahawa di balik rintangan dan kesulitan itu Allah telah menyediakan suatu rencana yang besar untuk hidup dan kehidupan kita. Siapa yang tahu rencana Allah?? Kesulitan dan rintangan itu bpleh jadi hanya untuk menguji kesungguhan kita untuk meraih apa yang menjadi diingini, bukan untuk mematikannya.

Dari rintangan dan kesulitan itu, Allah mengajar kita bersyukur ketika meraih kejayaan sebenar. Tanpa merasakan kesulitan dan rintangan sebelumnya, mungkin kita kurang menghargai dan mensyukuri hasil yang kita capai. Terkadang sesuatu yang mudah diperolehi itu akan melenakan diri kita.

Berusahalah untuk tetap berprasangka baik atas segala ketetapan-Nya, kerana Allah tidak menghitung berapa kali kita jatuh, tetapi berapa kali kita bangkit, bangkit dan bangkit lagi, walau jiwa merasa lelah dan seakan tak mampu lagi untuk berdiri.

“Dan apabila telah ditunaikan solat, maka bertebaranlah kamu di muka bumi dan carilah kurnia Allah. Dan ingatlah Allah banyak-banyak supaya kamu beruntung.” [al-Jumu’ah, surah 62: ayat 10]

Sesungguhnya takdir terdapat di hujung usaha manusia, bgantung bgaimana kita memaknainya. Oleh itu, mari kita luruskan niat, bulatkan tekad, dan gandakan usaha agar dapat menjalani hidup ini sesuai dengan ketetapan-Nya. Hasil akhir dari semua itu kita pasrahkan kepada Allah swt. Lalu sudahkah kita pasrah dengan segala ketetapan-nya??



fck!

Monday, June 25, 2007

today 25 june..
my hubby came to my houz juz now..
omg! such a wonderfull tyme we spent together..
but semenye sekajp sgt..
dea kantoi ngan ako..
dea ader awek laen kat tmpt dea blaja..
fck!
ako plg benci org talam dua muka...hipokrit!!
ako syg giler kt dea...nape dea tipu ako??
ape slh ako??
i gve hm everything..
bt dis is wt he gve to me??
unfaithful!!



11 signs u like someone <3

Friday, June 22, 2007

ELEVEN:You walk really slow when you're with them.

TEN:You feel shy whenever they're around.

NINE:You smile when you hear their voice.

EIGHT:When you look at them, you can't seethe other people around you, you just see him/her.

SIX:They're all you think about.

FIVE:You realize you're always smiling when you're looking at them.

FOUR:You would do anything for them, just to see them.

THREE:While reading this, there was one person on your mind this whole time.

TWO:You were so busy thinking about that person, you didnt notice number seven was missing

ONE:You just scrolled up to check & are now silently laughing at yourself.

NOW MAKE A WISH. YOU KNOW YOU WANT TO......



BuLaN kELaHiRaNkU..

Wednesday, June 20, 2007

Ogos
- Tidak serius dalam perhubungan
- Mengambil mudah dalam perhubungan
- Kesetiaan di ragui.
- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.
- Sering bertukar pasangan
- Sukar mencari pilihan yang tepat
- Sangat sensitif dan tahap cemburu yang minima.
- Mudah meluahkan kat cinta pada sesiapa yang berkenan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 1, 6,10, 12
- Kebanyakan bangsa Bani Israel di zaman Arab Jahiliyah yang lahir dalam bulan ini.



SaLaHkAh Ako?


today..
ako rasa mcm stress sgt2..
ako saket lagy..
omg! wht shud i do?
nape dat gurl ckp camtu?
ako tak paham.
sape yg patot ako percaya sbnarnye?
i do trust him.

but dlm keadaan mcm neh ako pening!
ya allah, bantulah hambamu ini.

ako tidak bdaya lagy ya allah.
ape salah ako?
salah ker mempunyai perasaan..

untuk dimiliki dan memiliki?
untuk disayangi dan menyayangi?
untuk dicintai dan mencintai?





LaFaZkAn HaTiMu SaYaNg...


Mengenali lelaki itu adalah detik2 terindah dlm hidupku. Dlm diam aku menyedari hatinya mula berubah rasa. Cinta pandang pertama itu makin mekar hari demi hari. Namun di saat aku mula mencium wanginya bunga cinta, di saat itulah aku tahu bahawa lelaki itu telah dimiliki…sewajarnya aku tidak akan memburu cinta yg tak pasti..
Lantas aku terus memendam rasa, membiarkan cinta yg tak terucap itu tersimpan di hati. Meskipun di mata lelaki itu telah terpancar selautan cinta, telah terbayang mahligai bahagia, namun aku nekad. Cinta tak semestinya bersatu! Cukuplah sekadar memiliki hati lelaki itu, bukan tubuh badannya. aku cuba membuang jauh segala rasa yang pernah membuatnya bahagia.
Aduhai hatiku….sampai bila mesti memendam rasa, sedangkan jiwaku terus merana? Dengar dan lihatlah dengan mata hati serta akal fikiran, apakah terlalu payah untuk menuturkan kalimah suci itu? Mencintai dan dicintai bukan satu dosa, malah ia adalah satu fitrah, anugerah ILLAHI untuk setiap insan. Lantaran itu lafazkanlah cintamu, usah dibiarkan hati terus terluka syg…
Kita dewasa dalam kenangan sebuah pertemuan..
Kita harungi bersama suka duka ranjau kehidupan…
Maafkan hatiku lelaki..
Kiranya terlewat menyambut salam kasihmu…



DoNt mAtTeR


akon-dont matter!!

r u listen 2 dis song?

i always thinking dat this song reminds me of him and our relationship (minus the parts about there being other guys and gals and the parts about treating badly). i realize that it's what's in your heart that truly matters in our relationship...

Dear hubby..

What matters is how we feel, not how the others feel about us. Fight for our love. I know you make me feel good and I know I make you feel good. Hold onto that feeling.

The whole world could come crashing down on us, but it won't even matter, because in the end, I'll have you and you'll have me, and there's nothing bigger than that. I love you baby...always and forever..

~honey.eyra~



4 who? my sayang? hell no!


Sayang
Kubawa jauh rinduku
Kerna aku telah tahu
Kau bukan milikku

Sayang
Sesunguhnya bukan mudah
Menjalani hidup ini
Tanpa kau di sisi
Jauh disudut hati
Aku masih bermimpi
Mimpi yang indah
Esok kau kembali
Jauh di sudut hati
Ada waktu-waktunya
Aku berdoa
Kau pulang semula

Sayang
Biar ku mengingatimu
Biar kugantung harapan
Hingga sampai waktu
Nafas terakhirku



 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | Free Website Templates