468x60

.

appreciate dhem!!

Tuesday, July 31, 2007

Guys...realize that the girl holding onto u..
is PERFECT in her own special way.

The way she laughs..
The way she sleeps..
The way she loves you..
The way she tries to please you...

Always remember that.
She can always get up and walk away,
getting someone else who can love her more.

For all you know,
there is someone out there wooing her already,
but she is rejecting,
a maybe perfect love for her..
There might also be someone outthere..
who is willing to love her more than you are loving her now,
fufill her every need and love her as much as she loves you.

Understand that.
Imagine this, guys.
When you are holding her today...
and then you cheat on her by hugging
and kissing another gal.
and then you run back to her...
and u do the same....
but you see love in her eyes...

What do you think?
Do you feel the hurt?
Can you feel the guilt?
She loves you not because you are
good looking,
have money,
buy her things,
make her parents happy,
or that you have a car.

She loves you for who you are.
Your every touch,
every word you say,
everything you do.

Guys.
Cherish and appreciate your girl.
Don't break her fragile heart.
She is the only one who can love you that way.
You won't wanna regret letting go of that special girl you have.
For everything she has done for you, the least you can do...
is to give her unconditional love as she has given to you.



KaSiHkU AbAdi - SpEciAL 4 mY sHaYaNg-

Wednesday, July 25, 2007

Kamar hatiku, sekian lama
Suram dan sepi, kekosongan
Aku mencari insan sejati
Untuk menemani hidupku

Adam dan Hawa diciptakanNya
Disemai rasa kasih sayang
Agar bersemi ketenangan
Dan kedamaian di hati

Ku harap hanya keikhlasan
Dan ku rindukan keramahan
Aku inginkan kemesraan
Berkekalan berpanjangan

Mengasihimu, dikasihi
Menyayangimu, disayangi
Merindui dan dirindui
Saling mengerti di hati

Biar hilang kabus di wajahku
Biar tenang resah di dadaku
Terimalah serta kabulkan harapan ini
Oh Tuhan

Ku melafazkan kata penuh makna
Bersaksi Tuhan yang Maha Pemurah
Hidup mati jodoh pertemuan
Ditentu Allah yang Esa
Perkenankan hasrat di hatiku

Moga impian kan dirahmati
Dipertemukan serikandi
Susah dan senang sama harungi
Demi cinta yang hakiki Oh...



ApA iTu ChEnTa

Thursday, July 19, 2007

Chenta didambakan tiap insan. Tidak kiralah chenta itu dilihat dari sudut apa. Perasaan ingin dicintai dan mencinta pasti akan subur di hati. Tidak keterlaluan jika dikatakan dengan chentalah, manusia mampu mengapai kejayaan dan kebahagiaan dalam hidup. Chenta umpama titian yang membawa manusia ke jalan yang sebenarnya. Dengan chenta, manusia akan jadi hebat dan kuat. Percaya pd chenta krn disitu ada azimatnya!

Chenta sejati sukar dicari dan dimiliki. Bersyukurlah sekiranya kamu pernah dianugerahkan rasa cinta itu. Kadang2 kerana ketaksuban dan keinginan terhadap chenta yang lain, insan sanggup meraba2 dlm pencarian. Sedangkan chenta yg sebenar telah berada di depan mata namun langsung tak dipandang. Akhirnya, begitulah chenta… dipersia dan menderita! Alangkah ruginya kerana tidak menikmati keindahan chenta dengan setulus hati hanya kerana kesilapan kecil yg membelenggu diri.

Chenta amat mahal takrifnya. Chenta hanya tertulis pd perkataan ttp gagal dilihat pada zahir. Kerana, chenta itu adlh tanggungjwb di mana wujudnya ksetiaan dan kejujuran yg bersatu di dlmnya. Ingat pd yg satu, jujur pd yg setia, setia pd yg kasih, kasih pd yg rindu, rindulah pd yg menyayangimu. Chenta itu takkan hadir kalu tak dicari. Chenta jgk takkan ada kalu takde sape yg mmberi, tp mencari biarlah pada yg sudi. Bkn meminta pd yg simpati. Itulah erti sbnar chenta yg suci dan sejati…



PASS EXAM

Thursday, July 12, 2007

13 july 2007..
09:00 a.m..

aku ada exam supp paper database td kat admin..
cuak giler dowh..
mcm nk kena hukuman gantung lak..
dah la g exam kt sri menanti room...
huhu..
naseb ah leh wat..
dah pass...
huhu..
alhamdulillah..



SUPP PAPER---dead--

Wednesday, July 11, 2007

13 july 2007...esok nk amek supp paper neh....doa2 kan la...huhu.....mcm nk g tali gantung esok...antara hidup dan mati neh..adeh...mati ako..hope dpt buat..



2 hari di KPMB.

Monday, July 09, 2007

wargh..penatnyer la....baru 2 hari start blaja dah ada 2 assignment DAD dn SA...huh geram btol...dah ah ada exam lak dis friday....ako tension sgt2 ....duet plak takde....byk nk gne...wargh!! sesak!!
and mcm2 la benda2 biasa kt kolej arini....jumpa fuad kt kelas....jmpa deli kt blok M..huh...jmpa boccie kt longkang...huh nape lar ramai sgt makhluk2 yg dikenali di merata2 tmpat!! makhluk yg ada ako benci ader ako nympah..knpa lak makhluk2 neh masok kolej neh jgk??



NeW sEmEsTeR At KPMB


nothing new in my life...kinda bz with my college now n prepare 4 supp paper database...huh! damn..tension sgt....lg tension biler ada wujudnyer 2 ex bf dlm 1 kolej!!! pesal la dea wujud dlm kolej neh....lantak ah..ape2 wish me luck 4 my exam dis friday...huh...i hope i can do.. :p



3rd July 2007-wonderful day!!

Tuesday, July 03, 2007

3rd july 2007..
oh no!!
esok dah nak balik kolej...huu...
buhsan btol!! wah....zaman2 tension akan kembali..
assigment sgt banyak akan diterima..
tension!! aku dah dpt rasa..
wah...dah lar nak amek sub paper database yg banggang..

utk menikmati hari2 terakhir disini...
aku pon kuar la release tension kononnyer..
tp lg tension biler hubby ako lambat dtg!! mmg nk kna cepuk dea neh...
lmbat!! ako dah tercegat kt situ dr 10.45 pg lg....dea leh dtg kul 12??
argh!!!!!!
ako g lar tgk muvee transformers td...
naseb best..kalo tak...ngamuk ako tension2 tadyk..
then g lar shopping ngan mamat sekor neh...
shopping mcm2...and ako pnya duet pon tataw bpe abeh jgk..
huhu...
lantak ah!! elaun baru kuar plak..
ape2 pon...hepy la jgk today dpt jalan...
tp pnat sgt...pengsan balik td!!
haha~~

p/s:
thanx my dear shayang 4 spent ur tyme with me..
pasni susah nk jmpa..
dah balik study plak...
shayang jgn nakal2 taw!! geget nanty..
muax...love u hubby..now and forever..



iNsAf...


"Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliah) bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang- orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk."[ALI 'IMRAN(3)/103]



*sEtiA pAdA cHeNtA*

Sunday, July 01, 2007

" Minat bukan bermaksud cinta, bangga bukan beerti cinta, kagum juga bukan bermaksud cinta, rindu? rindu juga bukan cinta, dan suka juga tidak serasi dengan cinta, malah sayang pun bukan cinta.. Apa sebenarnya cinta? Setia.. Kerna setia terungkap segala rasa, minat, bangga, kagum, rindu, suka, sayang segala.. Cuma setia.. Setia itu adalah cinta. "



mEnCaRi kAwAn yG bAiK...


Bukannya senang nak cari kawan yang baik . Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik . Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baik nya. Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baik nya. Sebaliknya kawan yang baik lah yang paling banyak membantu kawan baik nya untuk mencapai kejayaan. Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baik nya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia. Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan. Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira. Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa. Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baik nya untuk sentiasa berada disisinya. Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baik nya untuk berkawan dengan kawan yang baik . Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baik nya mempunyai ramai kawan baik , kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baik nya. Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baik nya di dunia dan di akhirat di dalam doanya. Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita. Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baik nya. Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baik nya. Kawan yang baik akan memanjangkan naskah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baik nya.



 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | Free Website Templates