468x60

.

Kesilapan Kerap Muslim Di Bulan Ramadhan

Sunday, July 31, 2011


Kesilapan Kerap Muslim di Ramadhan
Oleh
Ust. Hj. Zaharuddin Bin Hj. Abd Rahman

Pada hemat saya, kita bolehlah mengatakan bahawa objektif atau sasaran yang perlu dicapai oleh Muslim di bulan Ramadhan ini kepada dua yang terutama. Iaitu taqwa dan keampunan. Perihal objektif taqwa telah disebut dengan jelas di dalam ayat 183 dari surah al-Baqarah. Manakala objektif 'mendapatkan keampunan' ternyata dari hadith sohih tentang Sayyidatina Aisyah r.a yang bertanya kepada nabi doa yang perlu dibaca tatkala sedar sedang mendapat lailatul qadar. Maka doa ringkas yang diajar oleh Nabi SAW adalah doa meminta keampunan Allah SWT.

Bagaimanapun, kemampuan untuk mendapatkan kesempurnaan pahala ramadhan kerap kali tergugat akibat kekurangan ilmu dan kekurang perihatinan umat Islam kini. Antara yang saya maksudkan adalah :-




Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz @ Aleesya Farhana meninggal dunia

Saturday, July 30, 2011



Dalam Kenangan.
Al-Fatihah.

Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz
( Aleesya Farhana Abdul Aziz )
1985 - 2011




Projek Khas Ramadhan: Tadarus Al-Quran oleh Dunia Sebelah Zara

Friday, July 29, 2011



Seorang blogger ternama (eceh ayat tak boleh blah) iaitu Shafaza Zara telah berbesar hati untuk mengajak rakan-rakan di alam maya; penulis blog, pembaca blog, dan pengguna twitter untuk sama-sama menyertai program khas ini. Program Tadarus Al-Quran sempena bulan Ramadhan ini. program yang sama pernah diadakan ada tahun lepas dan sekali lagi akan diadakan tahun ini. Petikan dari blog Zara;



Petua Rambut Sihat

Thursday, July 28, 2011




Rambut adalah mahkota wanita dan semua sudah tahu fakta itu. Namun setiap wanita pasti ada masalah yang tersendiri mengenai rambut masing-masing. Ada antaranya sanggup menghabiskan beratus-ratus ringgit semata-mata untuk perawatan. Sebenarnya ada kaedah ringkas yang boleh kamu amalkan untuk merawat rambut sekali gus memberikan kesan yang maksimum. kenapa tidak kita guna sahaja petua nenek moyang kita bukan? kat bawah ni petua untuk rambut sihat atas permintaan Cik Ain:




Malaysia vs Singapore Kelayakan Piala Dunia 2014




Peminat bola sepak dinasihat jangan membeli tiket di e-bay untuk menyaksikan perlawanan awal antara Malaysia dan Singapura pada pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014 bagi zon Asia yang berlangsung di Stadium Jalan Besar, hari ini.

Timbalan Pengarah Bagi Pemasaran dan Pertandingan, Persatuan Bolasepak Singapura (FAS), Ridzal Saat berkata mereka yang gagal mendapatkan tiket boleh menyaksikan perlawanan secara langsung menerusi skrin besar yang diletakkan berhampiran stadium berkenaan. Bercakap kepada pemberita di Stadium Jalan Besar semalam, beliau berkata mereka tidak perlu membeli tiket di e-bay kerana harganya mencecah S$400 setiap satu.



Rebecca Black - My Moment - Official Music Video

Tuesday, July 26, 2011



I dont know why but I think she is so cute in this video. 
Adore with her hair, actually.



#10 Wordless Wednesday - I wanna grow old with you






Tarikh lihat anak bulan Ramadhan





Tarikh melihat anak bulan bagi menentukan permulaan puasa bagi umat Islam di seluruh Malaysia ialah pada petang Ahad ini, 31 Julai bersamaan 29 Syaaban 1432 Hijrah.

Menurut kenyataan Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia, tempat melihat anak bulan adalah Pontian Kecil di Johor; Kompleks Falak Al-Khawarizmi, Tanjung Bidara (Melaka); Teluk Kemang (Negeri Sembilan); Bukit Melawati (Selangor); Pulau Angsa (Selangor); Bukit Jugra (Selangor), Balai Cerap Selangor, Sabak Bernam (Selangor); Pantai Pasir Panjang (Perak); Pusat Falak Sheikh Tahir, Pantai Aceh (Pulau Pinang); Kampung Pulau Sayak, Kuala Muda (Kedah); Pemandangan Indah, Pulau Langkawi (Kedah); Menara Alor Setar (Kedah).




Gambar anak sulung Dr Sheikh Muszaphar & Dr Halina

Saturday, July 23, 2011


Rasa macam baru je tengok gambar di atas ni kan? gambar pre-wedding mereka yang diambil di Bukit Broga, Semenyih. Alhamdulillah, kini Dr Sheikh Muzaphar dan Dr. Halina telah selamat dikurniakan puteri sulung yang comel bernama, Sophea Isabella.

Mengikut status Facebook Dr. Sheikh Muzaphar beberapa hari lepas, isteri yang tercinta iaitu Dr Halina selamat melahirkan puteri sulung mereka pada hari Khamis, 21 Julai 2011 seberat 3.6kg. Semoga anak mereka, Sophea Isabella akan menjadi anak yang solehah dan berjaya seperti ibu bapanya. Gambar-gamabr dibawah adalah gambar Sophea Isabella.



Pelajar UTP maut tercampak




IPOH: Seorang pelajar tahun akhir jurusan teknologi maklumat Universiti Teknologi Petronas (UTP) maut dalam keadaan mengerikan apabila mangsa tercampak keluar dari kereta dinaiki.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang kelmarin, Hafiz Abdul Hamid, 22, cedera parah dan meninggal dunia sejurus kereta Perodua Kancil dinaiki terbabas dan terbalik berhampiran kilometer 364.8, Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Slim River, di sini.



Westlife Additional International Tour

Tuesday, July 19, 2011



My sis call me few days ago;

"weyh! Westlife nak datang Malaysia! Mark ada tweet tadi. ibu tanya nak pos tak baju Westlife awak zaman dulu kala tu? lepastu kita pakai pergi konsert!"

OHHHHH...EEEEMMMMM....GGEEEEEE~



#9 Wordless Wednesday - Doa untuk diri sendiri





simfoni hati

Monday, July 18, 2011



Kepada hati ini yang terluka,
Aku tiupkan sedikit jiwa dan cinta,
Jauh kedalam sudut hati yang lara,
Agar hati yang tercela itu punya rasa,
Hati yang tercipta hanya untuk dia.

Kepada rasa rindu yang jauh disana,
Aku kirimkan rasa ini untuknya,
Jauh masuk dalam lubuk hati dia,
Agar dia tahu, aku rindu padanya.
Hati yang satu hanya untuk dia.

pena rasa,
neyra shazeyra






BUY 1, GET 1 FREE! Double Cheeseburger is BACK!

Sunday, July 17, 2011


sila klik gambar untuk dapatkan kupon.
mari kita serbu McDonalds lagi?



Graduan Aspire 300 + Meet Aziz Hazmi + Featured in REMAJA



oleh sebab sangat busy dan pemalas. nak taip entry pun pukul 4 pagi, saya cerita berdasarkan gambar je ye? ini kejadian sabtu lepas. Graduan Aspire 300 Conference sangat terbaik! best dowh! jumpa Harith Iskander, ternyata kepala dia boleh buat cermin. jumpa Hans Isaac, ternyata kacak gila. jumpa Jason Lo, malu-malu nak amek gambar. tapi nice conference la... kat sana jumpa Broframestone, Amal, Devashne, Izyan Izzati, Syauqy dan lan-lain. ramai jugak blogger, dan ramai jugak ikon-ikon yang boleh inspire saya. banyak input yang kami dapat. nice one! tapi tak lama pun kat sana....



ATTENTION To ASPIRE 300 Conference Participants!

Thursday, July 14, 2011



1. What is GRADUAN ASPIRE 2011?
GRADUAN ASPIRE 2011 is the name we give to the GRADUAN ASPIRE Career and Postgraduate Fair 2011. GRADUAN ASPIRE 2011 is just shorter and sounds more catchy we think. The fair is FREE and open to everyone, and walk-in visitors are welcomed.

They have 60+ companies setting up booth with their HR personnel on-site as well. Interviews may be conducted on the spot and jobs may be secured then too. The exhibitors list is available here: Exhibitor List

The fair will be held at Hall 5, Ground Floor, KL Convention Centre, from noon (12pm) to 6pm on 16 & 17 July (Saturday & Sunday). Hopefully you will visit the fair after the conference. Also appreciate if you spreading news of the fair to your friends.



#8 Wordless Wednesday - L.O.V.E

Tuesday, July 12, 2011




Graduan® Aspire 2011 Career & Postgraduate Fair

Monday, July 11, 2011


Aspire 300 Conference


300 of Malaysia’s top talents unite to meet industry champions and top icons in Malaysia to voice their views about achieving success and working in Malaysia.

Details of ASPIRE 300 Conference


Date: 16th July 2011
Time: 10 am – 12 noon
Venue: KL Convention Centre, Plenary Hall, Level 3




I'm so busy or blogging getting bored?

Sunday, July 10, 2011


lately, aku rasa aku semakin bosan untuk blogging. entry pun seminggu sekali dengan harapan menggunung aku nak taip. sama menggunung dengan assignment dan project semua. oh ye, macam kena pulak words pada baju ni. What's next? NOTHING. 

thank you Zam, for this advanced birthday present. love this t-shirt.



#7 Wordless Wednesday - Forever Alone

Tuesday, July 05, 2011




Happy Birthday.

Monday, July 04, 2011


minggu ini sangat memenatkan. rasa macam setiap hari nak buat entry wordless wednesday. nak tulis review Transformer 3, Sekali lagi dan 321 Cinta pun rasa malas. boleh sesiapa tiupkan sedikit semangat kepada saya?

p/s: tajuk entry, dan gambar tidak ada kena mengena langsung dengan isi kandungan entry. 
saya semakin kronik. TT_____________TT

p/s/s: happy birthday budak gumuk gila kamera. okthxbai!



Gambar kahwin Tomok & Ayu dan Noh & Mizz Nina

Friday, July 01, 2011

SELAMAT PENGANTIN BARU 
TOMOK & AYU, 
NOH HUJAN & MIZZ NINA!!




Hanya dengan sekali lafaz, Tomok atau Shah Indarawan Ismail, 27 kini sah menjadi suami kepada pramugari MAS, Rahayu Abas, 32 pada pukul 930 malam tadi. Majlis akad nikah yang berlangsung selepas solat Isyak ini diadakan di Dewan Serbaguna Taman Sri Keramat dengan bertemakan "Baby Yellow". Pasangan ini dinikahkan oleh Pegawai Pentadbir Agama/Pendaftar Kanan Pejabat Agama Islam Daerah Gombak, Tuan Haji Daim Bin Haji Jajuli dengan mas kahwin sebanyak RM300 serta sebentuk cincin permata. Ayu menerima sembilan dulang hantaran termasuk wang hantaran sebanyak RM12697.11 manakala Tomok menerima 11 dulang hantaran. Pasangan ini mengenakan busana rekaan pereka terkenal Hatta Dolmat dari Hatta Dolmat Couture dan disolek oleh Saidatul Nisa. Manakala pelamin dihias oleh Nas Great Idea. lagi gambar perkahwinan Tomok dan Ayu...




 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | Free Website Templates