Sunday, August 19, 2018

Menarik tentang 7 fungsi dalam 1 Aplikasi Cannis!


Lambakkan aplikasi baru sekarang menandakan dunia teknologi semakin maju dan kita semakin ke arah dunia digital sepenuhnya. Begitu juga dengan Cannis App, sebuah aplikasi terbaru yang dilancarkan baru-baru ni. Bukan sahaja platform untuk jual beli, blockchain, live video atau e-dagang, aplikasi Cannis juga ada pelbagai fungsi lain yang dapat membantu model perniagaan dan memacu gelombang baru dunia digital. Apakah Cannis App ni sebenarnya?



Cannis ni ada beberapa pejabat di Taipei, Guangzhou, Hong Kong, Pulau Pinang dan kumpulan pasukan teknikal di Hangzhou. Banyak aplikasi yang viral tahun ni, dan Cannis ni harapnya akan maju jaya juga untuk tahun 2018 ni. Menariknya, Pengerusi Cannis Group adalah Puteri Mahkota Duli Yang Maha Mulia, kekanda Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Al-Haj, yang telah membantu beratus-ratus syarikat terkenal dengan pengalaman latihan korporat yang sangat berpengalaman. Naib Pengerusi pula ialah Tan Sri Dato Sri Ong Tee Keat dan Ketua Pegawai Eksekutif ialah Datuk Dr. Azman Chin.



Semua orang tahu biasanya aplikasi macam ni digunakan meluas di China. Pertumbuhan pesat pengguna media sosial China, kadar penembusan telah meningkat dengan ketara, dan kebangkitan blokchain telah membatalkan industri semasa dan operasi sosial. Blockchain, AI dan Internet adalah antara tiga teknologi teratas yang China perlu perkukuhkan. Tapi, aplikasi yang ada fungsi Live Video agak popular sekarang. Bayangkan skala live video online di China hampir 58 bilion yuan? Analisa domestik China menjangka industri live video ni akan melebihi 100 bilion yuan pada 2018. Bukan sahaja fenomena sosial, tapi produk komersial dah live ni tau?



Kalau live video, online shopping dan blockchain bergabung dalam satu aplikasi memang kebabom lah letops apps tu. Dan semestinya Cannis akan menjadi era baru pengguna Internet, aplikasi wajib dalam telefon pintar. Sejak Mac tahun ini, Cannis telah memperolehi syarikat-syarikat teknologi berturut-turut termasuk Internet, permainan dalam talian, peranti mudah alih, dan perkongsian data yang besar, dan pada masa yang sama, ia telah menjadi rakan kongsi Google, dan meningkatkan kebolehbacaan aplikasi Cannis, dan keselamatan sistem.




Cannis adalah platform penyokong peminat dan pengikut pertama di dunia. Tak perlu dah nak download macam-macam aplikasi sampai penuh memory handphone korang sebab dengan Cannis ni semua pun boleh buat. Aplikasi Cannis menggabungkan tujuh fungsi paling popular peranti mudah alih, termasuk oine live video, platform jual beli, online game, video durasi pendek, social media, diskaun untuk shopping dan online payment. Yang bestnya, sistem pembayaran yang dibuat boleh digunakan di 140 negara di seluruh dunia, terutama di Asia Tenggara.






Banyak usahawan dan profesional dari perusahaan terkenal, syarikat modal teroka, blokchain dan bidang berkaitan rangkaian dari pelbagai negara seperti China, Hong Kong, Indonesia, Kemboja, Korea Selatan, India, Rusia dan lain-lain telah menghadiri persidangan besar pelancaran aplikasi Cannis baru-baru ni. Para tetamu utama yang menghadiri persidangan itu termasuk industri teknologi, internet dan industri blockchain, serta pemimpin dari kalangan politik dan perniagaan, persatuan industri yang relevan di China, agensi kerajaan dan organisasi yang berkaitan. Mereka menantikan potensi pembangunan masa depan aplikasi Cannis.




Para tetamu utama termasuk pengasas, pengerusi dan kapitalis Aaron Tsai, yang merupakan seorang kapitalis profesional dalam membantu syarikat-syarikat Cina untuk menyenaraikan Bursa Saham New York, Nasdaq dan GEM, dan presiden Persatuan Blockchain Korea dan World Blockchain South Pengerusi Persatuan Ekonomi dan Perdagangan Hong Kong, Jason H, Guangdong, Pengerusi Foshan Presidium dan Foshan CPPCC Dr. Su Zuyao, pengasas bersama pelukis dan perniagaan Indonesia Robbie Fen Geshu, dan ketua eksekutif CryptoOcean GmbH dan pengasas Yuri, dan Pani Kumar, pengasas bersama Global Blockchain Foundation dari India.


Aplikasi Cannis sudah boleh dimuat turun secara percuma di telefon pintar buat pengguna iPhone dan Android.

Website : www.cannis.app 
Instagram : www.instagram.com/CannisApp
Facebook : www.facebook.com/CannisApp

No comments:

Post a Comment

drop your comment here!