holidayy!!

2:15 am

Blogging from kuantan. Photobucket Why kuantan? Because I’m in holidayy~~ sebenarnya, tak holiday lagi. Tapi cik eyra dan rakan2 membuat cuti sendiri. Terima kasih to all lecturers!! Photobucket Hahaha… baru sahaja pulang ke kuantan semalam. Bergerak keluar dari beranang pada pukul 8.30 pagi. Ye ye saya tahu cik fara dan cik sue marah2 saya terlambat sebab janji pukul 8.00 pagi sebenarnya. Sorry to both of you. Photobucket Saya lambat bangun la sebab tgk bintang semalam. Eh eh… Photobucket bintang? Ye saya sangat suka tgk bulan dan bintang. Malam itu bintang sangat banyak sampaikan saya tidak ketemu sama itu cik bulan. Dah beberapa hari cik bulan menyorok di mana entah. Dan saya ketemu sesuatu yang sangat indah. Tahi bintang! Ishh cik bintang ini buang najis merata2 pula sampaikan saya terkedu seketika tgk tahi bintang di langit malam itu. Ooppsss! Sudah2…sila berhenti cakap pasal bulan dan bintang. Imaginasi cik eyra terlalu inggi sudah. Kembali kepada sri pentas… eh eh bukan. Kepada cerita sebentar tadi. Maka, cik eyra, cik fara dan cik sue bergerak menuju ke kajang untuk menaiki KTM pulang ke KL. Di kajang kami berjalan2 dalam keadaan kelaparan. Tapi sempat juga singgah di living cabin. Oops! Utk apakah? Teruja sebenarnya melihat item2 comel di kedai tersebut. Cik eyra sempat beli hadiah utk yamakasi. *sorry la zul. Aku baru ada kesempatan untuk beli hadiah birthday ko yang da lama lepas tu…* Aduh panasnya cuaca. Penat betul lah. Ke KTM, kami terlepas 1 train. Omaigod kna tunggu lama sket lagi la baru ada next train. Semuanya gara2 cik fara mahu ke tandas. *perlu ke mention??* tiba di Bandar tasek selatan, kami bergegas mencari makanan. Adoyaii sudah seperti tidak makan 10 hari ja. Lapar sungguh. Dan seterusnya, meneruskan perjalanan menaiki LRT sambil makan dan bergossip hangat. Gossip apakah? Rahsia Photobucket hati kami la. Mana boleh beritahu.

Akhirnya tiba juga cik eyra di pekeliling. Cepat2 pergi membeli tiket bus. Aduh! 12.30 pm? Now baru 11.40 am? Lamanya nak tunggu… bosan betul lah masa tu. Melihat gelagat orang ramai disitu, tiba2 hati ini teringat seseorang. Oopsss! Siapakah? Hahaha. Mana boleh beritahu. *ishhh….banyak betul rahsia hati...* and bla bla bla… pejam celik pejam celik, sudah ada di atas bas. Eh eh. Kenapa la dapat duduk sebelah perempuan bukan lelaki? *perasaan gatal dah muncul…* tiba2 perempuan itu pun bersuara; “eh dulu sekolah mana ea? Duduk mana? Mcm kenal la…” cik eyra jawab; “sekolah SMART. Rumah kat beserah. Kenapa?” dia bertanya lagi; “ummm…kat mana ea mcm pernah Nampak. Belajar mana sekarang?” cik eyra pula jawab; “kolej professional mara beranang”. Dan dengan muka terkejutnya dia berkata; “hah! Betul lah. Nampak kat kolej. Saya ni ex-student sana. Tapi tahun lepas lagi dah grad. Now study kat UniKL” adoyaiii…terjumpa kakak senior pula. eh eh tapi mengapa cik eyra tak kenal dia ni? Tapi die kenal cik eyra? Hahahaha… musykil sungguh. Then bus pun bergerak dengan laju nya. *oit pakcik, tak reti bawak slow ke hah?* tiba2 sedang tidur
Photobucket yang tak berapa lena itu berlaku lah satu insiden yang buat cik sue tergelak2 dalam sms… ade beg2 jatuh atas cik eyra! What the fish! Berat gila pulak tuh. Tak guna punya tuan beg. Pakcik driver juga satu. Bawak la slow skit. PhotobucketIshhh…boikot plusliner selepas ini! Konpem!

sudah2. berhenti bercerita. Noktah. Photobucket

You Might Also Like

2 comments

  1. woit...kate xde kawan..tipuuuuuuuuu...hahahaha...holiday ko berliku2 la....hehe...boikoi makcik tuh!!!!

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook