TRIP TO MALACCA

7:07 am

TRIP TO MALACCA



Photobucket


Few days ago… ehem3… nak speaking pulak dah. Mentang-mentang lah exam muet paper speaking yang bakal saya duduki sudah semakin hampir. Fuhhh…boleh ke saya lawan abang dan kakak saya semua yang dapat Band 5 itu? Doakan saya. exam muet – speaking will be held on 6 october 2009, 7.30 am. Bersedia kah saya? hanya tuhan yang tahu. Tetttttt…sila kembali kepada tujuan asal dan berhenti merapu di laman belog yang sudah bersawang sanasini ini.
last week, saya dan rakan-rakan seperjuangan telah selamat pergi membuat rombongan datin kiah ke Melaka. Untuk apakah? Wedding miss haiza sebenarnya. Tujuan sampingan itu. Tujuan asal mahu meronggeng di Melaka.

Tiba di Melaka, 11.45 am. Setibanya di rumah beliau di ayer molek *rasanya la, ta sure pulak alamat rasmi rumah beliau* terus semua beratur ambil makanan dan makan dengan penuh rakus. Beratur semua macam budak sekolah rendah beratur ambil makanan kat kantin waktu rehat. Sedia maklum, saya tidak pernah makan nasi. Maka, saya hanya makan kek coklat dan kek gula hangus di majlis perkahwinan tersebut. Tahniah miss haiza and enchek azrul faidz. Miss haiza, anda sangat cantik. *tiba-tiba terfikir mengapa semua lecturer saya yang kahwin baru-baru ini bersuamikan lelaki yang bernama azrul? Penangan nama lecturer bujang di computer department itu kah?*


kemudian, pukul 12 lebih begitu lah, semua sudah angkat punggung masing-masing dan bercadang untuk berangkat ke Bandar Melaka. Itu kah tujuan asal kami? Hahaha. Macam semua berperasaan teruja terlebih. Sebelum itu, sempat singgah berlama-lama di masjid yang apa ke entah nama tidak sempat pula mahu periksa namanya. Sumpah horror gila tandas kat masjid itu! Dushhh!

Mula-mula tiba di Bandar melaka, tersesat lagi terperangkap masuk dalam jalan dekat area jongkerwalk itu. Jalan itu kan sempit? Memang sesak nak mati. Then jalan-jalan menaiki kereta itu, tiba-tiba sudah tersesat di eye on Malaysia. Apakah? Sudah alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke gondola terus. Fuhhh..nasib baik hanya rm8! Murah betul. Ini kali kedua sudah saya menaiki mentang bulat bergondola yang bernama eye on Malaysia ini. seronok? Entah. Macam biasa je. Hahaha.

Then, sekali lagi para driver sesat termasuk ke kawasan perumahan apa ke entah nama. Terasa macam mahu pergi beraya pula padahal sedang sesat jalan lagi malu mahu bertanya. Sesudah itu, tiba-tiba sudah sampai di mahkota parade. Berjalan-jalan di dalam sana, dan saya sempat bertemu bersama kekasih lama, eh bukan! Rakan yang sudah lama saya tidak bertemu bernama aiediel. Eh enchek aiediel muka kamu bertambah hensem cuma sila berdiet dengan jadual berkala yang betul untuk kurus di bahagian perut. Hahahaha. Harap makluman semua, battery phone saya flat tiba-tiba sebab tidak sempat mengecas secara penuh. Mungkin sebab itu tiada banyak gambar. Tetapi saya masih sempat cas battery phone saya dalam kereta enchek aiediel. Nasib baik phone kita sejenis satu species bukan, enchek aiediel?

Dan kemudian semua meneruskan perjalanan ke kapal besar apa entah nama tempat itu, dan juga makan mekdi di dataran pahlawan a.ka. Melaka megamall. Eh eh sangat sedap pula makan mekdi sebab dapat free contour glass coke. Memang tiba-tiba banyak duet pegi makan mekdi mahal-mahal sebab enchek aiediel bagi duet raya rm10. *winkwink* again, semua pergi masuk itu mahkota parade dan pergi main game dan juga melalak-lalak di karoke, tapi saya tidak lah berkaroke sebab saya dan abang saya, syed salleh yang sengal itu merewang-rewang di dalam mahkota parade. Dushh! Nampak dress chantek di sana tapi hati tidak tergerk mahu membeli tetapi sudah pulang ke rumah nanti baru menyesal tidak beli. Mengapakah saya tidak beli? Adoiii…

Perjalanan pulang kami sangat menyeksa kan. Beberapa kali berhenti. Sebab kesemua penghuni kereta sudah kepenatan. Tapi best jugak kan trip macam ni sekali sekala beramai-ramai? Macam mak datin pergi buat rombongan sekolah. Pulang ke beranang, masih sempat melepak minum sambil menonton bola. Tapi, sumpah dah penat time tuh. Balik terus tidur kepenatan saya kerana masih ada agenda lain esok hari nya. Apakah? Tunggu…next entry! T_____T


Photobucket

pasangan bahagia. hahahaha~

Photobucket

melantak time.

Photobucket

with miss haiza. selamat pengantin baru.

Photobucket

rombongan cik kiah pergi masjid.

Photobucket

with my bestie, syed salleh

Photobucket

datin-datin buta sedang melintas~

Photobucket

pasangan gay sedunia~

Photobucket

with my friend, aiediel yang dah 3 tahun ta jumpa~



You Might Also Like

6 comments

  1. fuyooo~~~ best2.. awat la kite tak jumpe ek.. esh esh esh~~

    ReplyDelete
  2. eh hanc duk melaka ke??


    eny jangan jeles. hahaha i pegi release tensionn

    ReplyDelete
  3. HoO~. . Cengal deh gaY itUh .. kikik~

    ReplyDelete
  4. hannie_luv_vespa9 October 2009 at 02:53

    coke???
    ish2...
    xkusangka...

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook