ApA iTu ChEnTa

6:57 am

Chenta didambakan tiap insan. Tidak kiralah chenta itu dilihat dari sudut apa. Perasaan ingin dicintai dan mencinta pasti akan subur di hati. Tidak keterlaluan jika dikatakan dengan chentalah, manusia mampu mengapai kejayaan dan kebahagiaan dalam hidup. Chenta umpama titian yang membawa manusia ke jalan yang sebenarnya. Dengan chenta, manusia akan jadi hebat dan kuat. Percaya pd chenta krn disitu ada azimatnya!

Chenta sejati sukar dicari dan dimiliki. Bersyukurlah sekiranya kamu pernah dianugerahkan rasa cinta itu. Kadang2 kerana ketaksuban dan keinginan terhadap chenta yang lain, insan sanggup meraba2 dlm pencarian. Sedangkan chenta yg sebenar telah berada di depan mata namun langsung tak dipandang. Akhirnya, begitulah chenta… dipersia dan menderita! Alangkah ruginya kerana tidak menikmati keindahan chenta dengan setulus hati hanya kerana kesilapan kecil yg membelenggu diri.

Chenta amat mahal takrifnya. Chenta hanya tertulis pd perkataan ttp gagal dilihat pada zahir. Kerana, chenta itu adlh tanggungjwb di mana wujudnya ksetiaan dan kejujuran yg bersatu di dlmnya. Ingat pd yg satu, jujur pd yg setia, setia pd yg kasih, kasih pd yg rindu, rindulah pd yg menyayangimu. Chenta itu takkan hadir kalu tak dicari. Chenta jgk takkan ada kalu takde sape yg mmberi, tp mencari biarlah pada yg sudi. Bkn meminta pd yg simpati. Itulah erti sbnar chenta yg suci dan sejati…

You Might Also Like

0 comments

drop your comment here!

Like us on Facebook