eQurban: Pesanan Korban Lembu & Kambing Secara Online

9:45 pm



“Barangsiapa yang menyembelih korban sebelum solat Hari Raya Haji, sesungguhnya dia menyembelih untuk dirinya sendiri dan barangsiapa menyembelih korban sesudah solah Hari Raya dan dua khutbahnya, sesungguhnya dia telah menyempurnakan ibadahnya dan telah menepati sunnah atau aturan umat Islam.” (Hadis riwayat Al-Bukhari)

Dari segi bahasa, korban bermaksud dekat, manakala dari segi istilah ia bermaksud menjalankan perintah agama atau taat kepada perintah Allah kerana ingin mendekatkan diri kepada-Nya.

Alhamdulillah, dah masuk tahun keempat saya join program pesanan korban lembu dan daging secara online yang digelar eQurban ni. eQurban menyediakan program Korban dengan kos yang sangat berpatutan iaitu RM320 untuk satu bahagian lembu atau RM580 untuk seekor kambing. Pesanan boleh dibuat secara online di eQurban.com dan tarikh tutup tempahan ialah 19 September 2015.

Kalau RASULULLAH SAW dan PARA SAHABAT berkorban setiap tahun mengapa tidak kita kalau benar kita sayangkan Baginda. Mari kita semua berazam untuk melaksana ibadah korban 1 keluarga 1 bahagian tanda kasih sayang kita pada RASULULLAH SWT. Semakin sukar kita mendapat sumber kewangan untuk ibadah korban semakin tinggi nilai pengorbanan kita di sisi ALLAH SWT dan semakin tinggi makam ibadah yang kita laksanakan.

Jom buat pesanan korban lembu dan kambing secara online sekarang!
Pesanan boleh dibuat di sini: eQurban.com

Tempahan Akhir untuk ibadat Korban pada 19 September 2015

You Might Also Like

0 comments

drop your comment here!

Like us on Facebook