Kereta Sewa di Kota Kinabalu Terbaik Untuk Travel Di Sabah

9:17 pm

credit photo: Hesham Alhumaid

Sabah, negeri di bawah bayu merupakan destinasi yang amat terkenal dengan keindahan dan keunikan tempat dan budaya. Terdapat pelbagai jenis etnik di negeri ini dan ia membuatkan makanan dan budaya di Sabah berbeza di tempat lain. Antara etnik yang terkenal di sini termasuklah Kadazandusun, Kedayan, Iban Suluk dan sebagainya. Oleh itu, Sabah merupakan salah satu tempat yang terkenal untuk dijadikan sebagai destinasi percutian. Tambahan pula dengan pemandangan yang indah dan tenang ibarat berada di New Zealand.


Sabah mempunyai pelbagai tempat - tempat popular yang boleh anda lawati bersama keluarga tersayang. Antara bandar yang paling disukai oleh pelancong adalah Kota Kinabalu, Semporna., Tawau, dan sebagainya. Negeri ini adalah amat besar dan perjalanan dari satu bandar ke satu bandar akan mengambil masa yang lama. Oleh itu, anda perlu dapatkan kereta sewa di kota kinabalu  jika anda mahu melancong di Sabah tidak kira anda mahu melancong dalam masa yang pendek ataupun panjang.



Tips Menyewa Kereta Sewa di Kota Kinabalu


Sebelum anda menyewa kereta, adalah lebih baik untuk anda membaca tips - tips yang disediakan. Hal ini kerana, ia akan menjamin anda akan mendapat kereta yang terbaik dan menyewa dari syarikat kereta sewa yang bertauliah.

  • Bayar Tempahan Terlebih Dahulu

Sekiranya pihak penyewa mahu anda membayar tempahan ataupun deposit terlebih dahulu, ini bermakna kadar sewaan yang diberikan adalah jauh lebih murah. Penyewa perlu memastikan kereta yang diberikan kepada anda tidak diambil oleh pelanggan lain dan juga anda tidak perlu membayar lebih dari kadar yang telah dijanjikan ketika anda mahu mengambil kereta sewa Kota Kinabalu tersebut. Anda boleh mengubah tarikh tempahan anda tetapi anda tidak boleh membatalkan tempahan anda setelah anda membayar duit deposit.



  • Pastikan Tiada Had Kilometer
Kebanyakan syarikat kereta sewa Kota Kinabalu akan memberikan had kilometer yang anda boleh gunakan ketika anda menggunakan kereta sewa yang mereka berikan. Jadi, anda perlu mencari syarikat kereta sewa Kota Kinabalu yang tidak memberikan had kilometer untuk anda gunakan supaya anda boleh pergi ke mana sahaja yang anda mahukan tanpa perlu risau tentang had tersebut.




  • Semak Kerosakan Kereta Sewa Sebelum Menandatangi Dokumen

Ketika anda mengambil kereta sewa Kota Kinabalu yang diberikan, anda harus menyemak kereta tersebut dari segi prestasi dan juga kebersihan kereta sewa. Anda boleh menyemak kerosakan dengan melihat keadaan sekeliling kereta serta menyemak bahagian enjin kereta dan beritahu penyewa sekiranya terdapat sebarang kerosakan yang sedia ada. Hal ini kerana anda tidak perlu menanggung kos tambahan sekiranya penyewa mahu mengecas anda atas sebarang kerosakan.



  • Tahap Minyak Petrol Dalam Tangki

Syarikat kereta sewa Kota Kinabalu selalunya akan meminta anda untuk mengisi semula petrol dengan penuh sebelum anda pulangkan kereta sewa dan anda boleh menjimatkan petrol anda dengan mengisi minyak berdekatan dengan pejabat di mana anda perlu pulangkan semula kereta tersebut. Anda tidak perlu risau dengan minyak petrol yang berkurangan sekiranya anda mengikut tips ini.



N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd - Kereta Sewa di Kota Kinabalu Terbaik


Meskipun terdapat pelbagai pilihan untuk anda mendapatkan kereta sewa di Sabah, tidak semua perkhidmatan yang diberikan akan memuaskan hati anda. Jadi, anda perlu berhati - hati dalam memilih syarikat perkhidmatan kereta sewa Kota Kinabalu yang disediakan. Jika anda mahukan kereta sewa Kota Kinabalu yang terbaik, pastikan anda menyewa dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd, syarikat perkhidmatan kereta sewa di Kota Kinabalu yang sangat berpengalaman dalam menyediakan kereta sewa yang baru dan mantap.

N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd bukan sahaja menyediakan perkhidmatan kereta sewa Kota Kinabalu, malah mereka juga ada menyediakan pakej pelancongan di Kota Kinabalu, Sabah. Anda tidak perlu tercari - cari ejen pelancongan yang lain. Terdapat pelbagai jenis kereta yang boleh dipilih oleh kerana N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd menyediakan kenderaan seperti kereta kompak, sedan, MPV, SUV, 4WD, van dan bas. Apa yang menariknya, ia juga menawarkan perkhidmatan kepada syarikat korporat dan ejensi kerajaan sama ada untuk sewaan bulanan mahupun harian Sudah tentu harga juga adalah amat berpatutan.





Syarikat ini juga telah diiktiraf sebagai 100% syarikat milik bumiputera yang berdaftar dengan Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan serta Kementerian Kewangan Malaysia. Jadi, anda akan menyewa dari syarikat yang boleh dipercayai dan berintegriti. Jenis kenderaan yang ditawarkan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd adalah seperti di bawah.

Jenis Kenderaan Yang Disediakan Oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd Kereta Sewa di Kota Kinabalu


Seperti yang anda ketahui, anda boleh memilih pelbagai jenis kenderaan untuk disewa mengikut keperluan dan kehendak anda. Berikut adalah kenderaan yang disediakan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd;


    Kereta Kompak

    Kereta Kompak adalah kereta saiz biasa yang boleh memuatkan 4-5 orang, dan amat bagus untuk keluarga kecil. Jika anda ingin melancong seorang diri, kereta ini juga boleh dijadikan sebagai pilihan yang baik. Kereta ini senang dibawa kerana saiznya yang kecil dan juga menjimatkan petrol secara langsung menjimatkan wang anda.

    Model kereta kompak yang disediakan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd adalah;

    Axia 1.0 (A)






    Myvi 1.3 (A)
    Kereta Sedan
    Kereta jenis sedan mempunyai ruang yang lebih luas dan boleh memuatkan sehingga 5 – 6 orang. Ia mempunyai ruang but yang luas dan membolehkan anda untuk meletak barang – barang yang diperlukan di bahagian but tersebut.


    Model kereta sedan yang ditaearkan termasuklah:


    Bezza 1.3 (A)






    Saga FLX 1.3 (A)





    MPV

    Kereta jenis MPV pula adalah lebih sesuai sekiranya anda mempunyai keluarga yang besar kerana MPV boleh memuatkan sehingga 12 orang mengikut jenis MPV tersebut. Jadi, anda boleh mendapatkan kenderaan jenis MPV sekiranya anda bercadang untuk membawa keluarga yang besar bersama anda. Kereta jenis MPV pula adalah lebih sesuai sekiranya anda mempunyai keluarga yang besar kerana MPV boleh memuatkan sehingga 12 orang mengikut jenis MPV tersebut. Jadi, anda boleh mendapatkan kenderaan jenis MPV sekiranya anda bercadang untuk membawa keluarga yang besar bersama anda.

    Model MPV yang disediakan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd adalah;

    Vellfire 2.4 (A)



    Innova 2.0 (A)



    Innova New 2.0 (A)

    Avanza 1.5 (A)


    Alza 1.5 (A)


    SUV

    SUV (Sport - Utility Vehicle) juga merupakan kenderaan untuk orang yang berkeluarga. Ia meneydiakan 7 tempat duduk yang luas dan selesa bagi sesiapa yang membawa keluarga yang besar. Perbezaan antara SUV dan MPV hanyalah dari segi saiz di mana SUV adalah lebih kecil berbanding dengan MPV.


    Antara model SUV yang ditawarkan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd adalah;


    Fortuner 2.4 (A)





    4WD

    Anda boleh menyewa 4x4 sekiranya anda merupakan seorang yang menyukai cabaran. Enjin kereta 4x4 amat berkuasa dan boleh digunakan bagi anda yang mahu melakukan pengembaraan di tempat – tempat yang mencabar.
    Model 4WD yang ditawarkan adalah;

    Hilux Revo 2.4 (A)
    Van

    Model van amat sesuai untuk disewa jika anda perlu membawa barangan yang banyak dan juga orang yang ramai. Van adalah lebih baik untuk disewa sekiranya anda mempunyai lebih dari 10 orang bersama anda ataupun anda sedang bercuti bersama keluarga yang besar.


    Bas

    Selain daripada kereta, N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd juga menyediakan Perkhidmatan Sewa Bas. Ia boleh menumpangkan 35-40 orang. Jika ingin buat lawatan ke mana-mana di Kota Kinabalu, Sabah dan anda memerlukan bas pastikan ini adalah pilihan anda! Bas ini selesa, mempunyai penghawa dingin supaya penumpang rasa selesa sepanjang perjalanan.


    Kelebihan Menyewa Kereta Sewa Kota Kinabalu Dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd

    Jika anda masih teragak - agak untuk dapatkan kereta sewa Kota Kinabalu dari syarikat ini, anda boleh melihat kelebihan - kelebihan yang boleh dinikmati sekiranya anda menyewa dari syarikat ini Berikut adalah kelebihan - kelebihan tersebut sekiranya anda menempah kereta secara atas talian;

    • Harga berbeza mengikut tempahan
    Harga yang dikenakan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd adalah amat berpatutan dan sudah semestinya berbeza mengikut tempahan harian, mingguan dan bulanan. Anda akan terus mendapat diskaun untuk tempahan 3-6 hari sewaan. Jadi, kereta sewa Kota Kinabalu di N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd ini bukan sahaja boleh digunakan untuk tujuan melancong, malah ia juga boleh digunakan untuk tujuan kerja ataupun kursus di negeri Sabah. 


    .
    • Bayaran deposit sahaja dikenakan
    Anda hanya perlu membayar wang deposit untuk mengesahkan tempahan anda agar N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd dapat memastikan kenderaan yang ditempah. Anda tidak perlu membayar secara penuh sekiranya anda masih teragak - agak untuk menyewa. Contohnya, jika anda mahu menyewa kereta Axia, anda hanya perlu membayar RM50 dan selebihnya boleh dibayar ketika anda mahu mengambil kereta tersebut.

    • Cara pembayaran yang fleksibel
    N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd menerima pelbagai jenis bayaran yang bukan sahaja berbentuk tunai. Sekarang ini, anda boleh membayar dengan menggunakan Online Transfer (CIMBClicks, Maybank2u, Bank Islam dan banyak lagi) dan anda juga boleh menggunakan Kad Kredit. Maka, anda tidak perlu membawa wang tunai yang banyak di dalam tangan anda kerana cara pembayaran kereta sewa Kota Kinabalu yang mudah.


    • Kereta yang baru dan diservis dengan baik
    Setiap kenderaan yang ditawarkan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd sudah semestinya mempunyai kondisi yang baik, bersih, selesa, selamat dan prestasi kereta yang mantap. Anda akan mempunyai pengalaman yang baik dan selesa jika anda menggunakan kereta dari syarikat ini. Keluarga anda juga pasti akan menyukai kereta sewa Kota Kinabalu dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd.


    • Cara Tempahan Yang Mudah
    Tempahan kereta sewa Kota Kinabalu melalui N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd adalah amat mudah kerana ia menggunakan sistem tempahan atas talian. Anda tidak perlu lagi bersusah payah untuk menelefon atau ke pejabat mereka untuk menempah kereta yang diingini. Malah, tempahan secara online akan diberikan diskaun mengikut tempahan anda. Anda boleh menempah melalui laman web mereka dan masukkan kod baucar diskaun ‘profhariz’ yang bernilai RM20. Tempahan 3 hari ke atas akan diberikan tambahan diskaun sebanyak 5%.


    • Diskaun Mengikut Jumlah Hari Tempahan
    N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd bukan sahaja menyediakan tempahan untuk harian, mingguan dan bulanan, malah anda juga akan menerima diskaun yang amat hebat mengikut tempahan yang dibuat. Berikut adalah diskaun yang ditawarkan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd;
    • 3 - 6 Hari - 5%
    • 7 - 9 Hari - 15%
    • 10 - 15 Hari - 20%
    • 16 - 20 Hari - 30%
    • 21 - 25 Hari  - 40%
    • 26 - 30 Hari - 50%


    Cara Untuk Membuat Tempahan Kereta Sewa di Kota Kinabalu

    Proses tempahan kereta dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd adalah amat mudah dan akan membolehkan anda untuk mendapatkan kenderaan yang diingini dengan lancar. Berikut adalah cara untuk membuat tempahan kenderaan dengan N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd;

    1. Pilih tarikh yang diingini dan lokasi untuk mengambil kereta

    2. Senarai kereta untuk disewa akan dipaparkan. Pilih kereta yang anda mahukan dan klik ‘BOOK NOW’.

    3. Anda boleh memilih ‘add - ons’ (boleh dipilih). Jika anda tidak berminat untuk menambah apa - apa add - ons, maka anda boleh menekan butang ‘continue’.

    4. Isikan butiran anda seperti nama, email dan sebagainya.

    5. Semak tempahan anda. Jika anda perlu menambah atau menukar  apa - apa butiran, anda boleh menekan butang ‘edit’.

    6. Lakukan pembayaran. Anda akan dibawa ke billplz untuk anda membayar deposit.

    7. Lengkap. Simpan number tempahan anda dan anda boleh menyewa kereta dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd.

    Terma dan Syarat Kereta Sewa Kota Kinabalu Dengan N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd

    Berikut adalah terma dan syarat yang diberikan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd agar perjalanan anda menjadi lebih mudah dan lancar.


    1.Kadar sewa kereta Kota Kinabalu dikira secara harian/mingguan/bulanan. Bagaimanapun, lebihan satu jam akan diberikan untuk anda mengembalikan kereta tersebut.


    2. Jam yang seterusnya akan dikenakan cas 10% harian setiap jam. Penggunaan lebih dari 6 jam akan dikira sebagai sewaan harian. Kadar yang dikenakan boleh ditukar tanpa notis.

    3. Kadar yang dikenakan termasuk perlindungan penuh terhadap kerosakan yang tidak disengajakan oleh pihak ketiga dan juga kecederaan badan. Bagaimanapun, penyewa perlu bertanggungjawab untuk jumlah yang dikenakan adalah tidak lebih dari jumlah seperti di bawah: 

    A - Below 1000cc - RM 1,500
    B - 1001 - 1300cc - RM 2,000
    C - 1301 - 1500cc - RM 2,500
    D - 1501 - 2000cc - RM 3,000
    E - 2001cc dan ke atas - RM 5,000

    4. Penyewa bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakan yang disebabkan oleh kesalahan undang - undang, kecuaian, tayar pancit, tayar pecah, kebocoran minyak petrol, kekurangan elektrik disebabkan terlupa menutup alatan elektrik, kehilangan atau kerosakan aksesori kenderaan dan kerosakan tingkap, cermin dan bahagian bawah kereta.

    5. Jika kemalangan atau kerosakan terjadi disebabkan oleh kereta pihak ketiga, maka penyewa bertanggungjawab untuk mendapatkan butiran kenderaan pihak ketiga seperti  nombor pendaftaran kenderaan, nama pemandu dan nombor lesen pemandu. Jika insurans tidak dapat diberikan oleh insurans pihak ketiga, maka penyewa perlu membayar segala kerosakan seperti yang telah disebut di terma dan syarat nombor 3.

    6. Penyewa perlu memberitahu syarikat kami dan membuat laporan polis dalam masa 24 jam dari waktu kemalangan atau dari masa anda menyedari tentang kemalangan dan kerosakan untuk ditulis di dalam laporan polis.

    7. Penyewa bertanggungjawab untuk membayar semua cas meletak kereta atau saman dari trafik/JPJ/DBKK ketika kenderaan tersebut masih berada di dalam sewaan anda.

    8. Tiada pulangan wang untuk pembatalan/perubahan. Perubahan tarikh atau kenderaan adalah mengikut kepada ketersediaan.

    9. Kawasan sewaan adalah radius 200km dari Kota Kinabalu. Panduan yang melebihi 200km dari Kota Kinabalu akan dikenakan cas RM200 dan ia mengikut kebenaran dari syarikat.

    10. Surcaj akan dikenakan jika memandu lebih dari kawasan Kota Kinabalu.

     11. Caj pertemuan lambat RM10 - RM20

    21.00 - 23.30 : RM10
    23.31 - 06.00 : RM20

    Testimoni Pelanggan N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd






    Perkhidmatan kereta sewa Kota Kinabalu yang diberikan oleh N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd sudah semestinya bertaraf 5 bintang dan akan memuaskan hati semua pelanggan yang menggunakan servis mereka. Para pelanggan juga ada meninggalkan testimoni untuk anda lihat. Berikut adalah testimoni yang diberikan oleh para pelanggan N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd;









    Tempah Kereta Sewa di Kota Kinabalu dari N Helzy Rent A Car & Travel Sdn Bhd Sekarang


    N HELZY RENT A CAR & TRAVEL SDN. BHD | PERKHIDMATAN KERETA SEWA SABAH
    Telefon:
    Hotline 1 : Tekan untuk telefon (013-8658484) | Tekan untuk WhatsApp
    Hotline 2 : Tekan untuk telefon (013-5599261) | Tekan untuk WhatsApp
    Pejabat : Tekan untuk telefon (08-8258484)
    Facebook: @nhelzyrentacar
    Instagram: @nhrentacar
    Alamat:
    N HELZY RENT A CAR & TRAVEL SDN. BHD. ( 1169312-V )
    Lot C18-2, 1st Floor, Kepayan Perdana Commercial Centre, Jalan Lintas, 88200 Kota Kinabalu, Sabah Malaysia


    Tempah dengan menggunakan laman web dan dapatkan kod baucar RM20 dengan menggunakan kod ‘profhariz’

    You Might Also Like

    0 comments

    drop your comment here!

    Like us on Facebook