Kravve.co - portal online menjual produk homemade yang sihat

9:41 pm


Sekali dah cuba Artisan Peanut Butter, mesti dah tak boleh lupakan rasa sebenar peanut butter tu -- dulu, masa kerja kat Great Eastern Mall, bila ada Flea Market on weekend mesti beli segala jenis homemade and healthy condiments yang dijual. Selalu sangat rasa tester, terjebak terus lah jatuh cinta dengan homemade foods!

Tapi itulah... masalahnya, selalu tunggu dua tiga bulan sekali baru ada Flea Market jual local homemade food bagaikan tunggu bulan jatuh ke riba. Bila tanya seller ramai jenis jual di merata tempat bukak pop store, tiada tempat tetap. Ada yang tidak aktif, jualan online juga masa tu. Mana nak dapatkan homemade foods sedap macam ni dengan mudah?


Salah satu website yang menjual homemade condiments buatan Malaysia secara online yang saya jumpa ialah Kravve.co . Macam-macam ada dalam website ni. Dari spread & jam seperti peanut butter, strawberry jam, honey, raspberry jam, lepas tu ada pulak sauce & dressing dan juga seasoning & spices seperti pes asam pedas, kari, rendang Perak, sambal tumis dan....juga snacks yang sugar seperti granola, nougat, dan cookies. Semuanya dari vendor berlainan dan Malaysian made.



Oleh sebab saya agak sibuk sentiasa dan travel back to back, saya tambah lah stock segala pes dan peanut butter dan shopping di Kravve.co ni. Disebabkan saya lihat stok dapur saya untuk makan grab and go, saya terus beli belah dalam Kravve.co. Lepas tu nampak pulak RM50 above dapat FREE delivery, apa mau lagi? Shopping!

Salah satu yang saya beli di Kravve.co ialah Cinnamon Raisin Peanut Buttter by Ash  + Quin! Kurang manis, kurang masin dan kombinasi terbaik antara kayu manis Ceylon dan kismis dalam peanut butter ni. Saya memang penggemar peanut butter yang tegar dan cinnamon raisin peanut butter ni buat saya rasa nak makan directly from the jar! Ceylon cinnamons memang terkenal dengan kebaikkannya untuk membaikpulih blood circulation, anti bakteria, anti oksida, dan stable kan paras gula. 



Baru-baru ni saya ke Phuket bersama kawan-kawan dan roomate di cabin saya. ialah Aliza Sara. Bawak bersama peanut butters yang saya beli di Kravve.co dan berkongsi dengan Aliza Sara. Memang lagi bermakna makanan sedap ni sharing dengan kawan-kawan.


Saya juga penggemar pasta terutamanya pesto spaghetti. So saya beli juga homemade basil pesto sauce di Kravve.co. Mengandungi bawang putih, basil, kekacang, minyak zaitun, dan parmesan cheese. Mudah untuk masak Pesto Spaghetti bila ada sauce ni, express je kerja. Lapar je masak terus. Yang bestnya, sauce ni homemade dan dijamin tiada perasa tambahan. Natural ingredients!



Dapat juga free Homemade Salted Vanilla Peanut Butter dan Dehydrated Unsalted Kampung Chicken Stock Powder. Homemade Salted Vanilla Peanut Butter mengandungi roasted peanuts, organic sea salt, raw honey dan vanilla beans. Disebabkan gua raw honey so manis uah gituh rasanya. Sudah bawa balik kampung haritu, bagi ayah makan katanya tak manis langsung. Memang rasa natural je peanut butter. Bertambah best ada bau vanilla tu!

Dehydrated Unsalted Kampung Chicken Stock Powder pula real dada ayam kampung yang direbus sehingga lembut kemudian di keringkan selama 12 jam sebelum dikisar menjadi serbuk halus. Sedap letak dalam sup memang terbaik. Sihat je rasa! Untuk kanak-kanak makan pun bagus.

Kalau nak beli homemade condiments ni semua boleh ke Kravve.co. Jangan lupa masukkan code neyrashazeyra untuk dapatkan RM5 OFF discount dengan sebarang pembelian okay?

Website: www.kravve.co




You Might Also Like

0 comments

drop your comment here!

Like us on Facebook