P1 MiFi MX230 beraksi dalam ETS dan UTP

6:55 pm


Dalam entry sebelum ni saya dah cerita pasal  ToGo™ MiFi MX230 Terkini Dari P1 kan? Sepanjang bulan ini saya memang banyak travel ke destinasi yang berlainan, dan sepanjang sayang on the go tu jugak saya bawak MiFi ini bersama. marilah lihat betapa mudah nya MiFi MX230 ini dibawa kemana-mana. 


Gambar di atas ketika saya travel pulang ke UTP. dari Kuala Lumpur ke Batu Gajah menaiki ETS. Gambar atas ni kelihatan signal 4G berwarna merah sebab masa ni dalam stesen bawah tanah KL Sentral. tapi internet masih laju walaupun signal berwarna merah. 


dan lepas tu, sepanjang perjalanan dari KL Sentral hingga Batu Gajah, signal 4G MiFi warna hijau! sangat laju dan rasanya amoi sebelah saya tu pun macam jeles tengok saya syok online sepanjang duduk dalam ETS  tu. sempat jugak download macam-macam dengan menggunakan MiFi ni. yang bestnya, tak perlu lagi bazir duet untuk beli data plan smartphone. guna MiFi yang portable dan sleek design ni dah cukup. On saja MiFi, dah boleh ber-internet di smartphone. layan youtube pun laju. tak perlu risau data plan habis tiba-tiba lagi. Dan oleh sebab MiFi ni sangat ringan, saya cuma letak saja MiFi ni dalam handbag. mudah bukan?


Setibanya di UTP, malam tu try online guna MiFi. test power kat dalam hutan la katakan. oleh sebab sememangnya hostel saya ni blok paling hujung dan paling berdekatan dengan hutan, memang line telephone pun susah dapat apatah lagi line internet di smartphone. MiFi sangat menyenangkan saya sebab signal ok dan internet pun laju. heaven lah jugak tengok roomate pun happy kongsi bersama guna MiFi dalam bilik. sharing is caring kan? 

Ok, tunggu kemana pula lepas ni MiFi akan dibawa!

:)



You Might Also Like

3 comments

  1. Excellent post but I was wanting to know if you could write a litte more on this topic?
    I'd be very thankful if you could elaborate a little bit more. Appreciate it!
    Look into my web blog : erinmore mixture

    ReplyDelete
  2. wahh...blh bw mana2 la tu kan? fungsi mcm wifi jgk kan..bestnya !

    ReplyDelete
  3. Kalau dia bagi pakai setahun ke hidup bahagia.. hehehe

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook