468x60

.

memory indah selamanya...

Thursday, December 27, 2007


Kawan ataw sahabat…apakah itu? Ouh membawa satu maksud yg sgt2 besar. Terkenangkan budak yg nakal, budak yg rajin blaja, pertama kali didenda oleh cikgu dan byk lagi peristiwa gembira yg berlaku masa bersekolah kecik2 dulu. Tyme tu, sume nye happy! Yg kita taw cume seronok..takde masalah lgsung kan? Main…main…dan terus main…

Masuk jewk sekolah menengah….kita suda taw blaja menghargai hidup…makin matang hadapi cabaran hidup ini…tyme ni jgk la…kita akn blaja “mencari awex dan balak”…semenye bermula dr sini….dan persahabatan tetap berterusan…sehinggalah ke zaman kolej dan universiti..

Kolej? Universiti? Ahhh…kite dah masuk kesini rupenyer..Kepala mula pening…hidup makin stress tp kita tetap enjoy…wlupun kdg2 teringat asgnment berlambak2 tak siap menjelang dateline nk kna anta…kiter tetap relax! Last minute seme kelam kabut…ahh kite seme masih tak taw uruskan masa dgn btul..kiter tetap mcm dulu….tapi kawan tetap kawan…

Apabila dah dewasa, byk benda yg kita lalui masa kecik akan hilang dan masalah pulak akan bertambah…. Ya! Makin bnyak masalah! Mcm perdana menteri plak nk pk masalah negara…Kawan2 gak dah berpindah ke merata tempat untuk bekerja, bekerja demi masa depan..Kadang2 ada masanya kita akn terkenangkan kwn2 yg da lama kita tak jumpa.tyme ni la mle engat seme memori lama…..uh! sgt rindu itu seme….

Mungkin keadaan da berbeza tp apa yg telah kita lalui akan sentiasa menjadi memori, memori yg paling indah sekali…..memori yg ta mungkin akan dilupekan smpai bila2….kawan selamanya….

Photobucket

p/s: buat seme kwn2 aku kat sek agama masjid jamek beserah 1996-1999, sk assunta convent 1995-2000, smart 2001-2005, mpc beranang 2006-now…korang tetap di hati!!



salam aidil adha

Thursday, December 20, 2007

Hari Raya Aidil Adha (عيد الأضحى) atau Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan diseluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri yang disambut pada setiap 1 Syawal. Aidiladha disambut pada hari ke sepuluh, sebelas, dua belas dan tiga belas bulan Zulhijjah setiap tahun. Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.

Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.

Selain itu, salah satu keistimewaan Aidiladha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidiladha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.

Dari segi bahasa, korban bermaksud dekat, manakala dari segi istilah ia bermaksud menjalankan perintah agama atau taat kepada perintah Allah kerana ingin mendekatkan diri kepada-Nya.

Hari Raya Korban jatuh pada hari kesepuluh pada bulan Zulhijjah, bulan terakhir pada kalender Hijrah Islam. 10 Zulhijjah merupakan tarikh penting dalam sejarah Islam di mana Nabi Adam dan isterinya Hawa dikeluarkan dari syurga dan diturunkan ke bumi sebelum berjumpa di padang Arafah, di luar bandar Mekah.

Pada hari raya, orang Islam disunatkan mengenakan pakaian yang paling cantik, paling bersih, dan juga mengenakan wangi-wangian. Pada pagi hari raya korban, umat Islam akan mengerjakan sembahyang sunat Hari Raya sebanyak 2 rakaat akan diadakan pada sebelah pagi, biasanya agak awal sedikit berbanding Hari Raya Aidil Fitri.

Selain itu, salah satu keistimewaan Aidil Adha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidil Adha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.

Selepas bersembahyang, upacara korban akan dimulakan. Lembu, kambing, dan biri-biri yang dikorbankan akan disembelih secara beramai-ramai di kawasan masjid sebelum dibahagi-bahagikan kepada orang ramai terutamanya kepada golongan fakir miskin.

Hari Raya Aidil Adha disambut ketika umat Islam membuat penziarahan ke Mekah, mengunjung Kaabah dan melakukan korban sembelihan. Al-Quran tidak menyatakan, tetapi umat Islam memegang bahawa perayaan korban ini memperingati kesanggupan Nabi Ibrahim untuk menyerahkan anaknya sebagai korban kepada Tuhan.

Selepas sembahyang, sekali lagi umat Islam akan berbondong-bondong melawati perkuburan orang yang disayangi. Semua orang akan memakai pakaian baru dan selepas itu yang muda akan memohon kemaafan daripada yang tua. Selepas itu semua orang akan menjamah pelbagai juadah yang disediakan sebelum ziarah dan menziarahi sesama mereka. (wikipedia)








.:: sayang ::.

Friday, November 23, 2007

Sayang...
24 April 2006… Masihkah kau ingat tarikh ini? Tarikh yg telah menyatukan dua hati menjadi satu… kau hadir dalam hidupku bagai sinar mentari pagi yg menerangi lorong kelam lagi sunyi yg kulalui selama ini… kau hadir di saat aku rebah meratapi org yg ku sayangi… kau jua telah melenyapkan kedukaan yang bagaikan berkurun lamanya memenjarakan jiwaku yang sepi… di saat ini aku terasa bahagia itu ada dimana-mana… cinta yg kau beri seperti sinar matahari yang memberi tanpa mengharap kembali… yang tidak memilih siapa yang akan disinari… yang akan terus memberi kehangatan di hati…

Sayang…
Tika dulu… rakan-rakanku sering mencemburui kebahagiaan yg kita kecapi… aku bangga memilikimu… bagi mereka kaulah lelaki yg mereka idamkan… dan aku juga yakin kau tercipta untukku… hanya dirimu pelengkap hidupku… Aku masih ingat bagaimana saat kau mencemburui ku apabila aku bersama-sama rakanku… alangkah bahagia nya diriku di saat itu kerana aku tahu kau cemburu kerana kau betul-betul mencintai diriku…

Sayang…
13 Mei 2006… date pertama kita… masihkah kau ingat saat-saat bahagia itu? Alangkah bahagia nya aku kerana kau adalah satu-satunya insan yang mampu membahagiakan aku ketika itu… dan sejak pertemuan itu… kite sering bertemu kerana rindu menyebelungi cinta kita… adakah kau tahu? Rindu itu adalah hadia cinta… dan itu adalah hadiah cinta buat dirimu… selepas itu… aku melanjutkan pelajaran ke sebuah ipta di kuala Lumpur... begitu juga dgn dirimu… aku bersyukur kepada illahi kerana kita tidak berjauhan.. aku tahu masing-masing sibuk belajar… tapi aku tetap mengingati dirimu sayang… dan kita selalu pulang ke kampung halaman bersama-sama…adakah kau ingat saat-saat bahagia itu?

Sayang…
Kita terus menyulami cinta kita sebaiknya… sehinggalah 24 April 2007… ulang tahun pertama kita… walaupun kita tak dapat sambut bersama tetapi alangkah bersyukurnya aku kerana sudah setahun kita bersama… masihkah kau ingat doa kita; “ya allah ya tuhanku, aku amat bersyukur dikurniakan insan yang amat menyayangiku dan menyinari lagi hidupku. Aku berjanji akan sentiasa membahagiakannya seperti dia memberi kebahagiaan dalam hidupku” dan ketika itu kita telah berjanji tetap akan setia bersama selamanya…

Sayang…
13 Jun 2007… pertemuan paling bermakna buat kita… sehari suntuk kita menghabiskan masa bersama di tepi pantai… mengecapi keindahan kurniaan Tuhan bersama-sama… alangkah bahagianya diriku di saat itu… terasa bagai dunia ini milik kita… ketahuilah sayang… aku tidak akan sesekali lupakan memori indah itu… dan adakah kau ingat 25 Jun 2007? Kau datang ke rumahku… bertemu kedua ibu bapaku… aku sangkakan kau hanya bergurau di saat kau memberitahu bahawa kau akan hadir ke rumahku… tidak ku sangka kau serius… dan kedua ibu bapa ku merestui hubungan kita… alangkah bahagianya aku…

Sayang…
Pada hari jadiku 3 Ogos 2007… kau menelefonku mengucapkan selamat hari jadi… bahagia nya aku… tapi tak ku sangka itu adalah yg terakhir kalinya aku akan mendapat panggilan darimu… selepas itu hampir dua bulan kau menyepikan diri… kenapa sayang? Apakah salahku terhadap dirimu? Aku terseksa… sesungguhnya aku amat merindui dirimu saat itu… ya allah selamatkan lah hubungan antara kami kerana aku amat menyintai dan menyayanginya. Ku sanggup lakukan apa saja untuknya dan aku ingin bersamanya kerana aku amat memerlukan dirinya. Hapuskanlah segala sengketa di antara kami dan satukanlah kembali hati ini kerana hidupku sepi tanpa dirimu… tapi takdi illahi menentukannya… sehinggalah 1 Oktober 2007… hari itu kau telah meragut kebahagiaanku… setelah kau membuat keputusan meninggalkan diriku hanya kerana kau tidak boleh setia setelah kau menyambung pengajian di tempat yang jauh dariku… kenapa? Kenapa sayang?

Sayang…
Aku redha dengan pemergianku… sesungguhnya aku kecewa dan kerana kecewa juga aku kini menyendiri… sentiasa berputus asa dalam kehidupanku… dan apa yang pasti aku tidak ingin memintal impian lagi dalam hidupku… di keheningan pagi… aku masih tercari-cari sinar sang suria yang pernah menerangi dunia cintaku dahulu…aku sentisa bayangkan matahari itu adalah kamu kerana tiada yang lebih indah selain kehadiranmu…

Sayang…
Percayalah bahawa hanya kematian yang dapat melenyapkan cintaku padamu…kerana hanya kau satu-satunya kekasih hati ini… hanya cintamu yang berada di hati ini selamanya dan hanya kasih syg mu yg ku rasainya di dlm hatiku ini untukku jadikan kenangan terindah bagi kita berdua… aku merindui wajahmu… senyumanmu yang selalu menyinari hidupku tetapi kau telah pergi membawa hati ku bersama mu dan meninggalkan diriku sendiri di alam sepi…terima kasih sayang… untuk segala-galanya… shaiful dan shahirah akan tetap abadi dalam kenangan yg paling indah dalam hidup kita…





Yang mencintai dan merinduimu,
Neyra shazeyra
24 November 2007



Pejamkan Matamu Jika Rindukan Wajahku :)

Tuesday, November 13, 2007






Pejamkan Matamu - OST 9 September


kupejamkan mata
kau hadir di sisi
ku hulurkan tangan kau sambut dengan kasih
tenangkanlah hatimu
agar bisaku senyum

Pejamkanlah matamu jika rindukan wajahku
ku pejamkan mata..kau hadir disisi
bisik mesra darimu menyemai kasihku..
bahagiakan dirimu..agar bisaku senyum...

pejamkanlah matamu
kupasti di sisi
untuk dikau kasih ku curahkan cinta suci
yang tak mungkin terpadam
akan terus membara

bahagiakan dirimu
agar bisaku tersenyum
pejamkanlah matamu
jika rindukan wajahku
janji ku kepadamu aku pasti di sisi



apa itu chenta? sakit!


rindu itu hadiah chenta...chenta itu segalanya2...tapi chenta itu menyakitkan..



mobile wallet

Monday, October 29, 2007

Peluang Perniagaan Qiosk Prepaid dan Pembayaran Bill untuk Semua yang Berminat Student Supervisor Penjual Burger Pekedai Runcit Pekerja Kilang Guru Guru Pensyarah Universiti Tentera Polis dan siapa saja

KENAPA ANDA HARUS SERTAI yourprepaid4.com ?

1. INSURAN PERIBADI PERCUMA RM15,000
2. MEMBELI PREPAID KAD DENGAN MUDAH DAN DISKAUN

3. KUMPUL LOYALTY POINT UNTUK HADIAH MENARIK!!!
4. TIKET LUCKY DRAW DAN HADIAH BERNILAI RM100,000
5. BONUS BULANAN TANPA MENGIRA PANGKAT!!!

MUDAH MURAH DAN PANTAS
TELEFON BIMBIT SEBAGAI KEDAI SERBAGUNA !!!

MULA MEMBAYAR BIL SEMASA ANDA DENGAN 1 SMS SAHAJA.TANPA PERLU BERATUR DAN BERSESAK2 ANDA SUDAH MAMPU UNTUK MENYELESAIKAN SEGALANYA DARI TELEFON BIMBIT ANDA! YA!! MPAYBILL SEMASA SEPERTI TENAGA NASIONAL BERHAD,TELEKOM MALAYSIA.CELCOM,SYABAS,DIGI,ASTRO TANPA CAJ!!! DAN ANDA MENDAPAT LOYALTY POINT DAN BONUS LAGI!!

KELEBIHAN KAMI BERBANDING PREPAID MLM YANG LAIN:

SEMUA TRANSAKSI DI PREPAID4U ADALAH PERCUMA!
BAYAR BIL DAPAT GANJARAN PV & LOYALTY POINT,BAYARAN SERTA MERTA & ERELOAD PREPAID YANG PANTAS & MUDAH
MOBILEWALLET TOPUP 24 JAM 365 HARI TANPA CUTI
INSURAN PERCUMA RM15,000
KHAIRAT KEMATIAN DARI SELURUH AHLI
HARGA ERELOAD/PIN RELOAD DIJAMIN LBH MURAH DARI PASARAN
LOYALTY PROGRAM,BONUS 15 LEVEL SETIAP TAHUN MENJANJIKAN KEUNTUNGAN DAN BONUS TAHUNAN YANG LUMAYAN UNTUK ANDA!

TEPUK DADA TANYA SELERA

ANDA / KELUARGA ANDA AKAN JADI JUTAWAN SENYAP DENGAN HANYA RM3.80 SEBULAN DENGAN PROGRAM LOYALTY KAMI!!!
EXTRA++BONUS TAMBAHAN RM300 SETIAP BULAN!!!
BERITA BAIK !!! KEPADA AHLI MOBILEWALET DAN SELURUH GROUP FRANCAIS PAHANG!! BERPELUANG CLAIM RM300 SEBULAN! ANDA CUMA BINA NERWORK ANDA DAN PASTIKAN GROUP ANDA MENCAPAI 55 AHLI BARI SETIAP BULAN DARI ANDA ATAU DOWNLINE ANDA
SYARAT: 55 AHLI BARU SETIAP BULAN. AKAN TERPUTUS BILA ADA DOWNLINE DIBAWAH ANDA JUGA MEMBUAT 55 PENDAFTARAN AHLI BARU JUGA..
MEMBUAT TRANSAKSI PENAMBAHAN MW MENCAPAI SEKURANGNYA RM1,500

SEBULAN

MOBILEWALLET KINI UNGGUL DISERATA MALAYSIA!! PASTIKAN ANDA BERSAMA SAMA KAMI KEARAH KEJAYAAN DAN MULA MENJANA PENDAPATAN BERTERUSAN UNTUK TERUS DIWARISI!!!!

Ya ..... DAFTAR PROMOSI SEKARANG RM30 SHJ PERCUMA INSURAN PERIBADI RM15,000

INILAH.... www.yourprepaid4u.com
Kemudahan kami kemudahan Untuk Anda Semua
interested? contact me at: 0179070384



ex-boyfriend

Wednesday, October 17, 2007

If having a boyfriend is bliss then having to deal with an ex boyfriend means nothing else more than trouble. As most of the times guys don’t want to give up on their ex girlfriends. They tend to make it more difficult for the girls to deal with the trauma of an already broken relation. This mostly comes from the deeply ingrained psyche of owning their girl friends. So they hardly come to terms with it even after the relationship is over. They use different methods to keep their ex girlfriends closer to them.One of the means to this end is to remain friends with their ex girlfriends whereas they actually plan and attempt at convincing the girls to get back with them and to let them complete the relationship. But this can be said just about a handful of guys. All guys cannot be categorized under the same caption of trouble shooters. Like wise there are few guys who tends to be a genuine friend even after a break up has taken place. They incline to accepting things as they are and remain friends with their ex girlfriends.
They generally tend to be very good friends but may be failures as boyfriends. At times they also tend to pull back as they don’t want to admit that they still love their ex girlfriend. Or they don’t want to give into the feeling of pain and dejection from their ex girlfriend. There are very few people who can continue peacefully as friends even when they have been lovers at one point of time. These days it’s becoming increasingly prevalent to see the ex boyfriends becoming close buddies. May be that’s because they have been your boyfriends at one point of time and other than appreciating the good qualities in you they also have experienced the bad the qualities in unison. That’s why they know you better as a person and though as a boyfriend they might have found it difficult to continue with you but as a friend they found you more acceptable. But the general consensus about ex boyfriends still remains one of hatred and contempt as probably even most girls want to escape the feeling of having to face their ex boyfriends and feel confused about their feelings. In case of a broken relationship it is seen that guys say that girls over react, specifically if its about cheating and backstabbing, the simple logic operative in such instances is that the guys want to escape the feeling of guilt, of having hurt his girl friend. So it’s advisable on the part of the girls to remain friends with their ex boyfriends but not to look back (and sulk over the issue of if he cares or not) or to get involved again with the same person.



boyfriends

Tuesday, October 16, 2007

Having a boyfriend makes a girl feel special and all blissful to find herself stationed in the seventh heaven. But there’s another face to this ecstasy and exaltation, which is, feeling the need to have a boyfriend. Having a boyfriend makes any girl feel elated, happy, proud and most of all she feels wanted by some one. Having a boyfriend does not only imply towards going out for dates, romantic movies or candle light dinners. There are different facets to having a boyfriend. It needs a lot of adjustment and understanding to stick to the same guy even after having a monumental fight with him. Moreover, boyfriends though they act as a pillar of strength when their girl friends need a shoulder to lean on but during a crisis even the guys need their girl friends to support them and tell them that they are right.There are various different trends that girls follow to have a boyfriend while coming under peer pressure and a certain compulsion to have a boyfriend. The most appealing and prescribed method is to dress up gorgeously and to look your best and to wear elegant, simple and yet attractive jewelry that will catch his eye.
Looks, these days play a big role in determining relations as it’s a general consensus these days about guys going for looks. As they probably believe in first impression to be the last impression. So girls buck up look your best if you are in look out for a boyfriend. But there are other guys who are different but they are nowadays termed as extinct species. In case best friends become lovers in future then probably the looks factor is not applicable when the emotional bonding over shadows all other aspects. A new trend in
relationship is giving gifts to your boy friends. It makes them feel special and strengthens the bonding. The different dating sites help girls to find out a date or to find out more about guys. So internet and virtual dating and relations have become a prevalent factor in the life of the youngsters who are in constant look out for some fun and to spice up their lives. Boyfriends are creatures with hard exteriors and soft interiors. So it’s more important to be patient and understanding towards them than to just to have fun with them and enjoy the rosy experience of having a boy friend. But life is not a bed of roses and neither are relationships.



camat aye!

Thursday, October 11, 2007

camat aye seme! yeah!



kadang2...

Monday, October 01, 2007

Kadang2.. aku terfikir.. kenapa dan mengapa hidup kite misti akn berputar2 ke arah yg sama juge akhirnye? Kenape setiap yg terjadi itu akn terjd jgk semula mende yg sama akhirnye? Mengapa takdir hidup pasti akn berakhir juga spt ini? Kenape ape yg ite harapkan itu akn musnah juga akhirnye? Tetapi ape yg tidak kite harapkan itu pula yg akn muncul dlm hidup kite? Kenape terlalu bnyk masalah yg mesti kita hadapi? Terlalu byk dugaan hidup yg perlu kite tempuhi? Kenapa semua yg kiter syg misti pergi tinggalkan kite? Kenapa semua yg kita cinta akan mengkhianati kite? Kenapa semua ini perlu terjadi? Kenapa? Kenapa?



kesah sedeyh???

Thursday, September 27, 2007

“kalau seme benda bleyh dilupakan, takkan ade lar kesah sedeyh dlm dunia ni”

Riwayat manusia matang melalui pengalaman. Dr seme aspek kehidupan, menjd lazim bhw sifat manusia blaja n blaja hingga akhr usia.

Oleh krn manusia idamkn kebahagiaan dlm mncari erti hidup, bahagia itu sendiri slalunye btentang arus dgn plbagai konflik hayat.

Bgaimana pule definisi bhagia?

Bgaimana kiter memandang bhw seseorg itu bhagia atau tak bhagia?

Krn bhagia, sama spt erti kehidupan yg lain, amatlh subjektif pendekatannye…

Penilaian bleyh dbuat tp sejauh manekah itu mnjadi sesuatu yg amt tepat setepat tepatnye?

Dr pengalaman jge mmbuatkan manusia kuat dn jgk takut. Mrk mncr2 jwpn utk soalan yg mrk sndr tk pasty. Ianya mmbingungkan tp dlm ms yg sme mjadi ubat yg tk ternilai dlm idup. Ubat yg hnya dtg dr dlm diri seseorg.

Hasilnye, tnya lah dlm dr sndr, ape yg kite mahukan?

Knape ia terjd dn bgaimana hndknye kiter mghadapi seme ini?


“it wuz da best of tymes, it wuz da worst of tymes…
we were all going direct 2 Heaven, we were all going direct the other way…”



Anda baby 80-an??

Monday, August 27, 2007

ARE YOU THE YEAR 80's BABY??

READ THIS....

Tanda-tanda anda bayi tahun 80-an: kita membesar dgn menonton G-Force, He-man, Transformers, Thundercats, Silver Hawk, Woody Woodpecker, Chipmunks and Mickey Mouse. Not to forget Ninja Turtles, Mask, Smurfs dan Voltron.

berus gigi time waktu rehat kat skolah rendah?...hmm, mesti pegang cawan warna-warni kan. mencangkung kat tepi parit dgn classmates semua kat seblah... ingat tak, misi kat skolah masuk kelas dgn list dentist appointment. pastu bunyi gigi member kite kene gerudi kat bilik sebelah. ada gigi yang berlubang, kene laa tampal.

ni sure korang igt...program minum susu di skolah. nak galakkan budak2 time tuh minum susu. sekotak 30 sen jek beb... cikgu2 kalau nak denda, mesti guna pembaris panjang warna kuning tu. pukul tapak tangan...kan? semangkuk mi sup ke, mihun sup ke, 30 sen jek kat kantin.

Hankyu Jaya, Yaohan - shopping complex yang popular utk meluangkan masa dgn family. ni for those yg dok KL laa time skolah menengah, korang sure beli kasut skolah Bata BM Turbo atau Pallas Jazz. ada yang suka kasut high-cut yang buatan china tu...ada yang suka stoking tebal
laaa...

internet? email? mendalah ape tu? CD? ape tu? kaset tape penah laa dgr. tiket wayang pun 5 inggit je. kite pegi kedai runcit, beli Chickerdis, Mamee,Kum Kum, UFO, O-Ya, Ding Dang chocolate balls yang ada mainan kat dlm die, 'telur' keras warna warni, 'rokok' chewing gum, KIKI Bubble Gum. tak dilupakan, 'TiKam'.

bile dah abih exam, main Monopoly la, Donkey la, Happy Family laa dlm class. tapi bunyi loceng laa yang paling best skali. boleh beli aiskrim ngan apek kat luar skola tuh... lagi satu loceng masa nak pegi rehat. tinggal kan keje skolah, jom kita pegi makan. budak2 yg dpt Rancangan Makanan Tambahan (RMT) mesti kluar awal.

lagi satu yang seronok mase time Pendidikan Jasmani, PJ. main bola laa, rounders laa... permainan kegemaran, main guli, batu seremban, penutup botol, batang aiskrim, 'Pepsi Cola one-two- three', 'Police & Sentry', kejar2 duduk...

kita hilangkan dahaga dgn aiskrim 10 sen. yang tube aiskrim, ada byk2 color tu. kalau nak makan, kene patahkan kat tengah2 die! lipat kertas kecik2, pastuh buat lastik. hmmm..ni pun kita main dulu ni. baling2 kapur laa.

hmm...budak2 kat university skarang, kebanyakan nye lahir thn 1987/88. skarang digelar 'remaja'. bagi diorg, diorg mane penah dgr lagu 'We Are the World, We Are the Children...' dan lagu 'Uptown Girl' yang diorg tau, yg Westlife nyanyi....bkn Billy Joel nyanyi... bagi diorg, ada satu je Jerman kat dunia ni, dan ade satu je Vietnam. AIDS wujud sejak diorg lahir. CD pun wujud time diorg lahir. Michael Jackson dah putih dah time tu. Diorg percaya Spiderman dgn Incredible Hulk tu filem2 baru. Diorg tak bley bayangkan skrin hitam putih utk sebuah komputer. Diorg tak penah tau pun 'Atari' dgn 'Game & Watch'. Diorg tak percaya penah ada TV hitam putih...dan diorg skarang tak reti nak switch on TV kalau xde remote control. dan diorg tak paham macam mane kite boleh survive dkt universiti tanpa handphone...

hmm...jom kite check, kite ni dah tua ke:
1. korg paham ape yang korang baca kat atas ni, dan korg sure tersenyum

2. kebanyakan member2 skolah menengah kite dah kawin

3. korg sure pelik bile nengok bdak2 kecik main komputer, selamba je

4. kita geleng kepala bile nengok bdak2 skolah menengah guna handphone

5. kita dah tak byk sembang2 dgn member melalui telefon lagi setiap hari

6. bile jumpe member lame dari semasa ke semasa, seronok bile bersembang pasal cerite2 lame, cerite2 kelakar yang kite alami mase dulu time kecik2, nakal2 dulu...

7. last skali, bile dah bace email ni, korang akan terpikir utk forwardkan dkt member2 lame korg. Sure diorg suke punye laa...hehehe

Yaa, kite pun dah semakin tua!!
Teringat zaman2 dulu kan?

p/s: to all my friends..
ex-assunta convent kuantan 1995-2000...
this blog was created especially for you..
really miss dat moments...



K.E.M.A.T.I.A.N


Kesengsaraan menerima lontaran kata yang tidak diingini lebih menyakitkan hati dan jiwa ini yang masih suci. . .
Kenapa semua ini berlaku? Perlukah semua ini terjadi? Harapan yang ditunggu dengan keihklasan diakhiri dengan hampa dan pilu. . .
Adakah ini nokhtah terakhir dalam hidup ini?
K.E.M.A.T.I.A.N adalah jawapan dan penyelesaiannya daripada hidup dalam keadaan hampa dan hina. . .



adoi...

Thursday, August 23, 2007

hurm..
assignment makin bnyak..
takde masa nk online..
kdg2 curi2 jer..
huhu..
byk ler sement nk wat..
smpai nk msg bf pon takde masa..
tensen btol dok kolej neh..



WuT a GurL ThiNkiNg?

Tuesday, August 07, 2007

When a GIRL is not arguing,
She is thinking deeply.
When a GIRL looks at u with eyes full ofquestions,
She is wondering how long you will be around.
When a GIRL answers "i'm fine" after afew seconds,
She is not at all fine.
When a GIRL stares at you,
She is wondering why you are lying.
When a GIRL says I love you,
She means it.
When a GIRL says "i miss you",
No one in this world can miss you more than her.



--My BuRfDaY--

Thursday, August 02, 2007

today is 3rd august 2007..
a wonderful day 4 me...

1st..
thanx to my bro..Mr.Ed 4 accompany me last nyte....
love ya co much bro!!
n thnx 4 da wish...

2nd..
m realy happy afta my hubby called me last nyte 4 wish my bday....
thnx dear...really appreciate it even though ur gift wuz nt arrive yet...
ahaks!! =p

3rd..
thnx 4 all my dearest fwens..
4 da presents n wishes last midnite n dis mowning..
damn sleepy ryte nw coz m so tired to pick up da fon n reply da msg...
haha...

4th..
thnx mum n dad 4 da bday gift last nyte...
thnx 4 topup my fon....
hehe :p



=neyra=




appreciate dhem!!

Tuesday, July 31, 2007

Guys...realize that the girl holding onto u..
is PERFECT in her own special way.

The way she laughs..
The way she sleeps..
The way she loves you..
The way she tries to please you...

Always remember that.
She can always get up and walk away,
getting someone else who can love her more.

For all you know,
there is someone out there wooing her already,
but she is rejecting,
a maybe perfect love for her..
There might also be someone outthere..
who is willing to love her more than you are loving her now,
fufill her every need and love her as much as she loves you.

Understand that.
Imagine this, guys.
When you are holding her today...
and then you cheat on her by hugging
and kissing another gal.
and then you run back to her...
and u do the same....
but you see love in her eyes...

What do you think?
Do you feel the hurt?
Can you feel the guilt?
She loves you not because you are
good looking,
have money,
buy her things,
make her parents happy,
or that you have a car.

She loves you for who you are.
Your every touch,
every word you say,
everything you do.

Guys.
Cherish and appreciate your girl.
Don't break her fragile heart.
She is the only one who can love you that way.
You won't wanna regret letting go of that special girl you have.
For everything she has done for you, the least you can do...
is to give her unconditional love as she has given to you.



KaSiHkU AbAdi - SpEciAL 4 mY sHaYaNg-

Wednesday, July 25, 2007

Kamar hatiku, sekian lama
Suram dan sepi, kekosongan
Aku mencari insan sejati
Untuk menemani hidupku

Adam dan Hawa diciptakanNya
Disemai rasa kasih sayang
Agar bersemi ketenangan
Dan kedamaian di hati

Ku harap hanya keikhlasan
Dan ku rindukan keramahan
Aku inginkan kemesraan
Berkekalan berpanjangan

Mengasihimu, dikasihi
Menyayangimu, disayangi
Merindui dan dirindui
Saling mengerti di hati

Biar hilang kabus di wajahku
Biar tenang resah di dadaku
Terimalah serta kabulkan harapan ini
Oh Tuhan

Ku melafazkan kata penuh makna
Bersaksi Tuhan yang Maha Pemurah
Hidup mati jodoh pertemuan
Ditentu Allah yang Esa
Perkenankan hasrat di hatiku

Moga impian kan dirahmati
Dipertemukan serikandi
Susah dan senang sama harungi
Demi cinta yang hakiki Oh...



ApA iTu ChEnTa

Thursday, July 19, 2007

Chenta didambakan tiap insan. Tidak kiralah chenta itu dilihat dari sudut apa. Perasaan ingin dicintai dan mencinta pasti akan subur di hati. Tidak keterlaluan jika dikatakan dengan chentalah, manusia mampu mengapai kejayaan dan kebahagiaan dalam hidup. Chenta umpama titian yang membawa manusia ke jalan yang sebenarnya. Dengan chenta, manusia akan jadi hebat dan kuat. Percaya pd chenta krn disitu ada azimatnya!

Chenta sejati sukar dicari dan dimiliki. Bersyukurlah sekiranya kamu pernah dianugerahkan rasa cinta itu. Kadang2 kerana ketaksuban dan keinginan terhadap chenta yang lain, insan sanggup meraba2 dlm pencarian. Sedangkan chenta yg sebenar telah berada di depan mata namun langsung tak dipandang. Akhirnya, begitulah chenta… dipersia dan menderita! Alangkah ruginya kerana tidak menikmati keindahan chenta dengan setulus hati hanya kerana kesilapan kecil yg membelenggu diri.

Chenta amat mahal takrifnya. Chenta hanya tertulis pd perkataan ttp gagal dilihat pada zahir. Kerana, chenta itu adlh tanggungjwb di mana wujudnya ksetiaan dan kejujuran yg bersatu di dlmnya. Ingat pd yg satu, jujur pd yg setia, setia pd yg kasih, kasih pd yg rindu, rindulah pd yg menyayangimu. Chenta itu takkan hadir kalu tak dicari. Chenta jgk takkan ada kalu takde sape yg mmberi, tp mencari biarlah pada yg sudi. Bkn meminta pd yg simpati. Itulah erti sbnar chenta yg suci dan sejati…



PASS EXAM

Thursday, July 12, 2007

13 july 2007..
09:00 a.m..

aku ada exam supp paper database td kat admin..
cuak giler dowh..
mcm nk kena hukuman gantung lak..
dah la g exam kt sri menanti room...
huhu..
naseb ah leh wat..
dah pass...
huhu..
alhamdulillah..



SUPP PAPER---dead--

Wednesday, July 11, 2007

13 july 2007...esok nk amek supp paper neh....doa2 kan la...huhu.....mcm nk g tali gantung esok...antara hidup dan mati neh..adeh...mati ako..hope dpt buat..



2 hari di KPMB.

Monday, July 09, 2007

wargh..penatnyer la....baru 2 hari start blaja dah ada 2 assignment DAD dn SA...huh geram btol...dah ah ada exam lak dis friday....ako tension sgt2 ....duet plak takde....byk nk gne...wargh!! sesak!!
and mcm2 la benda2 biasa kt kolej arini....jumpa fuad kt kelas....jmpa deli kt blok M..huh...jmpa boccie kt longkang...huh nape lar ramai sgt makhluk2 yg dikenali di merata2 tmpat!! makhluk yg ada ako benci ader ako nympah..knpa lak makhluk2 neh masok kolej neh jgk??



NeW sEmEsTeR At KPMB


nothing new in my life...kinda bz with my college now n prepare 4 supp paper database...huh! damn..tension sgt....lg tension biler ada wujudnyer 2 ex bf dlm 1 kolej!!! pesal la dea wujud dlm kolej neh....lantak ah..ape2 wish me luck 4 my exam dis friday...huh...i hope i can do.. :p



3rd July 2007-wonderful day!!

Tuesday, July 03, 2007

3rd july 2007..
oh no!!
esok dah nak balik kolej...huu...
buhsan btol!! wah....zaman2 tension akan kembali..
assigment sgt banyak akan diterima..
tension!! aku dah dpt rasa..
wah...dah lar nak amek sub paper database yg banggang..

utk menikmati hari2 terakhir disini...
aku pon kuar la release tension kononnyer..
tp lg tension biler hubby ako lambat dtg!! mmg nk kna cepuk dea neh...
lmbat!! ako dah tercegat kt situ dr 10.45 pg lg....dea leh dtg kul 12??
argh!!!!!!
ako g lar tgk muvee transformers td...
naseb best..kalo tak...ngamuk ako tension2 tadyk..
then g lar shopping ngan mamat sekor neh...
shopping mcm2...and ako pnya duet pon tataw bpe abeh jgk..
huhu...
lantak ah!! elaun baru kuar plak..
ape2 pon...hepy la jgk today dpt jalan...
tp pnat sgt...pengsan balik td!!
haha~~

p/s:
thanx my dear shayang 4 spent ur tyme with me..
pasni susah nk jmpa..
dah balik study plak...
shayang jgn nakal2 taw!! geget nanty..
muax...love u hubby..now and forever..



iNsAf...


"Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliah) bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang- orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk."[ALI 'IMRAN(3)/103]



*sEtiA pAdA cHeNtA*

Sunday, July 01, 2007

" Minat bukan bermaksud cinta, bangga bukan beerti cinta, kagum juga bukan bermaksud cinta, rindu? rindu juga bukan cinta, dan suka juga tidak serasi dengan cinta, malah sayang pun bukan cinta.. Apa sebenarnya cinta? Setia.. Kerna setia terungkap segala rasa, minat, bangga, kagum, rindu, suka, sayang segala.. Cuma setia.. Setia itu adalah cinta. "



mEnCaRi kAwAn yG bAiK...


Bukannya senang nak cari kawan yang baik . Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik . Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baik nya. Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baik nya. Sebaliknya kawan yang baik lah yang paling banyak membantu kawan baik nya untuk mencapai kejayaan. Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baik nya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia. Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan. Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira. Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa. Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baik nya untuk sentiasa berada disisinya. Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baik nya untuk berkawan dengan kawan yang baik . Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baik nya mempunyai ramai kawan baik , kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baik nya. Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baik nya di dunia dan di akhirat di dalam doanya. Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita. Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baik nya. Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baik nya. Kawan yang baik akan memanjangkan naskah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baik nya.



aPa yG kU cAri??

Thursday, June 28, 2007

ako begitu putus asa dalam menghadapi hidup ini.
ako tidak mahu lg mmpunyai cita2 ataw tujuan hidup krn ako tidak tahu utk ape lg ako hidup lagy sbnarnya.
ako merasa bosan, binggung utk apa dan ke mana selanjutnya hidup ini mahu diaturkan lagy.
perasaan hampa dan kosong begitu sering menganggu malam2 ku.
ada sesuatu yg tidak dpt dilihat ttp begitu mnganggu.
rasa resah dan memerlukan sesuatu...ada yg terasa kurang...ttp ape??
ape sbnrnya yg masih kurang??

hidup yg ako sbg hamba maha pencipta jalani selama ini mungkin belum mmberikan makna yg bererti pada jiwa ako.
kdg2 ako merasa kecewa wlaupun byk yg ako inginkn sudah diberikan dan diperolehi.
ako tidak tahu ape tujuan hidupku sebenarnya?
bahkan ketika beriadah krn hanya ingin mndapatkan pujian drpd org lain atau mndapatkan imbalan, ako akn kecewa krn ako tidak mmpu memperolehi semua itu.
krn kita yg sbg hamba ini sudah mendapatkan seme nye, dan merasa tidak ada lg yg dicari, maka kehampaan itu akn dtg dan sungguh sulit untuk memenuhinya.

pertanyaan demi pertanyaan sering bermain di benakku...
ketika ako masih mencari dan trus mencari jwpannya...
ako masih memikirkan...ape sbnrnya yg harus dikejar dalam hidup ini agar sebuah ruang kosong dihatiku boleh terisi.
jwpan utk semua ini baru shj kutemukan akhr2 ini.
sungguh luar biasa..ako menemukan sesuatu yg tidak pnh kutemukan sblumnya.

ketika kaki ini bersimpuh di hadapan Allah, saat menyedari terlalu bnyk kesalahn yg sudah aku lakukan selama ini, bahkan hari2 kelmarin pada ako kdg2 tidak merasa bersalah atas ape yg ako lakukan....namun ako sedar sudah cukup lama ako hidup dalam kesamaran ini...
Allah swt jua prnh berfirman bhw kesalahan atau kebaikan sekecil mana pon yg kita sbg hamba ini lakukan, yg kata2nya sebiji sawi pon akn mndapatkan balasannya.
sesungguhnya Allah itu maha adil...segala kesalhan yg nmpk ataupun tidak nmpak di mata manusia...Allah yg maha mengetahui pasti kan tahu.

hatiku spt dipaksa utk melihat betapa bnyk kesalahan yg tlh ako lakukan.
belenggu diri yg sering menghantui hidupku selama ini menjadi hambatan utk kao mendapatkan mkna hidup yg sesungguhnya.
bukankah tujuan hidup sbnrnya adlh mmpersiapkan diri utk kehidupan yg abadi di akhirat nnty?? bkn utk wang, kemewahan atau utk kedudukan di duniawi ini?
sesungguhnya...sesuatu yg kdg kita tidak sedari mengenai kematian akn mmbw kita kpd kehidupan abadi itu sndiri.
kematian itu pasti datang....bhw tiap2 yg berjiwa pasti akan mengalami mati..
aku sungguh pasti ttg itu krn bgku...kematian itu smkin menghampiriku..

munglin kita sbg hambaNya tidak pnh menyedari bhw malaikat maut stiap 2 kali sehari akn mengitari rumah kita dan mencari2 siapakan yg akn dicabut nyawanya pada hari itu, mencari2 siapakh org yg sudah tdk akn mndapat rezeki nya lg, dan ketika malaikat maut melihat org tertawa2 dia hairan..
bukankah org2 itu blum mempersiapkan lg dirinya utk bertemu dgn Allah??
bukankah amalan2nya blum tentu ckup utk mmbuatnya tenang dan kehidupannya di akhirat nnti blum tahu sama ada akn masuk kemana..
syurga atau neraka??

hidup ini sentiasa berpacu pd waktu..
boleh jd setahun lagi kita sudah mninggalkan segalanya...
ataw sebulan lg? seminggu lg?
bahkan esok pg kita sudah tidak bgn lg...
bukankah itu rahsia yg kita sama sekali tidak tahu??
perbuatan ape kah yg aku sbg hamba ini sdg lakukan ketika malaikat maut mancabut nyawaku?
apakah saat itu aku sdg bersedekah kpd seorg ank yatim??
ataw apakah saat itu aku sdg berzikir memujiNya??
ataw bahkan ,mungkinkah saat itu aku sdg asyiik melakukan sesuatu??

setiap detik bgku amtlah brharga..
berbuat sesuatu yg disukai Allah terus menerus...baik dlm tidur, belajar, bekerja berjalan, dlm lelap mahupun berjaga..
krn ketika Allah menghendaki kita kembali...
tidak ada waktu sedetik pon bgku untuk mengelakNya...
Dia memutuskan seme rezeki ku dan memisahkan ku dr kehidupan dunia kecuali 3 perkara.... amal jariah, ilmu, dan ank soleh yg sentiasa mendoakan org tuanya.

bersiaplah....dan tunggulah seme itu dgn perbuatan yg disukai Allah krn tidak ada yg bleh menjamin kita sbg hambaNya utk memasuki syurga kecuali rahmat Allah semata2.
maka berlumba2lah kita utk mendapatkan rahmatNya.
cintailah Dia, sayangilah Dia, san selalu memohon keampunan drNya..
krn ketika Dia menghendaki kita kembali kepada Nya, kita tdk punya wktu lg utk memohon ampun.
berdoalah agar kita akn disambut dgn salamNya di syurga.

dan ku memohon..
kepada sesiapa yg mmbaca luahan hatiku ini...
doakan ako mmperolehi kesejahteraan di dunia dan di akhirat.
doakan ku jua agar aku tabah mengahdapi dugaan dan cabaran hidup yg ku alami.
doakan aku sembuh dari kesakitan yg ku alami selama ini.



hurm..luahan hati??

Tuesday, June 26, 2007


i nid some1 who really care n lev me wif ol his heart.. I nid some1 who appreciate me... some1 who treat me lyke a princess... i wan a guy who noe how much important my existent in his lyfe.. who col me ‘honey’ , ‘sayang’ or any special names..

I nid a guy who r owez accompany me.. spent most of his tyme wif me.. stay beside me n stay awake juz to watch me sleep.. da boy who owez dher wen m sad n crying.. da boy who kisses my 4head, caress my hair gently n stare in2 ma eyes n rub my jaw.. holding my handz in front of his frenz juz 2 show em dat m his gf.. wan 2 show me off da whole world!!

And da important thing iz I nid some1 who constantly reminding me of hw much he cares bot me n hw lucky he iz to hv me..

I noe dat m x a perfect gurl coz m owez spill things out… m pretty clumsy n owez heart broken, fucking damn sad n thn I’ll crying 4 any rezen smtimes.. nthing will go in a ryte way.. suxx!! m such a failure..useless!! nobody perfect in dis world..dat iz reality n dats y I noe dat m unperfect..




*tAkDiR*


Mmg benar bhw takdir di tangan Tuhan, Allah swt. Namun, keputusan Allah itu bergantung kepada sejauh mana manusia berusaha, krn takdir itu terdapat di hujung usaha manusia. Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum bila kaum tersebut tidak mahu mengubahnya.

Seringkali apabila kita melakukan sesuatu usaha, kita bertemu dgn rintangan dan kesulitan. Maka kita menganggap itu sebagai kegagalan. Namun, siapa yang tahu bahawa di balik rintangan dan kesulitan itu Allah telah menyediakan suatu rencana yang besar untuk hidup dan kehidupan kita. Siapa yang tahu rencana Allah?? Kesulitan dan rintangan itu bpleh jadi hanya untuk menguji kesungguhan kita untuk meraih apa yang menjadi diingini, bukan untuk mematikannya.

Dari rintangan dan kesulitan itu, Allah mengajar kita bersyukur ketika meraih kejayaan sebenar. Tanpa merasakan kesulitan dan rintangan sebelumnya, mungkin kita kurang menghargai dan mensyukuri hasil yang kita capai. Terkadang sesuatu yang mudah diperolehi itu akan melenakan diri kita.

Berusahalah untuk tetap berprasangka baik atas segala ketetapan-Nya, kerana Allah tidak menghitung berapa kali kita jatuh, tetapi berapa kali kita bangkit, bangkit dan bangkit lagi, walau jiwa merasa lelah dan seakan tak mampu lagi untuk berdiri.

“Dan apabila telah ditunaikan solat, maka bertebaranlah kamu di muka bumi dan carilah kurnia Allah. Dan ingatlah Allah banyak-banyak supaya kamu beruntung.” [al-Jumu’ah, surah 62: ayat 10]

Sesungguhnya takdir terdapat di hujung usaha manusia, bgantung bgaimana kita memaknainya. Oleh itu, mari kita luruskan niat, bulatkan tekad, dan gandakan usaha agar dapat menjalani hidup ini sesuai dengan ketetapan-Nya. Hasil akhir dari semua itu kita pasrahkan kepada Allah swt. Lalu sudahkah kita pasrah dengan segala ketetapan-nya??



fck!

Monday, June 25, 2007

today 25 june..
my hubby came to my houz juz now..
omg! such a wonderfull tyme we spent together..
but semenye sekajp sgt..
dea kantoi ngan ako..
dea ader awek laen kat tmpt dea blaja..
fck!
ako plg benci org talam dua muka...hipokrit!!
ako syg giler kt dea...nape dea tipu ako??
ape slh ako??
i gve hm everything..
bt dis is wt he gve to me??
unfaithful!!



11 signs u like someone <3

Friday, June 22, 2007

ELEVEN:You walk really slow when you're with them.

TEN:You feel shy whenever they're around.

NINE:You smile when you hear their voice.

EIGHT:When you look at them, you can't seethe other people around you, you just see him/her.

SIX:They're all you think about.

FIVE:You realize you're always smiling when you're looking at them.

FOUR:You would do anything for them, just to see them.

THREE:While reading this, there was one person on your mind this whole time.

TWO:You were so busy thinking about that person, you didnt notice number seven was missing

ONE:You just scrolled up to check & are now silently laughing at yourself.

NOW MAKE A WISH. YOU KNOW YOU WANT TO......



BuLaN kELaHiRaNkU..

Wednesday, June 20, 2007

Ogos
- Tidak serius dalam perhubungan
- Mengambil mudah dalam perhubungan
- Kesetiaan di ragui.
- Pandai memujuk pasangan
- Suka memimpin pasangan.
- Romantik, Pengasih dan Penyayang.
- Kelam kabut dalam perhubungan.
- Sering bertukar pasangan
- Sukar mencari pilihan yang tepat
- Sangat sensitif dan tahap cemburu yang minima.
- Mudah meluahkan kat cinta pada sesiapa yang berkenan.
- Pasangan Ideal: Lahir bulan 1, 6,10, 12
- Kebanyakan bangsa Bani Israel di zaman Arab Jahiliyah yang lahir dalam bulan ini.



SaLaHkAh Ako?


today..
ako rasa mcm stress sgt2..
ako saket lagy..
omg! wht shud i do?
nape dat gurl ckp camtu?
ako tak paham.
sape yg patot ako percaya sbnarnye?
i do trust him.

but dlm keadaan mcm neh ako pening!
ya allah, bantulah hambamu ini.

ako tidak bdaya lagy ya allah.
ape salah ako?
salah ker mempunyai perasaan..

untuk dimiliki dan memiliki?
untuk disayangi dan menyayangi?
untuk dicintai dan mencintai?





LaFaZkAn HaTiMu SaYaNg...


Mengenali lelaki itu adalah detik2 terindah dlm hidupku. Dlm diam aku menyedari hatinya mula berubah rasa. Cinta pandang pertama itu makin mekar hari demi hari. Namun di saat aku mula mencium wanginya bunga cinta, di saat itulah aku tahu bahawa lelaki itu telah dimiliki…sewajarnya aku tidak akan memburu cinta yg tak pasti..
Lantas aku terus memendam rasa, membiarkan cinta yg tak terucap itu tersimpan di hati. Meskipun di mata lelaki itu telah terpancar selautan cinta, telah terbayang mahligai bahagia, namun aku nekad. Cinta tak semestinya bersatu! Cukuplah sekadar memiliki hati lelaki itu, bukan tubuh badannya. aku cuba membuang jauh segala rasa yang pernah membuatnya bahagia.
Aduhai hatiku….sampai bila mesti memendam rasa, sedangkan jiwaku terus merana? Dengar dan lihatlah dengan mata hati serta akal fikiran, apakah terlalu payah untuk menuturkan kalimah suci itu? Mencintai dan dicintai bukan satu dosa, malah ia adalah satu fitrah, anugerah ILLAHI untuk setiap insan. Lantaran itu lafazkanlah cintamu, usah dibiarkan hati terus terluka syg…
Kita dewasa dalam kenangan sebuah pertemuan..
Kita harungi bersama suka duka ranjau kehidupan…
Maafkan hatiku lelaki..
Kiranya terlewat menyambut salam kasihmu…



DoNt mAtTeR


akon-dont matter!!

r u listen 2 dis song?

i always thinking dat this song reminds me of him and our relationship (minus the parts about there being other guys and gals and the parts about treating badly). i realize that it's what's in your heart that truly matters in our relationship...

Dear hubby..

What matters is how we feel, not how the others feel about us. Fight for our love. I know you make me feel good and I know I make you feel good. Hold onto that feeling.

The whole world could come crashing down on us, but it won't even matter, because in the end, I'll have you and you'll have me, and there's nothing bigger than that. I love you baby...always and forever..

~honey.eyra~



4 who? my sayang? hell no!


Sayang
Kubawa jauh rinduku
Kerna aku telah tahu
Kau bukan milikku

Sayang
Sesunguhnya bukan mudah
Menjalani hidup ini
Tanpa kau di sisi
Jauh disudut hati
Aku masih bermimpi
Mimpi yang indah
Esok kau kembali
Jauh di sudut hati
Ada waktu-waktunya
Aku berdoa
Kau pulang semula

Sayang
Biar ku mengingatimu
Biar kugantung harapan
Hingga sampai waktu
Nafas terakhirku



 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | Free Website Templates