Jual beli surat pajak & emas dengan harga tinggi

6:44 am




"Kami beli emas terpakai & surat pajak dengan harga tinggi"

Selalu tak korang nampak ayat iklan macam kat atas ni? Persoalan utama yang berbangkit daripada bentuk transaksi ini ialah apakah sebenarnya yang dijual? Adakah surat pajak gadai itu sebagai subjek akad atau emas yang digadai? Agaknya, macam mana lah bisnes jual surat pajak dan jual beli emas terpakai ni ya? Boleh untung ke? Macam mana prosesnya?

Secara umumnya, emas merupakan aset dimana nilainya semakin hari semakin meningkat dan boleh dijual atau digadai di kedai emas dan kedai pajakan berlesen. Situasinya sama dengan pembelian dan pajakan surat pajak. Kedua-dua emas dan surat pajak ini telah dijadikan sebagai aset simpanan berharga dan bernilai.



Seperti yang kita tahu, jumlah pengeluaran mata wang sesebuah negara bergantung kepada rizab emas yang dimiliki. Jika rizab emas semakin rendah, keseluruhan ekonomi kita tak mampu untuk dimajukan sepenuhnya di peringkat global. Sayangnya, industri emas dan surat pajak di Malaysia tidak mendapat sambutan yang begitu tinggi oleh kerana keadaan ekonomi yang semakin lama semakin merosot. Lagi-lagi sejak musim Covid-19 ni kan? Bukan tu je, minat rakyat terhadap pembelian dan simpanan emas itu sendiri semakin berkurang. Lagi-lagi orang muda mengeluh kata emas ni orang tua je pakai. Hey, emas bernilai tau?

Selalunya, simpanan emas dan surat pajak ini bertujuan untuk dijadikan sebagai modal tebus kecemasan apabila penyimpan tersebut berhadapan dengan masalah kewangan. Transaksi jual beli surat pajak gadai ini berlaku ekoran daripada ketidakmampuan pihak penggadai untuk memperolehi wang bagi menjelaskan hutang yang telah dicagarkan dengan barangan kemas tertentu. Ianya berbeza dengan tanah sebagai aset simpanan dimana emas dan surat pajak mudah dipajak dan digadai di kedai pajakan berlesen. Oleh itu, kelebihan utamanya sebagai komoditi adalah ianya mudah untuk dicairkan kepada bentuk tunai atau dijual kepada mana-mana kedai emas berlesen.



Nak jual surat pajak dan emas terpakai jangan risau, jangan pening. Rezzmai Gold Shop menawarkan perkhidmatan pembelian emas dan surat pajak pada harga terbaik. Korang pasti berpuas hati dengan harga yang mereka tawarkan! Lagi istimewanya sebab Rezzmai Gold Shop tiada caj atau harga tersembunyi. Apa yang ditawarkan, itulah harganya. Layanan staff mereka juga terbaik dan servis bermutu tinggi.

Sebenarnya, ramai jugak yang masih tak tahu kelebihan menceburi dalam bidang jual beli emas dan surat pajak yang bukan sahaja menjamin status kewangan mereka malah dapat meningkatkan ekonomi negara secara keseluruhan. Industri emas dan surat pajak di Malaysia terbahagi kepada dua iaitu berasaskan konvensional dan berasaskan shariah. Banyak manfaatnya. Nak tahu lebih lanjut boleh terus hubungi Rezzmai Gold Shop. Pasti lebih mendalam mereka akan explain tentang ni.



Rezzmai Gold Shop
No. 633B Tingkat 2, Jalan SS 9A/1,
Sungai Way, Petaling Jaya, Malaysia

017-6800 665
03-74905148

Website:

Follow mereka di:





You Might Also Like

0 comments

drop your comment here!

Like us on Facebook