Jus Endon: Jangan Abaikan Sakit Sengugut Anda!

10:07 pm


Sebagai seorang wanita, kalau takde sakit sengugut atau period pain waktu datang haid, MasyaAllah rasa bersyukurnya! Tapi kebanyakkannya akan rasa sakit sengugut yang teruk rasa macam ada makhluk tengah tumbuk perut kita, jatuh berguling-guling lah kita menahan sakit kan? Sukar nak dibayangkan betapa sakitnya, kalau ada yang tak pernah mengalaminya bertanya.


Memang seksa ya datang sakit sengugut yang teruk. Tapi biasanya Ney akan rasa pada hari pertama atau kedua je. Kadang-kadang, bila perut rasa cramp, belakang badan pun sakit. Antara simptom sengugut ialah:

- sakit mencengkam, kejang atau kedua-dua di bahagian pelvis

- sakit boleh melarat hingga ke belakang, pinggang atau paha

- terdapat simptom sampingan lain seperti loya, muntah, sakit kepala, sembelit, cirit-birit, pitam, sakit di bahagian payudara dan abdomen lain.

Antara punca seseorang itu kena sakit sengugut disebabkan faktor pemakanan tidak sihat, faktor genetik, dan hormon yang tidak stabil. Ramai orang cakap, ala pergi klinik nanti doktor bagi la ubat dan cuti sakit untuk berehat. Tapi tahu tak, kalau ke klinik pun dokto bagi ubat tahan sakit je. Itupun doktor biasanya akan pesan, "makan jika perlu sahaja". Selalunya memang Ney tak makan ubat tahan sakit dan cuba cari jalan penyelesaian yang lain. Apa penyakit seklaipun kita perlu ikhtiar untuk mengurangkan kesakitan yang dialami.

Antara petua orang tua dan petua dari kawan-kawan Ibu yang berbangsa cina, minum air halia boleh meredakan sakit sengugut. Tapi Ney tak boleh tahan la rasa halia yang pedas pedas tu. Minum pulak waktu air panas atau suam. Aduh, tak sedapnya! Lepas tu mula lah duk tuam je perut dengan kain panas kan bagi lega?


Mujur, baru-baru ni Ney diperkenalkan dengan Jus Endon sejenis jamu yang katanya boleh membantu untuk mengurangkan sengugut, dan juga membantu untuk menstabilkan hormon. Ingatkan jus jamu ni rasa jamu pahit tu, Ya Allah sedap rupanya! Sebijik rasa macam pati delima Ney selalu minum pagi-pagi. Rasa dia dia manis manis masam sebab ada campuran madu, kurma, sireh, ekstrak ros dan pelbagai herba lain. Alhamdulillah sengugut tak teruk sangat dah dan badan bertenaga sepanjang hari.

Daun sireh membantu untuk melancarkan kitaran haid bagi wanita yang mengalami masalah kitaran haid tidak teratur. Selain tu, sireh juga membantu untuk melembabkan kulit. Kacip fatimah yang terkandung dalam Jus Endon ni juga membantu untuk memulihara dalaman wanita, membetulkan kitaran haid, dan mengurangkan sakit senggugut yang korang selalu alami tu. Wah bagusnya!



Kalau sejenis ada keputihan, kandungan madu dalam Jus Endon juga membantu untuk mengurangkan keputihan akibat daripada bakteria serta mencegah berlakunya kanser yang sering ditakuti kaum wanita iaitu kanser payudara dan kanser servik. Hah menariknya, Jus Endon juga mengandungi manjakani yang mempunyai seribu satu khasiat untuk wanita seperti mengetatkan faraj, menegangkan kulit serta melambatkan penuaan.

Untuk yang dah berkahwin, ekstrak bunga ros dalam Jus Endon ni memberi tenaga dalaman serta meningkatkan rasa keinginan untuk bersama tau! Dah la Jus Endon juga mengandungi kayu serapat yang membantu untuk membaiki dan menegangkan tisu faraj yang longgar serta menegangkan payudara. Wow! Complete package sekali manjakani tadi.


Yang ada masalah terlebih berat badan, atau malu sebab ada bau badan, Jus Endon ni boleh membantu jugak. Memang bagus untuk kaum wanita, dalaman dan luaran. Cara minum memang mudah cuma perlu minum satu sudu Jus Endon waktu pagi dan satu sudu lagi waktu malam. Harga pak sebotol cuma RM60 untuk Semenanjung Malaysia, dan RM70 untuk pasaran Sabah & Sarawak.

Untuk maklumat lanjut tentang Jus Endon ni boleh terus ke:

Facebook: 

Instagram:


Telefon: 
019-4921807 (Sha)
011-36376095 (Tira)

Disclaimer : Setiap orang berbeza keputusannya. Ada yang cepat ada yang lambat mengikut tubuh badan masing-masing. Jika ada sebarang masalah sila merujuk kepada doktor, hentikan pengambilan dan rujuk balik kepada penjual. Jika tiada apa apa kesan boleh teruskan pengambilan.

You Might Also Like

0 comments

drop your comment here!

Like us on Facebook

F O L L O W E R S