BIOMALAYSIA & ASEAN BIOECONOMY Conference & Exhibition 2015

11:31 pm

 

Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) dan Malaysian Biotechnology Corporation (BiotechCorp) telah mengumumkan yang Malaysia akan menganjurkan BioMalaysia & ASEAN Bioeconomy Conference & Exhibition event pada 17 - 19 August 2015, di Putra World Trade Centre (PWTC), Kuala Lumpur. Dengan kerjasama bersama Malaysia‘s Chairmanship of ASEAN 2015, MOSTI dan BiotechCorp berkerjasama sekali lagi dengan peserta-peserta dari ASEAN & industri Bioteknologi di BioMalaysia 2015.




"Tahun ini kita akan melihat perubahan yang lebih banyak dalam Biomalaysia 2015. Salah satu perubahan yang ketara ialah kerjasama dengan ASEAN Bioeconomy, yang akan mendorong perubahan dalam industri berasaskan bioteknologi dan memberi faedah lebih banyak kepada semua." - Dato‘ Ewon Ebin, Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi.

BioMalaysia & ASEAN Bioeconomy Conference & Exhibition ni dah established itself as one of the key meeting points untuk industri professional dalam negara. Dah bertahun-tahun ni, event ni berterusan menjadi platform untuk melahirkan idea-idea baru, penyelesaian yang lebih praktikal dan kerjasama yang efektif untuk peringkat peserta-peserta Malaysia dari industri bioteknologi dan juga peringkat global.



Event yang akan berlansung selama 3 hari di PWTC, KL ini dijangkakan akan menerima 10,000 trade visitors, 250 exhibitors termasuk dari Gulf Cooperation Council (GCC), Multi-national Corporations (MNCs), badan-badan kerajaan dan agensi-agensi berkaitan. GCC ni apa? GCC is a political and economic alliance yang terdiri daripada enam negara Middle East; Saudi Arabia, Kuwait, the United Arab Emirates, Qatar, Bahrain, and Oman.  

Dengan kerjasama daripada Small and Medium Enterprises (SMEs) dan 10 negara ASEAN; Malaysia, Brunei Darussalam, Cambodia, Indonesia, Lao PDR, Myanmar, Singapore, Thailand, Vietnam  dan Philippines, exhibitors akan showcase their best and most innovative products & services,  membuka peluang business dan macam-macam lagi. Speakers dari pelbagai company yang besar dan sukses juga akan berada di sana untuk share rahsia kejayaan, tips, dan ilmu-ilmu dalam industri ni dalam conference yang akan berlangsung selama tiga hari. Antara speakers yang aan hadir adalah:





Menarik bukan? mari kita beramai-ramai ke Biomalaysia & ASEAN Bioeconomy Conference & Exhibition 2015 yang akan diadakan pada 17 hingga 19 Ogos 2015 di PWTC, Kuala Lumpur. Untuk maklumat lanjut tentang event ni boleh terus ke website mereka di www.biomalaysia.com.my.


JOM BIO!



You Might Also Like

2 comments

drop your comment here!

Like us on Facebook