Tips Penjagaan Kulit Badan Dengan Sabun Wangi Lulur - Sekali Calit Wangi!

12:51 am



Rata-rata orang ramai, akan lebih fokus untuk menjaga kulit muka dari kulit badan mereka. Betul tak? Masih ramai tak sedar bahawa penjagaan kulit badan juga penting untuk kita. Bila tubuh badan dah penuh jerawat, panau, kurap, kulit kering, kasar mula lah malu lebih-lebih lagi bila dah berkahwin. Ya, memang kita menutup aurat, pakai baju labuh orang tak nampak. Tapi bila berdepan dengan suami, dan waktu bersama takkan pakai baju tutup segala? Hahaha!

Untuk Ney, badan memang takde masalah sangat tapi tumit kaki selalu pecah dan kasar. Mungkin faktor selalu travel setiap minggu dan banyak berjalan. Selulit semestinya ada jugak. Jangan kata tidak, setiap orang pasti memiliki selulit pada tubuh badan mereka. Kulit kering bahagian tangan dan kaki lagu ketara sebab terdedah kepada cahaya matahari. Bila dah kering tu jadi kasar pulak tekstir kulit kan? Eh banyak jugak lah masalah sebenarnya. Tapi jangan risau, belum terlambat untuk membaikpulih semua ni. Tak perlu lebur duit di spa mahal, apa kata buat spa di rumah je?


5 tips untuk kulit licin, halus dan mulus

1. Guna Berus Badan

Tengah santai lepak hujung minggu, atau masa tengah menonton drama 7 petang tu, boleh la ambil berus yang lembut untuk berus bahagian badan bermasalah. Gosok perlahan-lahan bagi aliran darah berjalan. Sampai part selulit tu hah tonyoh lebih sikit pun takpe. Percayalah, Ney pernah pergi London Weight Management, dan spa kecantikkan yang lain, memang teknik yang sama digunakan!

2. Mandi 2 Kali Sehari
Sekurang-kurangnya setiap hari mandi dua kali sehari. Ingat kita ni duduk Malaysia, kalau panas membahang tu nauzubillah memanh berlengas satu badan. Dah mandi kan segar tubuh badan? Boleh juga bersihkan segala kotoran dan daki yang terkumpul, sekaligus menghasilkan kulit yang sihat. Tahukah anda daki yang terkumpul akan menyebabkan peluh kering tu berbau hapak.  Sekarang ni Ney kalau mandi memang lupa untuk pakai Sabun Wangi Lulur sebab aroma dan baunya memang sangat wangi. Badan terasa fresh, dah bersih. Kandungan walnut dalam sabun ni juga mampu melembapkan lagi kulit Ney.





3. Skrub Tubuh Badan

Selainsabun badan ketika mandi, masih ramai tidak cakna yang skrub badan juga penting untuk menjaga kecantikkan tubuh badan. Tak perlu hari-hari skrub badan pun, 3 kali seminggu dah memadai. Antara skrub badan yang Ney suka pakai sekarang mestilah Sabun Wangi Lulur dari Wangi World. Kulit semakin halus mulus, mampu menanggalkan sel kulit mati, mengecilkan pori-pori yang terbentuk, hidar selulit dan macam-macam lagi yang best tentang Sabun Wangi Lulur ni tau!

4. Detoks Tubuh Badan

Tak semestinya dengan makan supplement je korang boleh detoks. Korang cuma perlu jaga pemakanan, dan buat senaman harian. Cara paling jimat untuk detoks, korang kisar je jus buah-buahan setiap hari. Kurangkan minum kopi, gula dan garam dalam pemakanan mesti nampak perubahan ketara nanti.

5. Sapu Losyen Tubuh Badan

Dah wangi sabun dan skrub badan, lepas mandi mestilah kena sapu losyen untuk melembabkan lagi kulit kita. Masa ni lah nak jaga betul kulit kita, kalau malas tak tahu nak cakap apa dah la.

Apa itu Sabun Lulur Wangi?

Sabun Wangi Lulur adalah produk keluaran Wangi World yang diformulasikan dengan campuran minyak aroma pati Hazelnut sebagai kandungan utama, juga bersama halusan kekacang Hazelnut sebagai lulur. Produk Sabun Wangi Lulur ni sejenis sabun berbentuk pepejal, dan tidak mengandungi bahan alkohol. Sabun Wangi Lulur juga adalah selamat digunakan untuk kanak-kanak dan orang dewasa.

"Sekali Calit Wangi!" -- slogan Sabun Wangi Lulur ni memang kena betul dengan produknya sebab bau memang tahan lama. Dekat rumah Ney guna dua jenis Sabun Wangi Lulur - Richest & Sweetheart. Eh kenapa sampai dua? Hahahaha saje dapatkan extra untuk variasi kan bau.

5 Jenis Wangian Sabun Wangi Lulur



1. Richest Scrub Soap by Wangi World
(No lulusan KKM: NOT180201176K)

Wangian segar sitrus daripada adunan bergamot, pomelo, lavender dan vietnam mint ni pasti buat korang lebih ceria sepanjang hari. Selain memberikan kesegaran, Richest juga mampu untuk menaikkan aura, dan karisma. Ney suka bau Richest ni. Tak terlampau wangi sangt, tapi tetap ada bau istimewa dari sabun ni. Suami Ney suka Richest sebab lebih manly wangian sabun ni katanya dari sabun yang lain. Patut la setiap pagi pergi kerja ceria semacam!


2. Sweetheart Scrub Soap by Wangi World
(No lulusan KKM: NOT180201178K)

Selain Richest, Ney ada juga pakai Sweetheart. ni memang fav Ney. Sesuai dengan namanya, sabun ni memberi kelembutan dengan wangian ala-ala bedak baby tu dengan haruman bunga jasmine, ylang ylang, lavemder, rosewood dan bergamot. Hah mungkin suami Ney tak prefer guna Sweetheart sebab bau bunga haha! ye la lelaki mesti nak bau manly. Sweetheart ni sesuai untuk kaum wanita, nak jemput suami pulang dari kerja wangi-wangi mesti dia suka kan?


3. My Love Scrub Soap by Wangi World
(No lulusan KKM: NOT180201179K)

Selain yang Ney pakai dua jenis di atas, ada juga jenis lain wangian Sabun Wangi Lulur ni. My Love inspirasi dari haruman buah markisa, bunga peony, dan vanila orkid. Hah kalau tadi bau bunga ke semata, ni mix bau bunga dan buah. Pasti ceria dan riang je korang kalau pakai My Love ni hari-hari.


4. Darling Scrub Soap by Wangi World
(No lulusan KKM: NOT180201224K)

Untuk wangian Sabun Wangi Lulur Darling pula, wangina adalah inspirasi daripada sentuhan bunga mawar yang cukup harum, lembut, dan romantis. Bunga mawar dan romantis memang tak boleh dipisahkan. Sesuai sangat untuk nak  romantis tidur waktu malam. Eh?


5. Chanel No.5 Scrub Soap by Wangi World
(No lulusan KKM: NOT180201177K)

Untuk yang last ni, wangiannya inspirasi daripada haruman bunga mawar, jasmine, lily of the valley, bergamot dan sandalwood. Tak perlu beli perfume Chanel mahal-mahal pun boleh harum mewangi bak Chanel gituh.


Keistimewaan Sabun Lulur Wangi

1. Membantu untuk memutih & mencerahkan satu badan

2. Tona kulit akan kelihatan lebih sekata

3. Membantu untuk menyingkirkan sel kulit mati.

4. Bukan sahaja sel lulit mati, ianya juga membantu untuk menyingkirkan dakit badan yang terkumpul.

5. Membantu untuk menghaluskan, menggebukan & melicinkan kulit. Gebu persis Emma Maembong!

6. Mengurangkan bau badan.

7. Melegakan otot- otot yang tegang

8. Memberikan ketenangan & menghilangkan tekanan.

9. Membantu untul menghilangkan selulit & mencegahnya daripada berlaku

10. Menghilangkan parut parut degil yg sekian lama di tubuh badan


11. Mengatasi masalah jerawat belakang badan & memudarkan parut jerawat

12. Melembabkan kulit sebab walnut sangat baik untuk kulit badan

13. Mengecilkan pori2 kulit, hasilnya kulit kelihatan halus dan mulus

14. Membersihkan kulit sebab dah buat pembuangan daki degil yg bermastautin selama
bertahun-tahun di dalam liang roma anda

15. Menegangkan & menganjalkan kulit serta mencegah kulit dari berkedut

16. Memudarkan parut di muka

17. Meremajakan kulit

18. Masalah kurap dibadan dapat dihindar.

19. Menangani masalah gatal-gatal dibadan

Testimoni Sabun Wangi Lulur

Berdasarkan pengalaman menggunakan sendiri Sabun Wangi Lulur ni, memang best! Kenapa? Sebab bila Ney pakai setiap kali mandi, rasa sedap pulak sental daki semua. Tekstur sabun ni agak kasar kalau korang terus sental macam tu je sebab kandungan sabun ni ada walnut kan? Hah, biasanya Ney potong sikit lepas tu lulur lumur satu badan. Nanti di akan hancur-hancur sikot jsdi scrub. Sambil scrub tu, massage la sikit bahagian tu putaran jam ke. Baru lah aliran darah mengalir cemerlang gituh. Dah lepas sental satu badan, terus mandi macam biasa. Wangian dari Sabun Wangi Lulur nii pasti buat korang rasa lebih fresh selepas mandi!
Kalau baca testimoni pengguna Sabun Wangi Lulur pun, ramai juga mengakui berpuas hati dengan keberkesanan sabun ni. Sebab tu Ney pun yakin untuk menggunakannya. Untuk muka, Ney tak cuba lagi tapi sebab tekstur lapisan kulit muka dan badan berlainan, Wangi World sarankan untuk guna 1-2 kali sahaja seminggu kalau nak guna untuk muka.


Cara-Cara Pembelian Sabun Wangi Lulur

Mesti korang teruja nak cuba sabun ni kan? Mesti lagi bertambah teruja bila Ney bagitahu yang setiap pembelian RM100 keatas, akan dapat makeup bag limited edition secara percuma! hahhhh cantik kan bag makeup Ney?

Tapi, macam mana nak beli? Okayh, untuk sebarang pertanyaan atau pembelian Sabun Wangi Lulur by Wangi World korang boleh terus klik link-link dibawah:

Shopee

Lazada







Website

Hah apa lagi? Cepat terus beli Sabun Wangi Lulur. RM55 je pun harga, guna sebuku tu boleh  tahan sebulan atau lebih. Sekali calit, wangi, Ayuh! Jom kita wangi sama-sama.

You Might Also Like

1 comments

drop your comment here!

Like us on Facebook