kehidupanku.

10:12 pm

kehidupanku


memang indah betul tajuk entry ni. tapi tak seindah mana. saya sangat busy sejak akhir-akhir ini. kehulur kehilir menguruskan sesuatu. :)baik, dah ready nak baca entry panjang? *lama tak update memang banyak kisah terkumpul.


Photobucket

MAKA. apakah itu? Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik telah dilangsungkan pada hari khamis lepas. fuhhh memang entry berhabuk. semua orang dah update perihal MAKA, saya baru terhegeh-hegeh online di kafe semata-mata mahu update pasal MAKA. *padahal sibuk twitter sampai lupa belog sendiri.

Cemerlang? boleh lah. majlis itu je yang sangat tidak cemerlang. door gift tahun ni tak best macam tahun lepas. takpe, sangat bersyukur dah dapat pen kaler ungu. tapi makanan memang tak best lah kan. sebab air pun tak cukup. makanan pun, saya hanya makan buah tembikai *saje gedik nak demand. padahal dah bagi nasi minyak, saya yang tidak boleh makan.

saya tidak lah sehebat abang saya syed salleh sebab beliau dapat empat anugerah, saya hanya dapat dua. tahniah abang. saya dapat anugerah perak untuk dua semester lepas, gpa 3.34 dan anugerah emas untuk semester lepas, gpa 3.63. sila penuhkan comment dengan beri ucapan tahniah. padahal dalam twitter dah lama update pasal MAKA. belog sahaja dilupakan terlalu lama. *maaf belog. jangan kecik hati dengan saya.

tamat cerita MAKA.



Photobucket

tempoh hari pulang ke perak selama beberapa hari. jumaat lepas. tanpa apa-apa planning, terus kemas beg pagi jumaat dan blah dari beranang, terus ke pasar seni. kemudian melepak makan tengah hari di starbuck sambil twitter tidak habis-habis. lepas puas twitter, baru lah sedar diri pegi beli tiket bas untuk pulang ke perak.

menaiki bus pukul 4 petang, fuh sumpah rasa lama menunggu sebab tengah sengugut macam nak mati dah kat puduraya. sabar, sabar neyra. dalam bas tidak dapat tidur dengan lena, maka ber-twitter seperti biasa. ish, tak habis-habis lagi. ye, saya twitter di mana-mana sahaja.

dekat highway, area tanjung malim, nampak bas tergolek-golek berguling atas jalan. memag mentipu pembaca. masa namapak tuh memang dah terbalik. ada bas eksiden lah! tataw apa keadaan semua penumpang. tapi sangat teruk. dengan cuaca yang teruk juga. aishhh...

apakah yang berlaku di perak? pegi lepak kampar yang macam bandar mati bak kata fakhrin tu je la. then pergi ipoh,shopping sakan mereka semua. saya yang tidak berduit hanya memandang dengan mata yang kuyu dan sayu.untuk mengubat hati tidak dapat bershopping,saya ber-twitter.fuh,twitter lagi? haha.malam,pergi rumah pakcik saya di mambang di awan.ye enchek @pge46 dan @qiilans87 , tempat nama mambang di awan memang wujud di perak. jangan buat sengal tak tahu lepas ni. saya ke rumah pakcik, makan-makan mee rebus ramli yang sedap dari ipoh, dan buat kek cokelat moist secara beramai-ramai. walaweh comot-comot budak-budak u makan cokelat.

di perak, anda akan bahagia bergelak tawa jika anda mengikuti saya pulang ke kampung. di sana ada aina aqila, aqil fathi, ainin sofea, luthfil hadi, ain suhada, dan iskandar. mereka ber-enam sangat lah akif nak mati. sampai pening kepala semua orang di sekeliling. ainin dah berjahit dagu nya, luthfil dah melecur tangan nya. mereka memang hyper active. eh eh lupa nak cerita, jari saya digigit lipan di sana. sakit dowh!

okayh, dah penat. tamat cerita di perak.


Photobucket

sebelum mengakhiri entry yang panjang, sila lihat wajah terbaru penulis belog ini yang sangat sengal. gambar pagi tadi sebelum ke kelas. tapi semua orang kat twitter dah tengok dulu. hikhikhik. kanda @kacang , i LOVE u lah! =)


pstt..kenapa pangil @kacang dengan nama kanda? drama sketsa berpoligami sedang hebat on air di laman twitter. antara kanda @kacang , bersama empat isterinya; @stoberycoklat, @abbymarzuki , @fierina dan saya, @neyrashazeyra ... sila follow kami untuk tahu kisah sebenar! *hahaha. promotion tak pasal-pasal.









You Might Also Like

16 comments

  1. hahhaa ok..da nmpk nm i...drama sketsa poligami yang amatlah tragis ok...hahah lawak jek kan..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wmt. wbr. Saya dengan lafaz BISMILLAH dengan ini merasmikan ruangan komen untuk kali ini. Ya apa nak komen ya?

    1stly TAHNIAH masuk MAKA... penat stuggle akhirnya sampai gak MAKA.

    2ndly Kampar kampung kita...

    3rdly Cekelat...

    4ly wah dah praktik bermadu dah ye. krang nanti betul2, tak cukup makan ko.

    Sebagai penutup, terimalah hadiah daripada saya, satu klik IKLAN di blog anda.

    ReplyDelete
  3. hai mambang tanah, mambang air, mambang api.. mambang bukan sebarang mambang sebab penulis blog ini ialah mambang di awan.. wakakkaaaaa..

    ReplyDelete
  4. eiy-da; kahkahkah. sumpah i asyik gelak jek ngan drama kita. sian kanda nak uruskan bini2 nya. :P

    BPS: hikhik. org kampung! walaweh~

    kill-vearn; sadap u. tak habis2 lg dr smlm. hahaha

    ReplyDelete
  5. congratsss syg;)

    bila nk kuaq sm2?;)

    ReplyDelete
  6. eny;

    thanks sygg! um keluar? jum hang out. end of nov i tak duduk sini dah. huhuhu

    ReplyDelete
  7. Oh noooo~
    Drama ni nanti masuk wikipedia nih
    Haha
    Mati la si kacang tuh
    Tambah lak si nazra bini ke 5
    Hahaha

    ReplyDelete
  8. pelik siot muke org pakai formal..
    TAK SESUAI !!

    ReplyDelete
  9. drAma PoLigAmi Yg AgAK krOnik dtwiter. . ngAh3. . kek cukLat!. .cedAp Aish!

    ReplyDelete
  10. paan ; jangan tak mengaku kanda lah si kacang itu. dinda tarik tinge kang br tau!

    syed; sesswai sgt. pakai suar slack kan? kahkahkah. abg, sedap kan kek adek buat? hehehe~

    mintang; ckp kat abg kacang kamu, jangan ceraikan kan dinda dia sorg ni tau :P

    ReplyDelete
  11. vujie; saya tahu saya sentiasa comel. hanya untuk kandaku.. kahkahakha

    ReplyDelete
  12. hebat gle dpt MAKA..
    aku slame blajar dapat MAKI je..
    hahaha

    ReplyDelete
  13. ha3. dlm sekelip mate jewk org bntai :p

    ReplyDelete
  14. hahaha semalam adek buat sandwich sedap tak? rakus btol abg makan. haha

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook