cuaca panas bumi menjadi cair

10:54 pm



cuaca semakin panas. bumi semakin cair. tak percaya? apa perasan korang bila duduk dalam office ada aircond tapi rasa mcm nak bukak semua baju bogel terus habis tanpa segan silu? kalau aku yang berbaju ni pon rasa nak terbongkang atas lantai simen pejabat tetiap hari, apatah lagi joni kekasihku itu juga tidur terbongkang hingga menayang bontot comel halus tirus gitu. perghh..panas gila Malaysia sekarang ni. aku nak pergi washington ke apa takut jugak sebab aku pergi sana nanti habis tenggelam dalam salji tebal pulak. cuaca sangat tak menentu. sadis!



malam semalam je, bandar kuantan ni suhu sampai 29'C . aku dah mendidih tidur semalam macam mimpi ngeri kena rebus dalam periuk belanga raksasa oleh orang asli. fuh setiap malam rasa nak tidur berkemban je. tak pun tidur dalam bilik air, bawah shower. pergh! nikmat gila. itu baru lah kalau mimpi pun mimpi basah sebab memang dah basah kan.

tadi saja main pakcik google. ye ah, aku kan duk office sorang ni memandangkan semua orang syok baik punya cuti. aku terjumpa statement ini:

"Cuaca panas yang melanda negara ini sejak Januari merupakan fenomena biasa dan diramalkan berakhir pada bulan Mac, demikian menurut Jabatan Meteorologi Malaysia."

ni dah luar biasa korang tahu! aku dah macam duduk kat litar sepang. gurun sahara kedua mugkin wujud di Malaysia lepas ni. ramai-ramai minah salleh berbikini datang Malaysia sebab nak berjemur tepi pantai. panas terik ni juga penyebab pokok-pokok di Malaysia ni terbakar sejak dua menjak ni, semua empangan macam takde air semua. fuhh... lama dah tak nampak hujan. tolong lah, takkan sebab band Hujan pergi overseas, hujan pun takde dah kat Malaysia ni?


You Might Also Like

12 comments

  1. u boleh jadi reporter kaji cuaca nii

    ReplyDelete
  2. Aku nk kompelin apsal tak ada pn perempuan bogel dln entri ni. Kecewa ni. Kalau kt indon dh buat pemberontakan dh

    ReplyDelete
  3. Ya .. Jadi Bawa2 La Bertaubat Puan Posting.. Solat Jangan Lupa, Aurat Jangan Didedahkan dan Sentiasa Ingat Yang Kita Umat Akhir Zaman. Jadi, Kiamat Akan Berlaku Tidak Lama Lagi.

    ReplyDelete
  4. perh!!ayat pedas kt atas ni neyra..

    menurut ahli kajicuaca lg kemarau kali ni bakal antara yg teruk akan melanda malaysia

    ReplyDelete
  5. memcuci mate seketika wakakakakaka~
    notti u neh!
    cubit kang!

    ReplyDelete
  6. bistari; lantak! aku nak tau gak...yg antar komen tu dah habes taubat ke ahhaha

    kai; hahah cubit ah

    ReplyDelete
  7. ha tu la pasal nye..

    panas yg melampau skrg ni..

    isk!

    nk bbogel xleh..

    bahaye youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  8. haha..sape tuh?kasi ayat pedas molek..huhu...lantak owang arr kan kan nieyra..hehhe..

    mmg skang cuaca panas sgt..i pon da mula demm ni..perit tekak..huhu.. ;(

    ReplyDelete
  9. pnaz pon dlm sebulan dua jerk..nanti ujan la tue..huhuhu

    ReplyDelete
  10. itulah kesannya pembangunan...pertambahan....penebangan...bumi semakin memanas...kesan pemanasan global ker???

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook

F O L L O W E R S