kesedaran untuk Rafiqin Darwisy

10:58 pm

siapakah gerangannya Rafiqin Darwisy?
indah nama di beri tidak secantik perilakunya.
masih mentah anak ini.
masih tidak mengerti apa-apa,
tetapi ternyata dia lantang bersuara.
tanpa memikirkan kesan dan akibatnya.
apa nak jadi dengan manusia sekarang?
anak-anak kecil yang sepatutnya di didik sempurna?



Firman Allah S.W.T.:

Maksudnya:

Allah Yang Maha Pemurah, yang telah mengajarkan al-Qur'an. Allah menciptakan manusia,mengajarnya berbicara (menerangkan sesuatu cetusan daripada fikiran dan perasaannya).'

(Surah ar-Rahman : 1-4)

Justeru, nikmat kebolehan berbicara ini wajib dihargai, disyukuri dan digunakan dengan sebaik-baiknya mengikut landasan syarak. Islam menggariskan tatacara terbaik untuk menggunakan lidah yang sentiasa mengungkaikan kalimah-kalimah agar setiap butiran bicara tersebut mendapat, keredhaan Allah.


sedikit tiupan keinsafan dan kesedaran perlu dititipkan buat anak ini.
ampuni lah dosanya, ya Allah.



p/s: sedikit kecewa dan terkilan kerana Rafiqin Darwisy adalah dari Kuantan, Pahang.
dan diminta kalian tidak meninggalkan komen disini dengan penuh hasad dengki, maki-makian, carutan dan sewaktu dengannya.
tidak kah kalian rasa kalian setaraf denggannya jika kalian pun berkata-kata begitu?
renung-renungkan lah.

You Might Also Like

15 comments

  1. ntah2, nma tu pun dia create jer.. mula2 baca ni, mmg speechless.. too young yet too cruel.

    ReplyDelete
  2. ni kes xder keje lani..huhu..buat xpikir dulu..budak2 zaman skang..huhu

    ReplyDelete
  3. lajunya makcik wat post ttg ni.. hehehe...

    ReplyDelete
  4. syah; i kan reporter. hahahaha dr kelmarin nak post tp malas. tgk ramai da tahu pasal dia br i post :P

    ReplyDelete
  5. budak hingusan nih...cakap ikut sedap mulut...hihi,biasalah kan budak-budak zaman sekarang..baru nak naik...lagaknya pon kalah budak-budak zaman dulu..

    ReplyDelete
  6. owh,,samala kita org kuantan,,hehe
    wat malu je!

    ReplyDelete
  7. budak yg ada didikan agama tapi tak praktik kan

    ReplyDelete
  8. ni xde kes lain la ni..nak populariti dari kontroversi..

    ReplyDelete
  9. dah nama pun budak2.
    makin dilayan makin dibuat perangai.

    ReplyDelete
  10. lu leh kasi alamat penuh budak ni x?gua nk g hentak!!!

    ReplyDelete
  11. dia orang kuantan, tapi lepas buat kontroversi ni, dia tukar kat profile dia jadik org kota bharu, kelantan. nak cuba burukkan org dari negeri lain pulak ke? mcm xcukup2 lagi dosa yg dia dah buat.

    ReplyDelete
  12. budak nie ade sakit mental kot..uhuhuhu

    ReplyDelete
  13. heh tak payah lah kita bersusah payah untuk budak ni. budak sengal ini entah betul manusia ke apa tah

    ReplyDelete
  14. budak melayu islam yang tade maruah. hailaaa...

    ReplyDelete
  15. cakap siang pandang2 cakap malam dengar2...

    terlajak perahu boleh diundur terlajak cakap buruk padahnya..

    memang geram... harap ada tindakan dari pihak berkaitan.. walaupun budak tak semestinya boleh sesuka ati berkata ...

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook

F O L L O W E R S