simfoni hati

10:48 am



Kepada hati ini yang terluka,
Aku tiupkan sedikit jiwa dan cinta,
Jauh kedalam sudut hati yang lara,
Agar hati yang tercela itu punya rasa,
Hati yang tercipta hanya untuk dia.

Kepada rasa rindu yang jauh disana,
Aku kirimkan rasa ini untuknya,
Jauh masuk dalam lubuk hati dia,
Agar dia tahu, aku rindu padanya.
Hati yang satu hanya untuk dia.

pena rasa,
neyra shazeyra





apabila melankolik hati bersuara lagi, tinta ini berlari tanpa henti. rasa, jiwa, cinta ini.... hanya untuk hati dia agar cinta ini cinta yang halal di mata dunia dan akhirat. kejujuran itu datang dari mata, dan keikhlasan itu datang dari hati. simfoni hati yang belum pernah ada yang mengerti.




رَبَّنَا ءَاتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

"Wahai Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat, 
dan peliharalah kami dari azab neraka" (Al-Baqarah : 201)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

rasa macam tersalah post kat blog ni je...patutnya post kat blog lagi satu 
TT___________TT

You Might Also Like

13 comments

  1. aku anak angkat a samad said. ahhahaa

    ReplyDelete
  2. anak angkat a.samad said terus? hahaha

    jiwang nye akak kita sorang ni
    cayalah

    ReplyDelete
  3. cuba hang tgk kat neyralove.blogspot.com .... takut hang muntah je tgk ku jiwang

    ReplyDelete
  4. ada bakat terpendam ni, kena keluarkan ni... :)

    ReplyDelete
  5. akan kelua rbila perlu je. aklau publish semua kat blog nanti tak klasik! hahahahhaa ada satu buku penuh poem saya tulis :)

    ReplyDelete
  6. kemain kau ber a.samad said kan!!!! bahahaah. aku dah lama tak bermadah. huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  7. Itu aku dahulu, sebelum kau datang mewarnai hari hariku
    Menghapus Hitamnya coretan yang kulukiskan
    Membasuh muntah dari amarahku dengan kedamaian
    Membelai jiwaku dengan keteduhan
    Menaungi langkahku dengan kepastian
    Semuanya sangat berbeda
    Setelah kau menerangi pemikiran yang hampir mengusam

    ReplyDelete
  8. Nggak bisa buat pena rasa seindah tulisan Eyra..

    ReplyDelete
  9. perghh..anak angkat A.Samad Said rupanya..kem salam ye kt bapak lu

    ReplyDelete
  10. terima kasih sebab jadi penyumbang trafik saya..

    http://www.nizamijam.com/2011/07/punca-trafik-nizam-ijam-sebelum-ini.html

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook

F O L L O W E R S