Keputusan Pilihan Raya DUN Sarawak 2011

11:06 am





Aku pengsan selama tujuh jam tadi. dari petang hingga hampir tengah malam. sebab tu lambat update sikit. bukan sikit dah ni....banyak sangat dah lambatnya. semua tahu kan tadi, 16 April 2011 ada pilihanraya di Sarawak? takkan lah ambil tahu tentang Akademi Fantasia 9 tapi tak ambil tahu isu semasa dalam negara sendiri kot?

Keputusan rasmi bagi pilihan raya DUN Sarawak 2011 telah diumumkan oleh SPR malam tadi dan kemenangan berpihak kepada Barisan Nasional dengan menguasai 55 kerusi diikuti DAP 12, PKR 3 dan BEBAS 1. Barisan Nasional telah memenangi 2/3 kerusi. DAP menguasai kerusi bandar-bandar besar manakala Barisan Nasional menguasai kerusi luar bandar.







berikut adalah carta untuk pilihanraya tadi. maaflah, entry dah macam assignment siap ada carta pie segala sebab tengah buat assignment ni. by the way, aku dah cukup umur untuk mengundi, tapi aku masih belum mendaftar sebagai pengundi dengan SPR sebab aku macam malas nak layan politik semua. tunggu lah ada masa nanti aku pergi daftar ke? HAHAHA. tahniah BN, dan tahniah juga untuk parti lain yang menang. Aram meh kitai berubah!

Siapa pun menang malam ni, saya inginkan pemimpin yang betul² boleh memimpin negeri Sarawak & boleh memperjuangkan nasib rakyat. Harga diri saya bukan dinilai dengan RM100 tetapi saya menilai dari segi kredibiliti seorang pemimpin. Kita punya akal yang waras jadi gunakanlah ia sebaik mungkin. Jangan gunakan emosi sehingga akhirnya menjerat diri kita sendiri." - Aidil Ibnu Safi



p/s: nak masuk contest Denaihati tapi takde orang search pn keyword -.- entry ni pun cuma dapat 47 pageviews. haihhh~




contestDH2

You Might Also Like

9 comments

  1. pertama neh salam kenal... oiya beritanya sama ya kayak denaihati... hehehhe

    ReplyDelete
  2. Aku klik ipadnya dukung kamu.. waduh... heheheh

    ReplyDelete
  3. actually, ni bukannya kekalahan terburuk BN,dalam tahun bila eh (tak ingat dah) BN pernah kalah sebanyak 22 Kerusi Dun...

    ReplyDelete
  4. Wah! Siap mention quote saya tu. Anyway, kalau nak dianalisa BN sebenarnya dah kalah kerana kebanyakan bandar besar terutamanya yang ramai pengundi kaum cina mereka memilih PR sebagai wakil rakyat mereka. Kami tidak mahu ubah yang tidak sepatutnya cuma kami mahu TAIB berundur setelah 30 tahun memerintah Sarawak. Pemimpin lain ado ke cam dia ni? Non ADO! haha! once again, TQVM kerana prihatin dengan keadaan semasa kerana kamu juga salah seorang yang akan merubah masa depan negara.

    ReplyDelete
  5. Pergh, layout baru siot.. patut la ada bau kedai.. hahahah... xD


    Entri terkini: Keputusan pilihanraya Sarawak 2011

    ReplyDelete
  6. wow, layout baru, patut la ada bau kedai... hahahaha... xD


    Entri terkini: Keputusan pilihanraya Sarawak 2011

    ReplyDelete
  7. mengundi mrupakan tnggungjwap rkyat..sekiranya anda x mdftr utk mngundi mknyanya anda kurang prihatin terhadap ngra sndri..undian anda boleh memberikan seribu senyuman di wajah insan yang lain...so dn't be slfish..(kpda yg berkenaan)

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook