Jobberies - Peluang secerah pawarna

8:43 pm



Adakah anda sedang mengintai peluang pekerjaan yang baru? Jika ya. Mungkin anda sedar bahawa terdapat banyak laman mencari pekerjaan di Malaysia ini. Selain daripada itu Jobberies.com ada khidmatnya.



Kenapa Jobberies.com?

Seperti laman yang menyediakan peluang pekerjaan yang lain. Di Jobberies.com kami menyediakan platform untuk mengolah pencarian kerja agar ketemu matlamat si pencari. Fokus kami adalah untuk menjadikan kareer anda yang seterusnya menemui sebuah perjalanan sederhana namun berkesan dan menyenangkan. Kami tidak dapat menjanjikan anda akan mencari pekerjaan impian anda, namun kami akan memberikan anda kesempatan terbaik untuk mendapat suasana kerja yang lebih baik, bos yang lebih prihatin, atau perjalanan ke tempat kerja yang lebih dekat. Pelbagai pekerjaan seperti IT, perbankan, pentadbiran, engineer dan lain-lain lagi untuk berbagai tingkatan.

Persaingan?

Kini, paradigmanya bukan lagi, “Kita memilih pekerjaan”, tapi “Pekerjaan memilih Kita”. Persaingan dalam mencari pekerjaan pun semakin ketat. Dengan kata lain, seleksi alam ini harus ‘memakan’ korban, yaitu mereka yang gagal diterima dan mendapatkan pekerjaan. Lalu bagaimana cara menyikapi menghadapi kegagalan-kegagalan dalam proses mendapat pekerjaan agar kata ‘putus asa’ tidak hinggap di fikiran anda? Anda boleh saja menganalisa apa penyebab kegagalan anda. Perbaiki yang boleh diperbaiki, dan yang pasti anda harus mencuba di waktu atau tempat lain. Selama anda masih berusaha, kemungkinan untuk berhasil di waktu atau tempat lain masih terbuka. Luaskan jaringan anda dengan subscribe melalui borang yang disediakan. Makin luas jaringan maka makin cepat kemungkinan anda mendapatkan pekerjaan atau setidaknya peluang kerja.

“Find a job you like and you add five days to every week.” ~H. Jackson Browne

You Might Also Like

8 comments

  1. Thanks for the useful information.

    ReplyDelete
  2. layout dan content dia agak simple. Aku agak suka.. kah kah kah. xD

    Entri terkini: Unboxing Buffalo MiniStation Lite Portable HDD

    ReplyDelete
  3. Salam Ieyra, nice, mintak kongsi artikel nih boleh tak ? kredit letak kat Ieyra..boleh kan ?

    ReplyDelete
  4. salam
    heheh sama-sama dapat advertorial ni eh
    sharing is caring

    ReplyDelete
  5. Ok thanks Ieyra...really appreciated it...:)

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook