berita lewat malam dari meja penulis.

9:33 am

Photobucket

Siapa kata sambil twitter kita tidak boleh memasak di dapur? Ye, itu yang saya lakukan di rumah saya petang tadi. Sambil twitter di PC ruang tamu, saya membuat kuih di dapur. Tidak percaya? Tanya kepada mereka yang wujud di alam twitter bersama saya petang tadi.

Photobucket

Apakah menu berbuka puasa sebentar tadi? Menu utama: roti jala bersama kuah kari ayam dan popia goreng. Sambil berkejar sana sini kelam kelibut membuat popia goreng dan roti jala, saya sempat ber-tweet bersama rakan-rakan. Hah, siapa yang hendak sangat roti jala dengan popia tadi? ini saya sertakan di sini supaya anda semua tidak berasa kempunan. Kalau rasa nak makan sangat, sila ke bazaar ramadhan yang berdekatan kawasan perumahan anda ya. Saya tidak mampu untuk memasak segala jenis kuih untuk kalian. Kemungkinan, anda semua harus menunggu sehingga saya terbuka hati untuk berniaga kuih pula selepas ini.

Iklan:
sesiapa mahu membeli shawl boleh lihat di entry sebelum ini ya.
Ecehhh sempat promosi raya pula.


Ketika sedang enak bersantap, telefon kesayangan yang bernama Sonia Erissa berbunyi menandakan SMS masuk secara terus ke dalam peti masuk. Mengapakah skema sangat ayat merapu merapik ini? oh SMS daripada siapa kah? Semestinya Hotlink tersayang. Siapa lagi mahu SMS ketika sedang berbuka puasa jika tidak pihak Hotlink yang tidak berpuasa? Apakah? Oh, Hotlink menghantar SMS berbunyi begini: “RM5 KREDIT PERCUMA tlh dimasukkan ke akaun anda. Terus menikmati kadar terhebat bersama Hotlink!” tiba-tiba rasa seperti mahu sayang Hotlink sehingga tahap maksima. Jangan risau celcom, saya masih sayang anda walaupun berukband celcom sudah berada di tahap sial nak mampos.

Photobucket

Selepas kekenyangan akibat menelan sehingga lebih daripada sepuluh gulungan roti jala dan tiga gulung popia goreng ketika berbuka puasa tadi, saya terbaring kekenyagan. Tetapi masih sempat untuk mencuba sambil mengewdik bersama telefon kesayangan bernama Sonia Erissa bergaya sakan bersama baju raya yang sudah siap dijahit oleh aunty Santa. Adeh, aunty…leher ini macam mahu cekik saya lah! Sila alter okayh? Thank you, aunty santa. Cantik kan baju kurung moden untuk dipakai ketika berhari raya ini? baru sepasang siap dijahit. Masih ada sepasang lagi. Kak long, tolong jahit manik tabur kat leher baju raya ini boleh tidak?

Oh, tadi ayiee beritahu my birthday pressie dari singapura itu sudah di pos. can’t wait! Tidak dapat tahan perasaan teruja tetapi bercampur baur sedikit kerisauan mengenangkan alamat dihantar itu adalah alamat rumah sewa saya dan saya sedang bercuti selama seminggu lebih disini. Adakah peristiwa ketika mahu menuntut parcel dari vujie bakal berulang kembali? Minta dijauhkan. Huhuhu.

Tiba-tiba rasa sangat mengantuk menandakan saya perlu tidur dengan lena untuk bangun sahur pada pukul 5.00 pagi. Hehehe. Sebelum tidur, harus menelefon my muchux terlebih dahulu untuk mendapat tidur yang lebih lena. Good nite semua. Selamat bersahur!

(*__~)




You Might Also Like

21 comments

  1. terasa lapar..nak pi menelan epal la..hehe

    ReplyDelete
  2. apa kena mengena epal dgn entry ini? haha. i tgh mkn epal hijau

    ReplyDelete
  3. apa kena mengena epal dgn entry ini? haha. i tgh mkn epal hijau

    ReplyDelete
  4. entry u wat i lapar..hehe..byk sgt mknn..2 yg terlapar lak

    ReplyDelete
  5. i x sahur la..mmg jarang sgt i bgn sahur

    ReplyDelete
  6. ahahah..salah la dear...sbb i mmg x sahur n xleh mkn pagi..nnt skt perut

    ReplyDelete
  7. sedapnyer kuih...nk sikit..nsk sikit..

    ReplyDelete
  8. ein; oooh cmtuh. hahahaha

    apiih; hahhaha nk kuih aepe? hehe

    ReplyDelete
  9. wah..
    tak sangka adik abg ni pandai memasak ^^ boleh la ajak abg berbuka kat rumah nanti yer..

    p/s: berbuka dgn sekeping pizza dan air pepsi je

    ReplyDelete
  10. abg zam;

    ala..kueh2 sha rety la abg. hahaha. nnti sha dtg umah abg masak kan utk abg k? hehehe. berbuka dgn pizza pon lazat..

    ReplyDelete
  11. Amboi, hang mkn bukak pose roti jala. Ble hang nk masak kat aku nyh?
    Haha!~

    ReplyDelete
  12. hahaha ko nak jugak ke? meh2 dtg umah. aku kat kuantan. hahahah.

    ReplyDelete
  13. roti jalaaaaa~~~
    huhu nak! nak!
    kirim kad raya dgn roti jala skali okeh. haha.

    p.s. nampak gaya kene pegi bazaar ramadhan petang sok nak cari roti jala. skrg dh x sempat. lg seploh minit nk berbuka kot. dtg sabah jom, bbuka awal sket. haha.

    ReplyDelete
  14. hampeh. u jgn jd mcm abg i. sahur kat msia, berbuka kat sngapore. naseb la sngapore ngan msia ta jauh beza. kalo die pegi buka pose kat sbh mmg i hentam dia!

    ReplyDelete
  15. wah....sedapnyer rpti jala tu....pandai la u ni..msk..jeles i...erm..bj raya kaler oren ...cantek bangat....

    ReplyDelete
  16. hahaha.cntik kan baju raya i? :p nak roti jala ke? hahaha. naseb tak jual kat bazar kalo tak konpem sold out

    ReplyDelete
  17. kueh ape ntah nama. castard kat dlm tuh

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook