hari ke-5. twitter segala-galanya

10:03 am

adeh. saya tidak tahu mahu start ape. baik lah. korang baca lah apa pun yang saya tulis. segala ayat merapu merapik puaka niyang rapik harap dimaafkan.



sehari suntuk saya ber-twitter, yes now i can admit that i'm too addicted with twitter. sudah semakin lupakan fesbuk dan sorority life di myspace yang sedang berada di level 70 itu. hahaha. mengapakah?

sebab saya sayang rakan-rakan twitter saya.

antaranya; @ohtweet, @nzms_ein, @anarmnetwork,@pge46, @broSKL, @chromatinyasir,@mintang_telip2, @apiih, dan lain-lain.

harap yang tidak dimention nama tidak berkecil hati.


Photobucket


petang tadi, saya keluar rumah secara tergesa-gesa seperti terlalu melekat dengan PC rumah saya. semuanya gara-gara twitter. lagi-lagi twitter yang membahagiakan itu. hahaha. kalau sudah sayang, semuanya indah belaka. cewahh. sudah! berhenti merapu cik neyra. baiklah, petang tadi saya ke kamdar. sempat ke kedai computer berdekatan. membeli CD-R kosong 50pcs, berharga rm 20. ala...murah dan tanpa jenama itu lebih baik. sebab hanya mahu burn segala assigment sebelum dihantar ke lecturer, dan burn segala movie yang didownload. shhhh...kerja part time kami memang mencetak rompak movie. hikhikhik. then pergi join ibu saya dan adik-adik saya mencari kain. sempat pula merembat membeli hairband yang sangat colorful dan penuh berseni itu berharga rm 0.95.


kemudian saya ke bubbles di malay town. dan membeli Hello Kitty stuff di sana. baik lah, simpan dahulu cerita itu. mahu cerita di entry seterusnya nanti.

jeng...jeng...jeng...



Photobucket

sebelum pulang ke rumah, sempat singgah sebentar ke bazar ramadhan di tepi jalan besar depan rumah. see? sudah ramadhan ke-5 ini baru rasa mahu terbuka hati pergi ke bazar ramadhan depan rumah. saya beli macam-macam. biasalah, nafsu di bulan puasa. hikhikhik. hari ini berbuka makan ikan keli goreng berlada dibeli dan di modified di rumah, pajeri nenas dibeli dan di modified juga, murtabak daging pandan yang tak bau sangat pandan pun, kuih asam gumpal yang saya pasti saya tidak pernah makan, puding gula hangus atau bahasa omputih nya karamel puding, kuih tepung pelita atau panggilan glamour nya kuih sampan, ayam percik Ramli A.P.S yang kecik cinonet tidak puas makan dan sebagainya.




dan dengan senarai berbagai makanan di atas, sememangnya saya kekenyangan. cik nuri zahira, saya sudah kekenyangan terlebih dan saya rasa perut yang kempis akibat berbuka dengan sebijik kurma semalam sudah kembung kembali.

tapi, tiba-tiba angin monsun barat daya beserta dengan sedikit ribut taufan melanda negara jajahan permaisuri neyra shazeyra sebentar tadi. maka mahu memberi sedikit amaran kepada yang berkenaan.

"kau tahu tak aku langsung tak nak ambil tahu pasal kau lagi. tolong la jangan serabutkan hidup aku dengan perangai kau yang macam babi sial nak mampus tuh atau aku ambil tindakan nanti. faham?"


dengan penuh keyakinan memberi amaran padahal saya tahu makhluk itu tidak akan pernah membuka blog ini. hahaha.puas hati!

sudah sudah berhenti mengamuk di blog atas ketidak puas hati terhadap makhluk itu.

Photobucket

oh ye, tadi saya menonton movie yang cambest! A Series of Unfortunate Events di TV2. sangat comel okayh baby dalam cerita itu. pssst..sayang, can u give me a lil cute adorable baby like that? dushh! minta yang bukan-bukan di blog ini. huh, lantak! hanya @chromatinyasir dan farah liyana yang memahami betapa comelnya baby itu bukan?

You Might Also Like

15 comments

  1. salam. saya mengatakan bahawa lebih baik anda membeli DVD untuk kegunaan membakar filem-filem yang terdapat dalam komputer anda berbanding dengan CD. tentang kerja yang diberi oleh pensyarah awak, saya sarankan awak menggunakan Floppy Disk. sekian saya melaporkan untuk kementerian pendidikan malaysia.

    ReplyDelete
  2. salam kill vearn;

    saya rasa perdebatan kita di twitter sudah terbawa-bawa keluar lokasi ini? baiklah, saya akan membeli DVD selepas ini walaupun saya tahu DVD sangat mahal di bumi kuantan ini. dan merujuk kepada floppy disk, saya rasa bahan seperti itu tidak akan diterima oleh pensyarah saya.

    sekian saya menjawab; pelajar yang kemalasan berganda-ganda

    ReplyDelete
  3. wahai cik neyra..mengapakan kamu menayangkan nama penuh saya di blog kamu..oh tidak baik sungguh..tetapi, saya ingin mengucapkan terima kasih kerana meletakkan nama comel saya di blog kamu..saya juga suka bertwitter dan berym bersama kamu..nampaknya perut kamu sudah kembali bulat..sudah tidak kempis dan leper lg..harus melakukan aktiviti yang berfaedah selepas ini..pastikan anda tidak makan terlalu banyak..dan juga, anda haruslah merajinkan diri anda utk melakukan tugasan sekolah anda..sekian sahaja dari puteri yang comel ini..

    ReplyDelete
  4. wahai cik ein;
    oh bukankah semua orang tahu bahawa itu nama anda, mungkin mereka tidak terfikirkan akan hal itu. ah tidak lah terlalu bulat perut ini. masih terkawal lagi wahai cik ein. tugasan sekolah masih terasa kemalasan. apakah yang harus saya lakukan wahai tuan puteri?

    ReplyDelete
  5. senang saja jawapannya..anda tidak di benarkan mengadap tenet selagi kerja sekolah anda blom selesai...

    wahaha..berputar lidah i ckp baku..adeeiii..ni suma gara2 kill-vearn la ni...adeeeii

    ReplyDelete
  6. weE~. .CoNoK BErtweEt2 An2. . nAme ite Ade kt Atash Uh~. .wAh~. .terAce Amat gLemEr{tue meLom mAcuk meLodi Lg. . .wAkakaka~ . .tepOm peLita Uh pebrEt ite. .YauUw~ . . .nAnti de mAce tite pG BERBuKe sYame2 Yek siS . . .{TGgU uwet pOket dAwik pApa . ..

    ReplyDelete
  7. hahahah sis dah nak balik KL dah syg. ble nak berbuka nya? hahaha. :p

    ReplyDelete
  8. sbb kamo takde tweet ngn kite smlm. xpe nnty kte tmbh

    ReplyDelete
  9. hiks.best taw movie tuh !! suke suke !! comel masa baby tuh main dgn ular..

    ReplyDelete
  10. hahahah tau takpe. seme cakap scene tuh cumel. kan? kan? i cr gmbr tuh tp takde lak. haha

    ReplyDelete
  11. wAh c APiih neh nUc jugek nAme nYe adE. .

    ReplyDelete
  12. tu la psal. die jeles nan kamo kot. heee

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook