Gaza Flotilla

8:18 pm



isu Gaza Flotilla? rasa macam dah lambat nak update. berita pun dah beberapa hari kan? korang mesti dah tahu kan apa jadi? sedih tak? sebab aku sedih, aku malas taip bebanyak. misi kemanusian ke Gaza diserang. kapal yang memuatkan 700 peserta dari 50 buah negara, tak kira bangsa atau agama! apa lagi yang mampu ku taip? hanya doa untuk mereka.

untuk yang marah-marah, maki hamun semua benci Israel tu diharapkan kawal lah perasaan semua. aku pun bukan sokong mereka cuma korang rasa tak, kalau korang terus marah-marah maki hamun segala, tak ke sama je taraf kita dengan mereka? Apa beza kita dengan Yahudi kalau kita Mengutuk mereka dengan kata2 kesat dan laknat.

"Janganlah kalian berdoa untuk kemudharatan diri kalian, dan jangan berdoa untuk keburukan anak anak kalian, jangan berdoa bagi keburukan harta harta kalian, janganlah kalian meminta Kepada Allah di suatu waktu yang dijabah Allah, pad...ahal doa kalian memawa keburukan bagi kalian (HR Imam Muslim)"

maka, marilah kita bersama-sama membaca qunut nazilah dalam solat. Qunut ini boleh dibaca ketika umat islam di timpa bencana.

  • tiap2 sembahyang fardhu ketika umat islam di timpa bala
  • dibaca selepas iqtidal selepas ruku' rakaat terakhir
  • lafaznya adalah



maksudnya:



credit to: joegrimjow

bayangkan anda di tempat mereka. perit bukan? hanya doa yang mampu kita bekalkan buat mereka, tidak kira bangsa atau agama.
الله أكبر....الله أكبر.....الله أكبر



***********************************




mari join ini. letakkan banner ini di sidebar blog anda tanda sokongan dan prihatin anda.

more info: click sini

You Might Also Like

4 comments

  1. npe xde button likes mcm fb..hehe

    ReplyDelete
  2. npe xde button likes mcm fb..hehe

    ReplyDelete
  3. sorry, my template has been revert to classic. can't use the coding for FB Like button

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook

F O L L O W E R S