468x60

.

Rawatan Bekam Bersama DR Hijama

Sunday, March 05, 2017




Baru je tadi adik lelaki sent gambar dalam group whatsapp family “Tengah berbekam ni…” . Terus ayah tanya siapa yang berbekam. Ye la semua tak pernah try! Haha. Bekam adalah kaedah membuang toksin dengan mengeluarkan darah kotor dari permukaan kulit. Kaedah berbekam ni sebenarnya wujud sejak zaman purba Greek ribuan tahun yang lalu. Tapi sekarang ni di zaman kini, kaedah bekam semakin dikenali sebagai slaah satu kaedah perubatan yang dapat menyembuhkan penyakit. Tahu tak apa kebaikkan dan kelebihan berbekam ni sebenarnya? Dan bila kita perlu berbekam?


KEBAIKKAN DAN KELEBIHAN BERBEKAM:

-          Membantu menghilangkan pening kepala atau migraine.
-          Membantu membuang angina dalam badan, melegakan pernafasan dan sistem perkumuhan.
-          Membantu memecahkan lemak, peluh dan melegakan demam.
-          Membantu memulihkan ketegangan urat leher, belikat, pinggang dan urat sendi di kaki.
-          Membantu mencegah kebas kaki dan membantu meredakan serangan angina ahmar.
-          Mengeluarkan darah toksik dan melancarkan peredaran darah tersumbat.
-          Membantu meringankan tubuh badan.
-          Membantu menajamkan penglihatan.
            Dianggarkan sebanyak 72 penyakit dapat disembuhkan  

1    10 KEADAAN BADAN YANG MENYEBABKAN ANDA PERLU BERBEKAM

 Kerap sakit kepala @ migrain
       Sakit @ sengal-sengal di bahagian leher dan bahu
       Lenguh-lenguh di bahagian belikat/pinggang/pinggang
       Badan terasa lesu, letih & sering mengantuk
       Kadar gula melebihi paras normal
       Kadar total kolesterol & kolesterol jahat (LDL) melebihi paras normal
       Sakit-sakit sendi terutama kaki disebabkan gout
       Tekanan darah tinggi
       Haid tidak teratur/lancar @ kerap senggugut
       Kulit wajah kusam dan jerawat melanda



Ini hanyalah beberapa sebab kenapa korang perlu berbekam. Apa yang lebih penting, kajian ilmiah di HUSM oleh Prof. Dr. Abd Aziz Al-Safi telah menemui bekam boleh membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular (cardiovascular diseases) atau lebih dikenali penyakit 4 serangkai iaitu diabetis, darah tinggi, tinggi asid urik & tinggi kolesterol. Jika korang sihat dan tidak punya penyakit, itu lebih baik untuk korang berbekam sebagai pencegahan & 'maintainance' badan korang. Mencegah lebih baik dari mengubati kan?



Cakap pasal berbekam ni, ieyra nak syorkan untuk yang sedang mencari perkhidmatan berbekam ni boleh terus ke DR HijamaDR Hijama adalah sebuah klinik perubatan komplementari yang diasaskan oleh doktor perubatan. DR Hijama menyediakan peluang kepada masyarakat untuk mendapatkan penerangan secara ilmiah dan rawatan yang profesional khususnya rawatan bekam dan resdung.


  
SERVIS YANG DITAWARKAN DR HIJAMA
1.     

      1.  BEKAM KLINIKAL DR HIJAMA

 
  
Bekam dijalankan dengan kaedah klinikal, bersih dan selamat dari risiko penyakit berjangkit. Sesi dimulakan dengan terapi infra-red untuk meransang peredaran darah, juga dapat membantu masalah sakit-sakit otot. Seterusnya diikuti terapi bekam luncur yang berfungsi sebagai urutan dan bekam angin yang memberi efek kebas sebelum bekam darah dijalankan. Kesemua proses dijalankan dengan penuh teliti dan pelanggan tidak perlu berasa gementar kerana perawat akan sentiasa membantu korang sepanjang tempoh rawatan.


2. BEKAM KOSMETIK DR HIJAMA

 

Bekam kosmetik di DR Hijama memberi peluang kepada pelanggan untuk memiliki kulit wajah yang cantik dan berseri secara semulajadi. Tidak perlu risau dengan kesan lebam bekam kerana kami menggunakan teknik khas yang dapat meminimakan kesan tersebut.

Mengurangkan masalah jerawat yang teruk
Membantu mengurangkan masalah jeragat @ pigmentasi dan kulit kusam
Membantu mengurangkan masalah resdung
Meransang keanjalan kulit secara semulajadi
Menjadikan kulit lebih segar dan berseri


3. RAWATAN RESDUNG BIOHERBS

 


Rawatan resdung bioherbs menggunakan teknik pengeluaran ‘stagnant mucus’ yang menjadi punca resdung menggunakan herba khas. Ianya sesuai untuk sesiapa  yang mempunyai simtom-simtom alahan dan resdung seperti kerap bersin, hidung kerap berair, hidung tersumbat, gatal di kawasan sekitar muka dan telinga, kerap sakit kepala dan bahagian depan muka, dan masalah jerawat.  Teknik Rawatan Resdung Bioherba 8 dalam 1, sesuai untuk pelbagai peringkat umur seawal usia 7 tahun.

KELEBIHAN DR HIJAMA  DAN PERKARA  MENARIK TENTANG DR HIJAMA:

Konsultansi
Pelanggan akan diberi penerangan dan informasi berkenaan rawatan yang akan dijalankan. 

Pemeriksaan Kesihatan
Setiap pelanggan akan menjalani pemeriksaan kesihatan asas sebelum sesi rawatan bermula. 

  

Mementingkan kebersihan & sterikiti alatan.
DR Hijama sangat mementingkan steriliti alatan dan kebersihan tempat rawatan untuk mengelakkan risiko penyakit berjangkit yang berbahaya sepert HIV & Hepatitis B. Alatan akan dicuci mengikut prosedur yang ketat seperti menggunakan cecair nyah kuman khas. 

Tempat rawatan
DR Hijama mempunyai tim perawat lelaki dan wanita yang terlatih dan professional. Mempunyai bilik rawatan khas untuk lelaki dan wanita. Bersih, selesa dan menenangkan. Juga menyediakan ruang menunggu dan ruang solat.


 


BERITA GEMBIRA, PROMOSI TERKINI DR HIJAMA!!

Diskaun 20% untuk rawatan di DR Hijama sempena ulang tahun ke -2. Jangan lupa untuk book temujanji anda sekarang!


TESTIMONI PELANGGAN DR HIJAMA


 


 



Yang berminat untuk mendapatkan khidmat  berbekam dengan DR Hijama boleh terus hubungi:

HOTLINE: 013-6245430
WEBSITE: drhijama.com
INSTAGRAM: drhijama_

Cawangan:
DR Hijama Seri Kembangan: 
A-9-1, Blok A, Jln. PP 25, Putra Walk, Taman Pinggiran Putra, 43300 Seri Kembangan, Selangor.
Landmark: Atas MyMydin, berhadapan Jusco Equine & berhampiran Pasar Borong Selangor

DR Hijama Meru: NO 21A, Jalan Meranti Sutera, 1/KU 10, Pekan Meru, Klang.
Landmark: Atas PENKO, berhadapan NSK Meru

Waktu Operasi:
Setiap hari kecuali Selasa (10 pagi – 10 malam)







4 comments:

  1. Uncle Zuan said...:

    dah lama tak bekam ni

  1. Neyra Shazeyra said...:

    tp kau da biasa kan bekam. patut nampak fit

  1. Adzril Maizan said...:

    Wow. Nice artikel.

  1. Teringin sangat nak berbekam.. tak pernah rasa berbekam ni macam mana... Lagipun badan ni macam banyak toksik je nak dikeluarkan.. apapun thanks share

 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | Free Website Templates