Adamaya : Adam Untuk Maya

1:16 am



jika diukur cinta dan kasih adam kepada maya tak terukur
lebih dalam dari tujuh lautan
lebih bnyk dari butiran pasir
lebih tinggi dari gunung yang tiada kemuncak
rindu yang ada dalam hati adam terhadap maya
rindu yang sentiasa merah
dapat mencairkan ketulan ais di lautan

rindu itu anugerah
cinta itu pengorbanan
kasih adam kepada maya memang tiada penghujung
maya cuma satu
jika mereka berpisah itu satu mala petaka kepada cinta agung ini


*****************************************

sebelum aku merapu meraban panjang berjela-jela tanpa henti jari jemari ku menaip, kat atas ni puisi Adam untuk Maya dalam episod ke 20. sepanjang 20 episod drama adamaya ni ku tak tahu la nak cakap apa. semua orang pun tahu apakah drama adamaya ini kan? letak je nama mia sara nasuha pun dah hits traffic blog mencanak naik walaupun tanpa entry pasal mia sara dan cuma sebut nama sahaja. itu belum letak nama lisa surihani ke apa. agak-agak ada yang search keyword nama mika tak? stylo tu mamat tu. sengal-sengal pun ada akal nak pikir dari si dani tu. eh eh eh dah merapu meraban.

slot akasia TV3 setiap 6.30 petang hingga 7.30 petang ni memang ditunggu ramai terutama segala makcik nenek moyang semua duduk mengadap gulek-gulek guleng-gulen depan TV3 demi adamaya. setia menanti si adam , traveler writer dan si maya , agen insurance dan si amani , puteri hati sulung adam dan maya. ku sendiri juga pulang dari office terus menghadap adamaya tanpa salin baju kurungku setiap hari. jika tersekat dalam traffic yang sesak juga ku bukak TV3 dalam kereta saja. obses? TIDAK. kerana ku jarang menonton tv cuma bila ku sudah menonton dari episod pertama, ku akan terus menonton hingga ke episod akhir.

eh episod akhir? bila? khamis ni dijangka kononnya drama adamaya ini berakhir. bukan jangka dah. memang pasti sudah. apa yang akan berlaku? betul ke ramalan si x-po bahawa adam akan mati? ada juga menjangka kan adam akan mati ketika penerbangan pulang ke pangkuan keluarganya selepas selesai menjelajahi negara-negara untuk pameran fotografinya itu. maka, apa yang korang rasa? ku benci ramalan-ramalan begini. tapi, bagi ku drama ini memang mudah untuk kita mengetahui jalan cerita seterusnya. contohnya hubungan sarah dan shahrom , dan juga hubungan mika dan jasmin. dan juga babak babak yang ada.

ku tiada ramalan episod akhir disini. cuma ku rasa adam dan maya tetap akan bahagia di akhir cerita. bukan ku percaya tweet dari lisa surihani tentang "love happy ending" etapi memang ku percaya mereka akan bahagia. dani pula akan ditinggalkan maya, mika akan bahagia bersama jasmin, sarah pula berkahwin dengan shahrom ...dan lisa? membawa diri kot? lalalala.

malas ku mahu merapu meraban lagi. cuma ku selitkan disini gambar manis seperti gula-gula kapas untuk pencinta-pencinta maya atau lisa surihani. pssttt..untuk abg megat , ini untuk kamu. tatap lah sepuas hati:



***********************************************


episod akhir Adamaya : Slot Akasia TV3 - aku rasa adam mmg xkan mati.adam tetap dgn maya.maya akan balik pada adam bila dia sedar nanti.dani pulak sumpah akan meroyan gila.takpun kena tangkap.sarah bahagia dgn shahrom,jasmin bahagia dgn mika.lisa? bawa diri la keluar negara ke apa.suka hati aku tulis jalan ceritaku.ye lah, aku yakin sebab penerbit david teo dah beritahu aku :)
HAHAHAHA

tak percaya?

http://www.dramamelayu.com/2010/05/adamaya-ep-23-part-4.html




Photobucket

Hidup Untuk Memberi

You Might Also Like

11 comments

  1. wah.. thanks salin balik ayat tuh.. saya tak sempat nak rakam.. huhuh..

    ReplyDelete
  2. i tak taw sampai lani nape still tak minat tgk citer ni.. ape yg best eh psl citer ni? btw bila mai KL?

    ReplyDelete
  3. aqma; heeee suka kan??

    syah; 28 may i turun. u takde pulak!

    ReplyDelete
  4. oh lisa surihani, kerana mu aku menjadi penonton setia siri ini.

    sayang suka tengok cerita juga ke? sejak kebelakangan ini selalu cancel date dengan lisa kerana hal yang tak dapat dielakkan (ha3)

    ReplyDelete
  5. heee jangan la miss esk dan lusa. lusa dah episode last

    ReplyDelete
  6. xpenah tgk cite nih..hahuauhuahuahuauhu

    ReplyDelete
  7. pergh...

    versi terbalik ek..nie puisi bukan jalan cerita novel agung tu ker?confirm ar adam 'mati' sure maya nangis giler ek bila baca puisi nih..nak harap dani mana taw buat,buat stategi rampas bini orang boleh ar kot..

    *aku hanya benci pada watak - bukan pembawa wataknya, i like lisa surihani...*

    ReplyDelete
  8. bohong je semua tu..hehe stakat tulis je, blh la

    ReplyDelete
  9. apiih; hari khamis tgk la. hahaha episode last

    piston; terbaik la komen hahah

    liyanaa; i pon suke. lagu dakmie kan?

    x-po; DIAM la abg!

    ReplyDelete
  10. jiwang siot! aku benci weh tgk cite ni

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook