kembali menulis seketika.

7:24 am

hari yang sibuk.

hari ni aku saya rasa rajin sedikit mahu update. selepas bersedih atas kematian lagenda pop sedunia, encik mikaeel, *encik mizi, saya juga bersedih bersama anda* saya sudah bersemangat kini untuk menulis kembali. hari ini saya mahu update hal semalam dan hari ini. :)

semalam, 26 jun 2009, saya ke berjaya megamall bertemu rakan-rakan sekolah saya dahulu kala pada pukul 2.30 petang. tiba sahaja di megamall, saya terus ke tingkat 3. mengambil no giliran ke berapa juga saya tidak tahu tapi sumpah! ramai gila orang! beratur depan GSC tu penat betul. semata-mata mahu beli tiket wayang Transformer untuk ahad ini. *ye, saya tahu saya sudah ketinggalan keretapi mahu menonton cerita itu. mahu buat bagaimana? adik-adikku bersekolah. terpaksa pula menanti mereka.* selepas selesai urusan jual beli tiket transformer sebanyak 4 keping tiket, saya mencari encik dayang nurfaizah ku shahliza.

selepas bertemu, kami menanti pula yang lain2. tiba-tiba encik nazib berasa cemburu tahap dewa ke lapan setelah melihat saya sudah membeli tiket transformer. lantas, dengan secepat kilat beliau ke tingkat 3 sambil mengheret kami semua bersama untuk membeli tiket wayang transformer juga! ye, dan beliau telah membeli seat bersebelahan saya. ciskek! *takpe lah, kita tengok bersama ye encik nazib. siann kamu haritu GSC ada masalah problem sampai duet tiket wayang kamu dipulangkan. ha ha ha*

Photobucket

encik nazib dan encik dzulhusni yang kacak.

Photobucket

cik dayang dan cik eyra yang comel.

Photobucket

satu gadis cantik di apit oleh dua jejaka kacak.


kemudian, selepas bosan berjalan-jalan di dalam megamall yang sangat bosan, kami ke mcD. minum-minum sambil bersembang tanpa isu-isu penting. hahaha. then, sempat ambil gambar di mcD. penataan cahaya yang baik di situ menjadikan mcD lokasi terbaikk untuk diambil gambar. tidaklah seperti KFC itu. cahaya lampu yang malap seperti terlebih romantik pula. *jangan marah KFC. nanti idak dapat kerja lagi pula di KFC selepas ini selepas saya mengutuk di belog ini* sudah ambil gambar kami berjalan-jalan lagi di parkson pula. oleh sebab duet tiada, maka kami hanya berjalan tanpa arah tujuan. dan selepas itu, saya bertemu sama kakak saya; kak emy. ambil stock tudung syria yang semakin laku itu. *fuhhhh...terima kasih customer semua kerana membuat diri ini semakin busy!* selepas itu, kami pulang.

Photobucket

FAKE mee calong!


malam itu, hati meronta-ronta mahu mee calong. apakah itu? sejenis makanan yang sangat glamer mengalahkan semua orang yang berstatus dato' dan datin di negeri pahang ini. makanan berupa ala-ala mee sup itu mengandungi bebola keropok ikan kecil-kecil yang sedap. tapi, hati merudum jatuh ke bawah tanah hingga ke lubang tikus sebab mee calong itu tidak sedap! FAKE! bukan rasa sebenar. sudah dimanipulasi. rasa mahu bakar sahaja kedai makan di astaka itu! cis!

berbalik kepada hari ini, 27 jun 2009. pagi-pagi sudah dikejutkan dengan sahutan orang-orang di rumah ini supaya bangun. melihat pukul 9.00 pagi, saya terjaga terus bangun sambil menyambar handphone! ya Allah! terlupa kejut sayang! *sorry syg, sumpah aygg terlena lebih. sumpah! tak sengaja.* then, mandi dan bersiap untuk keluar. mula-mula ke pejabat pos, mengepos bungkusan seberat 1.27 kg ke sabah. untuk siapakah? untuk cik farina. pasti beliau tidak sabar mahu menerima bungkusan itu. kemudian, pergi sarapan pagi di old town white coffee. selepas itu, ke gian untuk membeli dan membelah. selepas itu, ke pantai pula.

Photobucket

sesiapa rasa mahu ke rumah saya untuk
melihat pemandangan seperti di atas, sila datang!


Photobucket

adikku syamil, merenung masa hadapan.

Photobucket

adikku azza, yang gendut!



Photobucket

mee calong yang sebenar!



eh mengapa kah ke pantai? mencari mee calong sebenar! perasa original oke? dan akhirnya ketemu juga mee calong pujaan hati. sumpah sedap! sempat juga berjalan-jalan ke pantai. melihat pemandangan alam. pantai adalah salah satu tempat kegemaran saya. tenang sahaja fikiran. pantai terlalu berdekatan dengan rumah saya. sesiapa teringin mahu ke sini, sila jangan segan-segan atau malu-malu kucing datang ke sini.

Photobucket

haunted house! ha ha ha.

Photobucket

pemandangan dari atas haunted house tersebut!

pulang ke rumah, saya keletihan tapi tiada rasa mahu tidur. pukul 6, dikejutkan lagi dengan sahutan berupa begini; "bangun! jom pergi rumah makcik bibah..." dan, tanpa membasuh muka, saya bergegas bersiap untuk ke rumah makcik bibah. berhampiran rumah beliau *dekat saja dengan rumah saya...* ada lah haunted house. sangat lah haunted tapi cantik! sumpah kalau korang semua tgk, ini la rumah idaman korang semua! masuk dalam rumah tu, saya ke tingkat 2. wow! nampak laut! sumpah cantik. jeles! huhuhu. mahu rumah ini juga!

eh eh sudah bebel banyak. stop! noktah. update lagi nanti. ha ha ha.

You Might Also Like

14 comments

  1. Sggh pnjng updte..skt mate mbace,tp demi mu,ke laut cetek ku sggp tmpuhi..haha..anyway,lawa umh..tringin nk pegi..haha

    ReplyDelete
  2. Sggh pnjng updte..skt mate mbace,tp demi mu,ke laut cetek ku sggp tmpuhi..haha..anyway,lawa umh..tringin nk pegi..haha

    ReplyDelete
  3. hahaha. tu bukan umah i oke? tu haunted house kat kawasan umah ni. hahahah sumpah lawa pemandangan dr balkoni umah uh!

    ReplyDelete
  4. Haunted house la best djadikan umh sndri..haha..sory tranta 2 comment same tkdie..hikhik..

    ReplyDelete
  5. takpe2. nak antar 4 kali pon xpe. ishh kang i bg u duk umah tu..mahu?

    ReplyDelete
  6. X mau duk umh tu..umh ni ade dh..slesa d sini..haha

    ReplyDelete
  7. hahah. tau pun! kalau tak i letak u kat balkoni tu sorg2. hhaah

    ReplyDelete
  8. Xnk..xnk..takot2..hehe..klau kite br2 xpe..wakakakakaka.. :p

    ReplyDelete
  9. Gatal d kaki..tlong garu..haha

    ReplyDelete
  10. Hahaha..xnk r..caket..i pndi garu sndiri..haha

    ReplyDelete
  11. Okkk..kkk..ak bri tnmpk blog ni n gmba zaman dahulu kala tu..haha..

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook