Barcamp KL 2011 Cyberjaya #barcampkl

7:58 pm

So, here I am. Seorang gadis blogger yang sangat pemalas untuk update blog gara-gara sentap dengan Pisyek Kumar sebab tak transfer gambar-gambar di Joomla! Day Malaysia 2011 lagi. ye, saya sentap betul-betul. sebab dia, saya tak dapat review the full story about Joomla! Day Malaysia 2011 yang saya attend last week. entry yang ada tu hanya live update from Microsoft Office pada hari kejadian. kita lupakan seketika. ada masa nanti saya update tentang itu. hari ni kita cerita pasal Barcamp KL 2011 pula.


Barcamp KL yang keempat akan diadakan di Cyberjaya. Topik adalah terbuka dan semua yang berminat untuk berkongsi idea dan belajar sesuatu yang baru adalah sangat digalakkan untuk menyertai Barcamp KL 2011 kali ini. Mengikut pengalaman mereka yang pernah menyertai Barcamp KL, golongan yang paling ramai menyertai Barcamp ini adalah dari golongan industri teknologi. Apa itu Barcamp? oleh sebab saya malas nak menaip dan alih bahasa, sila baca maksud Barcamp dibawah:


A BarCamp is a peer learning event born from the desire for people to share and learn in an open environment. It is an intense event with discussions, demos, and interaction from attendees. There are no invited speakers and no VIPs. Sessions are proposed by participants on the spot and decided by participant's votes. Join whichever session you're interested to learn more about. If you don't like a session, walk out of the room politely and move to another. It is an excellent way to hear about new things and meet new people. The first ever BarCamp in Malaysia was held in 2008. Formerly known as BarCamp Malaysia, it's name changed to BarCamp KL after the BarCamp culture spread all across the Malaysian states.

Bilakah Barcamp KL akan diadakan? Dimana? Berapakah yuran yang akan dikenakan? Bagaimana unutuk menyertai Barcamp KL 2011? dibawah ini adalah detail terperinci tentang Barcamp KL yang akan diadakan sekitar bulan Ogos nanti:

Tarikh: 13 - 14 Ogos 2011
Tempat: Faculty of Information Technology (FIT), Multimedia University, Persiaran Multimedia, 63100 Cyberjaya, Selangor, Malaysia
Borang Pendaftaran: http://goo.gl/718yR

Kos: FREE!
Kod Pakaian: Kasual
Topik: Terbuka
Laman web rasmi: Barcamp KL (Cyberjaya)
Event di Facebook: Barcamp KL (Cyberjaya)
Hashtag Twitter: #barcampkl
Peta Lokasi dari Google Maps: http://goo.gl/mJnZp



Sponsor oleh:

Multimedia University, Faculty of Information Technology

You Might Also Like

9 comments

  1. nak joinnn. masa pose tu, lagi semangat!

    ReplyDelete
  2. haaa, kalo jd mai inform aku yaa..

    ReplyDelete
  3. ha elah... aku dah upload dekat FB Pisyek Dot Com. Sila download sendiri. :P

    Latest event: The highest Joomla! Day 2011 venue ever!

    ReplyDelete
  4. firdau, joe, feez, JUM la pegi

    pisyek, aku taknak. nak gambar ori.

    ReplyDelete
  5. kalau dekat nak jugak pergi
    dah bulan puasa tu kan

    ReplyDelete
  6. Kiranya BarCamp ni satu event yang diadakan utk free discussion la..macam tu? Siapa main organizer eh? Cam menarik je..kalau nak pegi nanti, bagitau ya~~

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook