Respon Ustazah Siti Nor Bahyah Tentang Lawak Sepah, Siapa JUARA Maharaja Lawak 2011?

10:41 pm


saya tidak pernah menonton Maharaja Lawak secara live di TV, kebiasaanya saya download sahaja dari internet. ye lah, mana nak cari Astro dan TV di sini bukan? mengharapkan kepada internet semata-mata. Kalau semua sharing website kat internet disekat oleh kerajaan Malaysia, saya tidak tahu lah mana lagi boleh saya tonton rancangan-rancangan TV yang lain. mungkin duduk di tengah hutan dara UTP ini tanpa mengetahui isu semasa diluar?

Saya download Maharaja Lawak minggu ke 12, dan tonton lawak kumpulan Sepah tentang rancangan Semanis Kurma Ustazah Siti Nor Bahyah dan suaminya. dan saya google di internet, lihat banyak tajuk blog seperti ini: "Lawak Sepah Maharaja Lawak persenda Ustazah Siti Nor Bahyah", "Ustazah Siti Nor Bahyah saman kumpulan Sepah", dan pelbagai lagi. adakah ini semua hanya segelintir respon masyarakat kita yang melatah tentang isu ini? dan bagaimana tentang respon dari Ustazah Siti Nor Bahyah? saya ambil info dari blog Nizam sebentar tadi:



lihat itu baru dinamakan contoh yang boleh diikuti. menjawab persoalan dengan tenang dan positif. tidak perlu melatah lebih-lebih kalau tuan punya badan juga boleh terima lawak kumpulan Sepah dengan hati yang terbuka. kan bagus kalau semua orang ada mentaliti macam ni?

Siapa JUARA Maharaja Lawak 2011 akan ditentukan pada malam ni (tidak silap saya) dan siapa pilihan anda? Jozan? Sepah? Jambu? atau Nabil? yang mana satu pilihan anda?

You Might Also Like

19 comments

  1. hari tu pun tengok macam kurang senang jugak tapi layan jugak =_=
    jozan juara!

    ReplyDelete
  2. Terbaik Ustazah Siti Nor Bahyah... Ehh jap, dengar kata masa live Semanis Kurma tu, Ustazah ada mention pasal Semputt ni.. Betul ke?..

    Latest Post: 7 Jenis Kuasa Adiwira Yang Aku Mahukan

    ReplyDelete
  3. semua pon dok tunggu response ustazah. Dia x kesah sebenarnya :)

    Nak share entri ni kat fb

    ReplyDelete
  4. ustazah pon boleh terima lawak Sepah... baguslah.. mula2 tengok kat youtube tu rasa macam tak sedap la sbb babitkan program semanis kurma tu.. tpi.. now okay suda.. :) all da best sepah for tonite finale!!

    ReplyDelete
  5. Pada saya bukan tindakan yang bijak kalau dia nak ambil tindakan saman pada kumpulan sepah ni.

    ReplyDelete
  6. Baca kat mana tah ustazah cakap "kami mana semput" secara melawak. hihi

    ReplyDelete
  7. sesungguhnya mulianya seseorang itu disisiNya adalah orang yang memaafkan..

    p/s:vote for Jozan je..Jambu tak patut masuk..hampeh

    ReplyDelete
  8. real punya pendakwah.....

    ReplyDelete
  9. Sweetmui; Jozan la juara kot :p

    Daus; aah dik

    Rafidah; dia cooool :p

    Muiezs; yeaaa

    Sobri; betul

    Munsyi; dalam rancangan dia la :p

    Reez; cewahhh ayat

    Hakmi; true

    ReplyDelete
  10. comment sblm ustzh tu agak membako darah.. lawak yg sepah sampaikan tak sedikit pn mencalarkan maruah Islam. kecuali diri dia sendiri je yg xboleh terima -.-

    ReplyDelete
  11. matlamat yg tak menghalalkan cara mereka.. niat dorg mgkin baik.. tapi cara salah...

    ReplyDelete
  12. ta fhm dgn sensitiviti org ni -.-' ustazah sndri terima dgn fkiran t'buka . . huhuuu . . lps ni, mst rmi y nk tonton semanis kurma kn ?? ^^

    ReplyDelete
  13. melawak tak salah, tapi kena juga sentiasa alert tentang agama.

    ReplyDelete
  14. SEPAH....SEPAH....SEPAH....
    KA harap sepah menang malam ni... :)

    ReplyDelete
  15. lawak dorg ni..tp kdg2 kena jg batas2..

    ReplyDelete
  16. salam.. sje nyibuk komen.. dah agak, mesti ustazah bahiyah akan repy mcm tu~ :) sbb tu sy admire ustzh bahiyah! dia xkn mudah melatah..

    anyway, actually bila sepah ajuk semanis kurma pon bagus jugak taw..ok mmg nmpk mcm xnice dorg wat lawak2 cmtuh tp secara xlangsung dia akan buat org lain, tertanya2 eh program ape ni, and buat ramai org yg xtaw nak tgk semanis kurma. see the benefit there? buatnya, time dorg bukak2 smbil dgr tu ALLAH bg hidayah.. dapat pahala.. setiap berlaku tu ade himahnya!

    ReplyDelete
  17. mohon kebenaran nak share kt fb ye :)

    ReplyDelete

drop your comment here!

Like us on Facebook