Facial Treatment di Premier Clinic Bangsar

8:12 pm


Bilik rawatan Premier Clinic

Minggu lepas sempat ke Premier Clinic Bangsar Baru untuk dapatkan rawatan muka. Eh? Kenapa? kulit muka bermasalah ke? Oh tak. Cuma rasa macam warna klit tidak sekata dan kering lepas balik dari trip ke Cebu dan Perhentian baru-baru ni. Pergi pulau kan so tahu lah condition kulit jadi macam mana. haha! Nasib baiklah ada Premier Clinic ni dekat je dengan rumah. Naik UBER pun baru RM5 tahu? (untuk pengguna pertama kali UBER boleh guna code UBERNEYRA untuk first ride bernilai RM20). Eh, teriklan pula. Meh nak share sikit pengalaman buat rawatan di Premier Clinic.



Bersama Dr Elaine Chong dari Premier Clinic

Premier Clinic ini adalah salah satu klinik aethestic di Malaysia yang sedang menuju puncak gitu dalam industri ni. Premier Clinic percaya bahawa setiap individu adalah cantik jelita menawan dan objektif Premier Clinic ialah membantu semua individu menyerlahkan lagi inner beauty korang semua tu. Kat sini, semua teknologi yang digunakan sangat maju, dan setiap pelanggan dijaga sebaiknay dan diberi servis terbaik dari mereka. Ya, semua team Premier Clinic ni well trained and professional habis dah. Tak lah risau apa diorang nak buat kat muka kita kan?

Mempunyai dua cawangan iaitu di Bangsar dan juga TTDI, Premier Clinic setakat ini mempunyai empat orang doktor. Dan ketika lawatan saya ke Premier Cilinic ni, saya mendapat consultation dari Dr Elaine Chong. Dr Elaine berkelulusan Bachelor of Medicine, Bachelor of Surgery (MBBS) Degree dari Malacca Manipal Medical University. Beliau juga mempunyai sijil dan Diploma in Aethestic Medicine dari American Academy of Aethestic Medicine (AAAM). 


Ultrasonic Facial Cleansing Treatment

Atas nasihat Dr Elaine Chong, saya dapatkan dua jenis rawatan iaitu Ultrasonic Facial Cleansing and LED Photomodulation Therapy. Mereka mulakan dengan cleansing facial biasa dulu untuk membersihkan muka saya sebersih-bersihnya. Kemudian barulah mereka mulakan proses Ultrasonic Facial Cleansing ni.  Scary tak? Scary tak? Mata siap kena tutup tu. Haha. Chill je sampai rasa nak tertidur muka kena belai. Ultrasonic facial cleansing ni dia bersihkan muka kita dengan hydro gel. Sejukkkk je rasa sebab hydro gel tu baru keluar fridge! Haha. As usual, my skin dia cakap very clean without any serius problems or dijajah oleh any pimples. Just lil bit dry only. So every treatment usually i just need to rehydrate more my skin. Hydrogel with help to moisture and rehydrate my skin. Yeay! Seronok dan teruja sebab ini kali pertama try cleansing cara macam ni.



Mesin LED Photomodulation Therapy

Ini adalah seketul machine untuk LED Photomodulation Theraphy Treatment. Light theraphy about 15mins je dan tak panas pun. Feel warm je muka. Light theraphy restores the youthfulness of your skin and help the healing and rejuvenation process. Rasa macma baby kena jemur sebab demam kuning pun ada haha. Jangan risau kalau korang risau mata korang kena efek cahaya LED ke apa sebab masa ni mata korang akan ditutup dengan goggle. 



Tadaaaa~~ clean je rasa muka selepas treatment di Premier Clinic ni kan? Serius best buat treatment kat Premier Clinic ni. Selain treatment macam kat atas ni, ada juga treatment service lain yang mereka sediakan. Untuk fat/weight loss, acne scar, pigmentation, skin disease, wrinkles, pore, facial contouring, body contouring, birthmark, melasma, dull skin, permanent hair removal, keloid removal, tattoo removal dan macam-macam lagi lah!

Kalau interested boleh terus ke cawangan Bangsar atau TTDI okayh? oh, dengar cerita di Sunway juga akan dibuka akan datang!

Premier Clinic Bangsar 
40 Jalan Telawi, Bangsar Baru, 
59100 Kuala Lumpur.
(bersebelahan kedai mamak Raj Banana Leaf dan satu row dengan Pos Malaysia)

Premier Clinic TTDI 
31 Jalan Wan Kadir 2, 
Taman Tun Dr Ismail (TTDI), 
60000 Kuala Lumpur. 
(bersebelahan dengan Maxis dan Digi Centre dan satu row dengan Pizza Hut)

Website: 

Contact:
012-6625552

Email:

Follow Twitter: 

Follow Instagram: 

Like Facebook: 






You Might Also Like

0 comments

drop your comment here!

Like us on Facebook